לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


תודה ולהתראות
כינוי: 

בת: 45





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

געגועי לטומי


כבר מזמן מתחשק לי לכתוב פוסט פוליטי, כי בחירות זה מוי כיף. אני לא לוקחת את זה אישי וקשה כשדעתם הפוליטית של אחרים שונה משלי, נצר למסורת הדיבייט: כל עוד מעלים טיעונים, עובדות ודעות, סבבה. ברגע שעוברים להתקפות אישיות ארסיות, זו בדרך כלל טקטיקה להסבת תשומת הלב ממחסור בטיעונים או לוגיקה קלושה.

 

הכי טפשי זה לדעתי, האנשים שלא מצביעים. אלו בדרך כלל דווקא האנשים שיש להם הכי הרבה טענות, אף אחד לא ראוי לדעתם, כולם מושחתים ומגעילים ולא מייצגים, או לא מוכשרים, או משהו. אבל מה לעשות, אנחנו לא חיים בעולם מושלם, ונותר לנו לפעמים לבחור בין הרע ליותר גרוע. אני לא פוטרת את עצמי מהבלות העולם הזה - ומצביעה. אם לא יודעים למי, עדיף להצביע מגדרית: אם הייתי כיפה סרוגה הייתי מצביעה למפד"ל כי הם דואגים למגזר שלי, אם הייתי גמלאית הייתי אולי מצביעה לגמלאים, אם הייתי ערביה הייתי מצביעה למפלגה ערבית, אם הייתי עניה הייתי מצביעה לש"ס או לעמיר פרץ כדי שיגדילו לי את הקצבאות ומצידי שתהרס המדינה בגלל זה, ואם שינוי היתה קיימת, הייתי מצביעה בשבילם, כי אני מעמד בינוני קפיטליסטי, אבל, ועכשיו מגיע החלק המעצבן, אין למי להצביע.

זה לא אומר שאני לא אצביע - באבואה בואה אני אצביע. כי אני רוצה לחזק את כוחו של המגזר שלי, אפילו במובן הרחב, כנגד האחרים, וגם אם האופציות הן לא משו, אני בהחלט יכולה להגיד שיש מפלגות שאני פחות אוהבת, ולהצביע לאחת הפחות שנואות עלי.

 

ועכשיו - למה אני כועסת על פורז.

פורז, בעקרון, הוא די אדיוט. ז'תומרת, הוא איש חכם והכל, וגם עובד כמו נמלה על הצעות חוק, אבל הוא ממש גרוע בתור פוליטיקאי. אין לו טיפת כריזמה, היתה לו היכולת המדהימה להגיד את הדברים שהכי אסור להגיד (כמו, "נוותר על תיקים" במהלך מו"מ קואליציוני. דביל) ולראות באופן צר את הסכסוכים הפרטיים שלו - בלי לשים לב מי מרוויח - האינטרס של המסכסך. כך בהשפעת פורז נזרק פריצקי מתפקיד שר התשתיות, בלי שום הליך סביר, כי פריצקי מילא את תפקידו כשר טוב מדי והרגיז מישהו שהלך לחפש עליו לכלוך, כדי שיוכל להמשיך עם השחיתות שלו בשקט, בלי שכבוד השר יפריע.

כך רב פורז לא מזמן עם רון מה-שמו, ולא נאה לו לשבת איתו במפלגה, ופרש משינוי כדי להקים את חץ, ועכשיו יש 2 מפלגות ואף אחת מהן לא עוברת את אחוז החסימה. יופי פורז! אתה אדיוט! בגללך, אין לבני המעמד הבינוני הקפיטליסטים יצוג הולם! בגללך, ש"ס תשב בקואליציה! בגללך, יעלו שוב את קצבאות הילדים לרמות מטורפות והמיתון יחזור! וגם בגללך, טומי. היית צריך להשתלט על הנעלב הקטן.

 

אז מה נשאר?

