לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בין גיהנום לגן עדן




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2012

כמה טיפים משלי על התחלות:-)


 

הייתה לנו בצבא היום שיחת בנות על דייטים ויציאות, והמסקנה הסופית הייתה שלכולנו נמאס כבר מדייטים ראשונים והתחלות, וכמה שזה קשה ומעייף לעבור את כל התלאות עד לקשר הנכסף. אז למען כל הנשים והגברים באשר הם שבאמת מחפשים מישהו/מישהי לאהוב ורוצים בקשר רציני, הנה כמה טיפים הן לבנים והן לבנות על איך להתנהג. אני מדגישה, שמדובר בטיפים שנועדו נטו לקשר רציני. אם אתם מחפשים סטוצים, יכול להיות שהעצות שלי לא יהיו שוות דבר. אני מכוונת לכל הצעירים והצעירות חסרי הביטחון שעדיין לא בטוחים מה מצופה מהם בניסיון המסובך הזה ליצור קשר ולהבין את הצד השני.

 

נתחיל עם הבנים, כי מה לעשות שמנקודת מבט של אישה הרבה יותר קל לי לראות איפה הם לא בסדר:

 

1. לפני שמתחילים, כשאתה בא להזמין אותה לדייט הראשון - תהיה ברור. אם כבר אזרת אומץ וניגשת לבחורה (ולא משנה אם במסיבה, פאב, פייסבוק/אינטרנט, מישהי בחבר'ה), תוודא שהכוונות שלך ברורות ושהיא יודעת לאן אתה חותר. "בא לך להיפגש" זו אחת מההצעות הכי מבאסות שבחורה יכולה לקבל. קודם כל, באופן כללי גם בשבילכם הבנים, כדי שלא תבזבזו את הזמן, חשוב שהבחורה תבין מה הכוונות שלכם. נכון שהדחייה האפשרית יכולה להיות לא נעימה, אבל לא חבל לבזבז עכשיו ערב ולפעמים אפילו כמה שבועות על בחורה שחושבת שהיא ידידה שלכם, רק כי לא הייתם ברורים מספיק? אבל הסיבה העיקרית לכך שחשוב שבחורה תבין שמדובר בדייט היא הביטחון שזה נותן לה להראות עניין גם מהצד שלה. בחורה ממוצעת שלא חושבת את עצמה בר רפאלי תעדיף שלא לפרש הצעה לא ברורה כדייט, כדי לא להיפגע ולהרגיש מטומטמת אם בסוף יתברר שזה לא היה דייט. כתוצאה מכך גם ההתנהגות שלה תהיה מסויגת וקרירה יחסית, גם אם היא מעוניינת, והבחור יקלוט מסר של חוסר עניין - מה שיוריד את הביטחון שלו ויגרום לו להפסיק ליזום/לשדר קרירות. וכך נולדים המשחקים. הטענה שבקשר חייבים להיות פתוחים וכנים עם הצד השני נכונה כבר לרגע הראשון. תהיו כנים בנוגע לכוונות שלכם, וכך תדעו שה"כן" שקיבלתם הוא אמיתי, וגם הבחורה לא תפחד להראות את זה. 

 

2. המקום והזמן - בתור אחת שכבר ביטלה דייטים ראשונים רק בעקבות שגיאות שנעשו בתחום הזה, אני יכולה להגיד לכם שזה קריטי הרבה יותר ממה שאתם חושבים. המקום והזמן מראים על מידת הרצינות שלכם, האכפתיות שלכם מהבחורה, ואומרים באופן כללי דברים על האישיות שלכם. אז קודם כל - לא לחכות יותר מדי זמן. אם לקחתם טלפון של בחורה, אל תחכו שבוע עד שתשתמשו בו. שוב, זה משדר חוסר עניין ומשחקים, והבחורה תגיב בהתאם. יום אחריי בשעות אחר הצהריים זה הזמן הלגיטימי ביותר. אם כבר דיברתם על להיפגש ביום מסוים לא לחכות לאחת עשרה בלילה עד שאתם מדברים איתה, זה מראה על זלזול בה ובזמן שלה. שלא לדבר על יצירת קשר בשעות הקטנות של הלילה, אז ברור שאתם מחפשים רק דבר אחד. בנוגע למקום - אל תנסו להיות יותר מדי רומנטיים או "מיוחדים", ואל תנסו להפתיע. מדובר בדייט ראשון, אתם עדיין לא מכירים ואתם לא יודעים מה היא אוהבת. במקרה הטוב זה ייראה כמו מאמץ יתר, במקרה הרע היא תפרש לא נכון את ההפתעה ותבטל את הדייט. בדייט ראשון הרעיון הוא למצוא מקום נחמד עם אווירה טובה ולשבת ולדבר בו, להכיר אחד את השנייה. באופן כללי הכי מומלץ להתעניין ולשאול מה הכיוון שלה (בית קפה/פאב/מסיבה/מסעדה וכו'), ולקחת אותה למקום בכיוון שהיא בחרה שאתם מכירים ונוח לכם בו. ככה אתם גם מראים עניין ואכפתיות בדעתה, גם לא תפשלו בבחירה שלא מתאימה לה אבל גם תבחרו אתם את המקום שיהיה לכם הכי נוח בו, ותראו יוזמה והובלה. והכי הכי הכי חשוב - לא פארק, או ים, או סמטה חשוכה. מקום מואר ומכבד.

