לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

תיאטרון חדרי ההלבשה

"החיים הם רשימת נוכחות, אתה חייב להתייצב כשקוראים לך, זה החוק היחיד" (ג'ון אירווינג)
כינוי: 

בת: 56




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2008

משחק מזל


רפואת בעלי החיים התקדמה מאוד בשנים האחרונות, וכמה מוסדות קוראים לעצמם בתי חולים, אבל בעצם שום דבר לא השתנה. וטרינר הוא עדיין ברמת ידיעה של אסטרולוג פחות או יותר, לגבי הנעשה בתוך בעל החיים.
אזמרלדה נפגעה על ידי מכונית ושברה את האגן, הגיל שלה במושגים אנושיים הוא בערך, כמו שידיד טוב שלי אמר, 12. היא הובאה לבית חולים לחיות, עברה צילום ואולטראסאונד וקיבלה מנת דם שהיה קשה מאוד להשיג בגלל סוג הדם הנדיר שלה, שחסר בבנק הדם הוטרינרי, B. האולטראסאונד לא הראה משהו חריג, בעצם, הוא לא הראה כלום. אולי אולטראסאונד הוא לא הכלי שאיתו צריך לברר דברים כאלה. אחרי יומיים היא שוחררה הבייתה, בדיעבד עם פגיעה במעי שגרמה לה לזיהום מערכתי שהגיע למוח ופגע בו, תוך שלושה ימים הבטן שלה הגיעה לממדים עצומים, היא הובאה לבית החולים שוב אחרי שהקיאה דם, ושם, כשנותחה, התברר שחלל הבטן שלה הוא מהומת אימים של זיהום משתולל. הם ניקו הכל, סידרו סגרו וחיכו שתתאושש. היא לא התאוששה. ביום חמישי בלילה הייתי שם ולאחר שהפסיקה לנשום כמה פעמים והוחזרה לה הנשימה, אמרתי שיפסיקו לנסות. העיניים שלה היו אטומות, המוח נפגע, לא היה כבר את מי להציל.

המחשבה "אם זו הייתה נערה זה לא היה קורה" מכאיבה מאוד, ולרוב נמנעים מלתת לה לחדור למוח. אבל המציאות היא שכרגע אני בלי חתולה, ועם חשבון של כשניים עשר אלף שקלים. אם הייתה ניצלת הכסף באמת לא היה חשוב. אבל היא לא ניצלה, היא מתה מאגן שבור. זו נראית ככל שאני חושבת על זה, סיבה לא לגיטימית.
כולם חכמים בדיעבד אבל משהו בתפיסה הכוללת של הוטרינריה לא השתנה מאז סיפורי ג'יימס הריוט וכל היצורים שלו. וטרינר עושה כמיטב יכלתו המועטת, ותמיד צריך גם ניסים כדי שזה יצליח. מחוללי הניסים עייפים, ומנסים כנראה פחות ופחות לחולל אותם, חיות מתות בלי סיבה רפואית מוצדקת, ומסתבר, שלמרות הפאר החיצוני, התמחור ומה שנקרא פרסטיז'ה, אין באמת רפואה וטרינרית רצינית דיה למנוע אסונות כמו מה שקרה לאזמרלדה.

אני יודעת שאסונות וטעויות קורים גם לבני אדם, אבל המספרים יחסית לאלה שקורים לחיות, אפסיים. מה עושים? איך מטלטלים את המערכת? איך גורמים לזה שבית חולים יהיה באמת בית חולים, ויופחתו מקרי המוות, ואסונות שקורים לחיות יפסיקו להיות מִגרש שרק המזל משחק בו?

נכתב על ידי , 1/11/2008 14:07  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של האישה ב-29/11/2008 15:49



34,469

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להלחשנית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הלחשנית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)