לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

תיאטרון חדרי ההלבשה

"החיים הם רשימת נוכחות, אתה חייב להתייצב כשקוראים לך, זה החוק היחיד" (ג'ון אירווינג)
כינוי: 

בת: 56




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2008

פוסט פמיניסטי מתלהם


כמו פרסומת החסות לטיפות נובימול, המשלבת קול מתוק של ילד עם משהו רע בעומק העומקים, ככה תחושתי לגבי ערוץ she החדש של יס.

להלן לוח השידורים של יציר הכלאיים המשונה הזה בין דוגמנית מפגרת לאשתו המשועממת של אוליגרך, ואלן.
20:30 מחיר היופי
21:20 מופע בגדים

מחיר היופי הוא תוכנית על הצד האפל של תעשיית היופי. המילה יופי חשובה כאן. זו אחת התגיות שמקושרת למה שמעניין נשים.
מופע בגדים הוא תוכנית של הבי בי סי על עיצוב. המילה בגדים חשובה כאן. זו אחת התגיות המקושרות למה שמענייו נשים.

בהמשך הערב יש שידורים חוזרים, של שתי התוכניות האלה.
בשעה 01:20 השאלון.
לאחר שלוש חזרות על השתיים האלה, אנחנו מוזמנות לענות לשאלות כמו "האם את כפייתית?" "האם את דומה לאימא שלך". (כן, וכן) נדמה לי שזו הפקת מקור. הצירוף הזה, בהקשר הזה, ועם התכנים האלה, מעקצץ אותי בעצבים.
"יחד עם ארבע פנליסטיות שנונות, תוכלי לקבל ניתוח אופי של פסיכולוגית מוסמכת וטיפים חיוניים לחיים!" (סימן הקריאה במקור, שמופיע כשלוחצים על פלוס. (המילה הזו, בהקשר הזה, מעצבנת אותי לא פחות).
הצירוף "טיפים חשובים לחיים" חשוב כאן, זו אחת התגיות המקושרות למה שמעניין נשים. הרי ידוע שבעוד גברים לומדים או מתמחים, נשים מדלגות בעיוורון מטיפ אחד למשנהו. לא משנה.
01:30 מאמני חיים לא רגילים
ראשית, התוכנית הקודמת, השאלון, אותה הפקת מקור מדוברת, נמשכה עשר דקות.
שנית: קואוצ'ינג, עוד אילן להתלות בו, אישה המחשבת צעדיה בעזרת שמועות, טיפים ותוכניות בעלי גוון סתמי, מוכרחה להשלים את הידע עם קצת קואוצ'ינג.
08:00 יאמי מאמי
לפי ההגדרה "התוכנית מבקשת לקדם סגנון חיים בו ניתן להתמודד עם האתגרים שמביאה איתה האימהות בלי לוותר על אינדיבידואליות נשית".
התגיות, על פי סדר חשיבותן: אימהות, לוותר, אידיבידואליות נשית, או רק נשית. המילה אידיבידואליות לבדה היא חסרת משמעות.
08:25 נשים קטנות (?!) (אייקון זועם של חזיה נשרפת).
מגזין לייף סטייל בהנחיית הילה אלפרט ואלימור זילברמן (מי שזו לא תהיה).
כאן אין פירוט רב, זו תוכנית של עשרים דקות, אורך ששמור לרוב לסיטקום, זה בטח מלא טיפים לחיים ורעיונות איך להסיר כתמים מבגדים. תגיות: לייף, סטייל, הילה, אלפרט, מה שמה.
08:45 הנשים של פגישה לילית.
קובי מידן מראיין נשים מרתקות לשיחה אינטימית. נשמע מבטיח. תגיות: נשים, אינטימי - אם מכוונים לגברים, ואם בכל זאת מכוונים לנשים (לי נדמה שאלמלא האפיליות המפוקפקת של מידן זו תוכנית שיכלה בקלות להיות משודרת בערוץ אגו) אז אולי מרתקות ושיחה יכול גם להכנס לאיזו תגית.
09:20 לטוב ולרע תהיה חתונה. תגיות: חתונה.
זהו שעשועון ריאליטי. משהו עם משפחה וחברים שאמורים לארגן את החתונה של החברים שלהם בעזרת חמשת אלפים ש"ח תוך שבוע. הסכום בלבל אותי, חשבתי שזו תוכנית מיובאת, הייתכן שזה מקומי?
באמת? גם אם הגיבורי השבוע הם וונדי המכסיקנית ומייקל היווני? אז למה מתמחרים את הסכום שניתן לחבריהם לביזבוזים בשקלים? "ג'רי, יו הב פייב סאוזנט שקלים חדשים טו ספנד און מיי וודינג" לא נשמע לי הגיוני, אז מה?
כותבת הפירוט של התוכנית התבלבלה? או שאולי לא בטוחים במערכת שנשים יכולות להתמודד עם כסף זר?
המשך היום: פרקים חדשים בתוכנית שמבקשת לקדם אימהות שהלכו לאיבוד, יאמי ממי למי ששכח, ואני בכלל לא בטוחה כמובן שמדובר בפרקים חדשים, בעצם אני בטוחה שמדובר בשידורים חוזרים. ואני מגלה שאף תוכנית לא עוברת את עשרים עשרים וחמש הדקות.
אחר כך שוב הנשים של קובי מידן, נשים קטנות, תוכנית הלייף סטייל עם השם המקומם להחריד של הילה אלפרט, שוב, חותמת לכם שזה שידור חוזר כלשהו, מאמני חיים בלתי רגילים שוב, ואז:
12:25 הרפתקניות מהחיים, תוכנית המראיינת נשים מעניינות, (מישהי צריכה להסתובב בעולם בשביל לאתר כאלה)
הניסוח המדוייק הוא "...יוצרת הרפתקנית ועצמאית יוצאת למסע מסביב לעולם בחיפוש אחר נשים בעלות השפעה ומעוררות השראה". בפרק שיוקרן מחר היא כמובן שמה פעמיה לאיראן, איך לא? שם איפה שאת זורקת אבן יש אישה רבת השפעה, קבורה עד צואר מתחת לחול, רק ראשה גלוי, מחכה לשאר האבנים שייזרקו עליה.
אגב, מדובר בחלק ב', התוכנית משודרת בשני חלקים, כל חלק כעשרים דקות ואני תוהה למה בעצם התוכניות האלה
מחולקות לפרקים כה קצרים. התשובות שעולות בראשי נעות בין יכולת ריכוז וקליטה נמוכה של האישה הממוצעת לה מיועדות התוכניות משולבת עם הצורך להיניק, להחליף לתינוק או להוציא משהו מהתנור, צרכים שלא מאפשרים לראות תוכנית ארוכה יותר.
13:35 אלן. יש לי תחושה מציקה שמתישהו קנו ב יס את הזכויות לאלן וזה התחיל את כל הסיפור. ההתיישבות של אלן על משבצת שמנחמדת אותה ומיישרת את הקו הקיצוני שהיה לה פעם מזמן, אולי לא איפשר לשים אותה בשום מקום אחר, מה גם שהיא לסבית ואלוהים יודע שעם כל הפתיחות, אי אפשר להתעלם מזה. וכך אולי ישבו במערכת וחשבו לבנות סביבה ערוץ שלם, מלא קליפות של נשורת סתמית.