 

3. גינונים ג'נטלמניים למיניהם - חשוב מאוד. אתם יכולים להתרעם עד מחר על העובדה שהחיים של הבנות קלים יותר ומכם מצפים להכל, אבל בואו נשים שנייה את העובדה שזה לא הוגן, ואני מסכימה עם זה, בצד, ונסתכל על המציאות. בכל חברה יש מנהגים ונורמות מסוימים בכל תחום, וגם לעולם הדייטינג יש כאלו. הוגן או לא, זהו תהליך החיזור בחברה המודרנית, וכדי להשיג בחורה אתם חייבים לעבור אותו. תגידו תודה שאתם לא באיזה שבט אפריקאי שבו הגברים צריכים לקעקע את כל הגוף ולבנות בקתה, או שאתם לא חיה בטבע שצריכה ללכת מכות עם זכר אחר בשביל לזכות בבחורה. המשמעות של ללכת נגד הכללים הברורים היא שלא אכפת לכם מספיק מהבחורה או מלפספס קשר, בשביל להתאמץ ולהתנהג "לפי הכללים". והכללים אומרים שהגבר הוא זה שמתקשר לקבוע, הגבר אוסף את הבחורה ומחזיר אותה, ושהגבר מציע לשלם בסוף הדייט ומתעקש. כמובן שאם היא מסרבת לאחד מהשניים בתוקף אל תילחמו עד המוות (התעקשות עדינה תספיק), אבל להציע ולהראות שאתם באמת מתכוונים לזה זה החלק החשוב. כל גינון ג'נטלמני נוסף ייחשב ליתרון - מהצעת הג'קט כשקר, משיכת הכיסא, פתיחת דלת וכו'. בחורות יגיבו על מאפייני החיזור האלו, ויראו הערכה וחום. 

 

4. מגע - אני מזכירה, אני פונה רק לגברים שמחפשים קשר רציני ובריא. ופה העצה שלי היא להגיב בשטח להתנהגות הבחורה. נגיעות קטנות זה טוב, זה משדר שאתם מעוניינים ולפעמים מוסיף גם טיפה רוך. אבל חשוב שלא להגזים - אל תתחילו ללטף אותה באמצע הפאב, אם היא נרתעת לא ללחוץ, ואם נותנים חיבוק/שמים יד על הגב לא לחתור לגעת בישבן/חזה, אנחנו מאוד ערניות לנגיעות שלא במקום. יד שמונחת בעדינות על הכתף/גב, ליטוף עדין של כף היד/הזרוע, חיבוק עדין... תנו לה ולעצמכם ליהנות מההדרגתיות ולצפות ליותר, כל נגיעה קטנה כזו יכולה לגרום לה להרגיש הרבה יותר מאשר ניסיון לדחוף את הלשון שלכם לפה שלה. ואם כבר הגענו לנושא של נשיקות בדייט ראשון - אני טוענת שחשוב ללמוד מתגובות הבחורה לנגיעות הקטנות במהלך הדייט, ולנגיעות שלה בכם. אם כבר מחליטים על נשיקה, אז לא בציבור ולא באמצע הפאב - בסוף הדייט. צאו מהאוטו, תעמדו קרוב, ותראו אם היא מתרחקת או מכוונת לחיבוק. תתחילו בנשיקה עדינה, ולא להתקיף ישר בפה פתוח/לשון. 