אני לא שמאלנית אז מרצ יורדים מהפרק. כמו כן, אני לא מבינה את ההתלהבות הגדולה מהמפלגה הזו כ"חברתית" בכללי (ועזבו לרגע את ביילין, עליו אני אפילו לא רוצה לדבר): תמיד היה להם מצע הו-כה-חברתי והו-כה-נאור, והם מעולם לא ביצעו פסיק ממנו, גם לא כשישבו בקואליציה. נשואים אזרחיים? לגליזציה של סמים קלים? הם אפילו לא ידברו על זה. כל מה שמעניין אותם כרגע, זה לדבר עם החמאס ולהגיע להסכם שלום בכל מחיר. אז אני לא קוראת מצעים כשיש רקורד מוכח להסתכל עליו.

 

עבודה.

אמרתי כבר משו רע על עמיר פרץ היום? אז בואו נתחיל. עמיר "אני באוברדרפט קבוע, תנו לי לנהל את תקציבי המדינה" פרץ, הוא איש חכם, אופורטוניסט, ושעושה הרבה. מה שמפחיד בו הוא לא שלא יעשה דבר, אלא דווקא ההיפך, שיגרום המון נזק. בכך כבר יש לו רקורד עשיר של עשיה - כמו שגרם לסגירת מפעלים ולפיטורי עובדים ע"י השבתת הנמלים, כמו שדאג לעובדים המקופחים של חברת החשמל, כך הוא יעשה למדינה - אבל בגדול. ראש ממשלה הוא לא יהיה, אני פוחדת שהוא ישב בקואליציה. אדם שרוצה להעלות את שכר המינימום בצורה בלתי אחראית, ובו"ז מבטיח להלחם באבטלה, בלי להבין ששכר מינימום גבוה יותר גורר ישירות ירידת כמות מקומות העבודה - כי יש דברים שכבר לא שווה לעשות, בלי להבין שסטודנטים כבר לא יוכלו להזמין פיצה כי המשלוח יהיה יקר מדי, עם להגיד כל הזמן כמה הוא אוהב חינוך ובטחון ואנשים וקצבאות ועבודה ובלי להגיד לרגע מאיפה הוא מתכוון לקצץ - כי מה לעשות, אין כסף להכל, יו קנואו, הוא איש שמפחיד אותי.

 

קדימה.

ובכן, בקדימה יש את אולמרט. אם יש משהו טוב בתשדירי התעמולה - ואף אחד שם לא מצליח לעלות על החוזקות של עצמו - זה שהם עולים יופי על החולשות של הצד השני. מה עשה אולמרט? אההה.

אולמרט היה ראש עיריית ירושלים, כי הוא ידע ללקק לחרדים. אולמרט גם היה שר של משהו פעם, נדמלי. שכחתי. הוא נראה לא מאוד טיפש, אבל גם לא כזה חכם. שאר המפלגה דווקא נראית לא רע (שרון הצליח לקבץ סביבו almost everybody who's anybody מהליכוד והעבודה, שנשארו מלאות חורים, כיאה לשתי מפלגות שכבר מזמן אין הבדל של ממש ביניהן, חוץ מאיזו הילה הסטורית). אם זו רק היתה ציפי לבני במקום אולמרט, לא הייתי חושבת פעמיים - האישה הזו יודעת מה היא עושה. אולמרט נותן לה להתבטא (לעומת סילבן העציץ זו אולי לא חוכמה), וזה נחמד. אבל זה לא מספיק. אני פוחדת שהוא שמאלני מדי - כבר עכשיו יש לו עוד תוכנית התנתקות, ועוד לא התחלנו - איפה הגבול? אם נקח בחשבון שרוב הסכמי השלום של המדינה הזו נעשו בידי הימין, ושכל ראש ממשלה מתנהג הרבה יותר שמאלה ממה שהוא דיבר, אני שואלת את עצמי מתי אולמרט ידבר עם החמאס ויתן הרבה יותר ממה שאש"ף קיבל, עם לגיטימציה מלאה לטרור. אני פוחדת שהוא יעשה undo לכל מה ששרון וביבי עשו לכלכלה, כדי לרצות את החרדים. אני פסימית. ככה זה.

(מילה אחת לצחי הנגבי: תתפטר.)

 

ליכוד.