לאחר אלן שמארחת את סטיב קארל המגניב מ"המשרד" האמריקאי, יש תוכנית שנקראת "מופע הבגדים" ואחריה "שמנים עד מוות" ברור שהתגיות הן בגדים, ו שמנים.
המשך הערב מכיל עוד הרבה מאמני חיים לא רגילים, יאמי ממי, נשים קטנות, ומופע הבגדים.
ואז, בשעה אחת חמישים וחמש בדיוק מכבה האישה את המקלט והולכת לישון. בכל לילה באותה שעה.
בדיוק באותה שעה.
אם התוכניות לא היו מסודרות יפה כל כך בעשרים עשרים וחמש דקות לתוכנית לא הייתה ל יס אפשרות לחשב כה במדוייק את שעת השינה של הנשים, אבל זה מתאפשר כשהמסע מסביב לעולם, יכול להיות מחולק לשני חלקים, חלק א' וחלק ב' - הנשים באיראן יחכו, רק לא לשנות את השעה.

וזהו. אנשים, זה הכל. מלבד הפצעות של "לרזות אחת ולתמיד" ו"מה לא ללבוש" כל השבוע הוא כזה, בדיוק, חוזר וחוזר על עצמו עם תוכניות של עשרים דקות על בגדים, אופנה, הרזיה, חתונה, ואה, שכחתי. אלן.

על בישול, אגב, אף מילה. נראה שהחדשנות האמיתית של הערוץ היא בזה שהם לא נותנים למנויות הערוץ מה שהן יכולות לקבל, בתשלום נוסף ונפרד, בערוץ האוכל.

עכשיו, אם הייתי צריכה ליצור ערוץ לנשים, בהחלט הייתי שמה בו את אלן. אני מחבבת אותה, גם אם היא נהייתה מתורבתת כזאת. אבל כל השאר? למה נדמה לי שנתנו למפיקי התוכנית חמשת אלפים ש"ח ואמרו להם "לטוב ולרע יהיה ערוץ she"?


איך הייתן אתן בונות ערוץ שמיועד לנשים?
(השאלה מיועדת לגברים ונשים כאחד ומנוסחת בלשון נקבה כדי שיהיה לי מה לכתוב בסוגריים)

נכתב על ידי , 6/12/2008 21:07  
160 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הלחשנית ב-19/12/2009 05:17



34,469

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להלחשנית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הלחשנית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)