 

5. אחריי הדייט - הודעת "היה כיף, לילה טוב" אחריי שהגעתם הביתה היא חתימה מושלמת לדייט מוצלח. הבחורה בשמיים. זה מראה על אומץ, על שחשבתם עליה אחריי, ומחזק את התחושה שהיה דייט טוב ושיש עתיד. אפשרות יפה אחרת היא בבוקר שאחריי, שזה בכלל מראה שהבחור חשב עלייך והופך את היום למאושר. עם הטלפון וההצעה לדייט שני לא להתמהמה יותר מדי - גג יומיים אחריי הדייט ליזום שיחה. היא גם ככה תבלה את היום-יומיים האלו בלחכות לשיחה שלכם, אל תתנו לה לחכות יותר מדי. שוב, זה יעורר את אותו חוסר ביטחון שאח"כ יחזור אליכם בבומרנג. 

 

ועכשיו לבנות:

 

1. אל תהיי מגעילה - ברגע שהוא הציע לך לצאת, הכוח אצלך ואת יודעת את זה. ומאוד חשוב לא לנצל את הכוח הזה לרעה. אל תתחילי למשוך אותו בלשון, אל תתני לו לחכות שעות. הוא נתן לך את הביטחון ואת הכדור ברגע שהוא הציע, תחזירי לו באותה המטבע. כמו שתחושת הביטחון חשובה לנו הבנות, כך היא חשובה לבנים. אם את לא רוצה שהוא יתחיל להתקפל ולשחק, אל תתני לו סיבה. וזה מעבר ללא להיות אכזרית ולתת לו לחכות - תהיי חמודה. תני לו לראות את ההנאה שלך, את השמחה שלך. אני לא אומרת שאת צריכה לקפוץ ולצרוח "יש!", אבל תתני לו להרגיש שאת שמחה שהוא הזמין אותך ושאת מעוניינת. חיוך, מילת הסכמה ברורה - לא "למה לא", או "בסדר". ואם את לא מעוניינת, תעשי טובה לכולנו ותבהירי לו את זה מהר ובעדינות. אל תשגעי אותו ואל תצחקי עליו. את סתם פוגעת בחברותייך למין הנשי, שאח"כ לא מבינות למה גברים מפחדים להציע להן לצאת. 

 

2. תשדרי גם מהצד שלך - אל תצפי שאת תעמדי בשילוב זרועות ופרצוף חמוץ והוא ימשיך להתעקש ולחזר. זה שהוא הציע לך לצאת לא אומר שהוא שלך, ושהוא יילחם עלייך עד המוות. את אמנם מעניינת אותו, אבל לא במחיר של לפגוע בגבריות או בביטחון שלו. אל תחשבי שאת משפילה את עצמך בזה שאת יוזמת, זה ממש לא נכון. להראות שאכפת לך ושזה חשוב לך כמו שזה חשוב לו זה קריטי - כמו שאת צריכה ממנו שייתן לך ביטחון ותחושה שהוא רוצה, גם הוא צריך ממך את אותו הדבר. בשלב מסוים בהתחלה תהיי את היוזמת. תזרקי משפטים מפרגנים לפני/במהלך הדייט כשאתם מדברים, תתני לו תחושה שאת מעריכה אותו. תזמי שיחה בעצמך. תשלחי הודעה חמודה/משהו קורץ. תזרמי בדיבור, אל תגרמי לו לתחושה של חוסר נוחות, שהוא לא מעניין/טוב מספיק. 

 

3. אל תיכנסי לפאניקה - הוא לא עשה משהו מהדברים שאמרתי מקודם? לא להילחץ, ולא לפסול ישר. בנים רבים וטובים פשוט לא יודעים איך להתנהג. לפעמים הם רגילים לבנות שמשחקות משחקים, לפעמים אין להם אחות/ידידה טובה שתסביר להם איך להתנהג. לפעמים בנות ריטשו להם את האגו בסירובים בצורה דוחה והם לא רגילים לנחמדות. אבל אל תדאגי, אלה דברים שמסתדרים ברגע שהם קולטים שאת משהו אחר. אם הבחור מעניין אותך, אני אומרת שתתני לו 3 פסילות עד שאת מחליטה לפסול אותו לפני/אחרי דייט ראשון. חשוב לבוא לקשר מנקודת מבט אופטימית, ולא לפרש כל דבר כשלילי על ההתחלה. הוא לא הציע לאסוף אותך? אולי אין לו אוטו. הוא לקח אותך לים? אולי הוא לחוץ כלכלית. הוא לא התקשר אחריי ועברו הדייט שלושה ימים? אולי הוא זקוק לסימן ממך, אולי שידרת משהו מרוחק והוא חשב שאת לא רוצה, אולי הוא חושב שאת בחורה של משחקים ואת צריכה להוכיח שלא. הוא עשה את כל הדברים האלו - סיכוי סביר שזה כבר לא צירוף מקרים, הוא פשוט לא מספיק בעניין. אבל לא לקפוץ ישר למסקנה שהוא לא רוצה, ולא להיבהל במהירות. זה רק יגרום לך להתחיל להתנהג בקרירות ולפגוע בו, וברגע שזה המסר שהוא יקלוט ממך הוא ייסוג.

 

4. אל תפתחי ציפיות מוקדם מדי - לנו הבנות יש נטייה לצפות לשלמות על ההתחלה. אנחנו רוצות את האביר על הסוס הלבן, ותמיד מרגישות שנתקענו עם ליצן החצר על חמור. ציפיות וסטנדרטים זה חשוב, אבל גם חשוב להיות ריאליות ולזכור שרומא לא נבנתה ביום אחד. הקשר המושלם שאנחנו כ"כ רוצות זה משהו שצריך לעבוד עליו, והאביר שאנחנו חולמות עליו יכול להיות קבור מתחת לערימה של שיריונים ומעטות הגנה. אם הבחור טוב ואתן מרגישות שיש עניין, לא לצפות לדייט מהחלומות על ההתחלה ולהתנהגות מושלמת. כימיה נבנית, אנשים לומדים ומשתנים בתוך הקשר. תחליטו מראש מה הקווים האדומים שלכן ועל מה אתן לא יכולות לעבור בשתיקה, ואל תוותרו על בחור בגלל משהו שהוא לא קריטי. העצה הזו יכולה להיות נכונה גם לבנים אגב, פשוט אצל בנות שמתי לב לנטייה לחולמנות הזו ולוויתור המהיר הרבה יותר.

 

ולסיכום לכולם - זה נשמע כמו משפט של פסיכולוגים שעובדים בטיפול זוגי, אבל חשוב לזכור שכולנו מפחדים מדחייה ומפחדים להתאכזב, ואם לא ניתן לבן הזוג הפוטנציאלי את התחושה שגם מבחינתנו יש פה סיכוי למשהו ששווה את לקיחת הסיכון הזו, גם הצד השני לא ייקח אותו. כנות ואומץ הן מילות המפתח בהתחלה של קשר חדש. תנסו להתגבר על הפחד מה"לא", על הרצון שלא לחשוף אכפתיות בשום צורה. וחשוב גם לשים לב לאדם שעומד מולכם ולנסות לראות מה מתאים לו - האם הבחורה עדינה ורכה ורוצה את הגבר החזק שידאג לה, או שהיא פמיניסטית קשוחה שרוצה את זה שיתנגד לה? האם הבחור מעדיף להרגיש "הגבר" ולהיות המוביל, או שהוא מחכה שתיקחי יוזמה? בשלב ההתחלתי הכל ניסיון וטעייה. תנסו, ואם הצד השני מגיב לא טוב, תחליפו גישה. למשל, ניסיתם ללטף את הבחורה והיא התרחקה - תתרחקו וחכו עד לסימן ממנה שהיא מוכנה למגע. בין אם במודע או בלא מודע, הצד שני יעריך אתכם הרבה יותר על ששמתם לב מה מפריע לו ושיניתם את התנהגותכם. 

 

אני מקווה שהעצות שנתתי פה באמת יעזרו למישהו, וגם אם לא לפחות עשיתי לעצמי קצת סדר במחשבות:-) אולי פוסט הבא אני אכתוב על כל ההתחלות המזעזעות בהן אני וחברותיי נתקלנו שהובילו לכל ההבנות האלו. 

ובינתיים, שיהיה לכולנו יום טוב:-)

 

נכתב על ידי palermo , 1/5/2012 16:59  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  palermo

בת: 32




10,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , נוער נוער נוער , מגיל 14 עד 18
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לpalermo אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על palermo ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)