אח, ביבי ביבי ביבי. יש כמה דברים שאתה טוב בהם - לדבר, כיאה לבוגר מועדון הדיבייט של MIT. כלכלה, כיאה לכלכלן. וראייה פוליטית לטווח קצר, כיאה לך. אם היית עומד מאחורי מה שעשית כשר אוצר, אם היה לך עמוד שדרה פעם אחת בחיים שלך, הייתי מצביעה בשבילך. אבל אתה לא הולך על מה שיש לך רקורד מוכח בו - אלא על מה שאתה חושב שאנשים רוצים לשמוע. נדמה לך שהם רוצים לשמוע על קצבאות, על בטחון, ועל כמה החמאס מסוכן, אז על זה אתה מדבר. תן לנו קצת קרדיט, מפלגה של איש אחד שכמוך, אנחנו זוכרים לא רק מה שאתה אומר, אלא גם מה שעשית. ולזה, ביבי, אנחנו מאמינים. אנחנו זוכרים איך רצית להיות ראש ממשלה וסובבת לשרון את היד מאחורי הגב עד שנמאס לו מהליכוד והמרכז וקיבלנו את קדימה. אם רק היית מחכה עוד קצת, שרון היה יכול לפנות לך את מקומו ולא לאולמרט. אבל אתה לא ראית את זה בא. האמת, אני אשמח לקבל אותך בתור שר אוצר, או שר חוץ, אבל אני סקפטית אם נגיע לזה. יש לך טעויות של לחץ, בדיוק כמו שאומרים עליך בתעמולת הבחירות של המתחרים.

 

ליברמן

אני מוכנה לתת הרבה קרדיט לאיש, שבתור שר תחבורה, במקום לעשות את הכלום הרגיל, דאג יחד עם ביבי לתקציב-עוקף-תקציב כדי שלמדינה הזו תהיה רכבת נורמלית סוף סוף, מה שאמור לעזור, בעיקר לפריפריות, כשהכל יהיה מוכן. לאיש הזה יש כוח להזיז דברים ועצבים של ברזל. אם הוא היה קצת פחות ימני, היה לו סיכוי לעשות משהו מעניין עם המדינה הזו. אבל הוא ימני, מאוד, וגם אם נניח שאני אבלע את זה, הסיכוי שהוא ישב שוב בממשלה, לא משו בכלל - עדיף לחזק את הליכוד כדי שהם יכנסו ולא עבודה או מרץ. חבל שהליכוד הוא כזה, נו, ראה לעיל.

 

 

כמה מלים על פוליטיקאים ושחיתות

כמו כולם גם אני נגד שחיתות. אבל.

אם הייתי יכולה לבחור בין ראש ממשלה טוב ומושחת לראש ממשלה טוב ולא-מושחת, הייתי בוחרת בשני (כרגע אני לא רואה שום ראש ממשלה מוצלח, מושחת או לא). השיקול הזה משני יחסית מבחינתי. פוליטיקאים נוטים להיות מושחתים, לא רק כי הם יכולים, מסיבה אחרת: כדי להיות פוליטיקאי טוב אתה חייב לדעת להפעיל אנשים לעשות את רצונך, לא להשבר במשא ומתן, להלך בין הטיפות, להבטיח, לא לקיים ושכולם עדיין יעריכו אותך, לתבוע תשומת לב, להיות חבר של כולם כשאתה צריך מהם משהו ולזרוק עליהם בוץ בתקופת בחירות, וכו'. כלומר, כדי להיות פוליטיקאי טוב, שמסוגל להזיז משהו, אתה חייב לדעת לשקר טוב. כיוון שרוב בני האדם הם, בתוך תוכם, חארות, ופוליטיקאים הם לא שונים, אבל להם יש את היכולת האישיותית וגם הרבה הזדמנויות, זה רק מוכיח את הדיבר האחד עשר: לא תתפס.

 

אני מדלגת על מפלגות דתיות, ערביות, על הגמלאים, ומקופחים למיניהם, שרק בוגי יעזור להם, כדי להגיע לעלה שבקצפת.

 

עלה ירוק.

נכון, בסקרים הם עוברים את אחוז החסימה רק פעם ב. אבל תחשבו מה יקרה אם הם יכנסו לכנסת: אין שום סיכוי שתהיה לגליזציה של סמים קלים בקדנציה הזו - אולי לנכדים - מה שכן, במקום להצביע לעוד מפלגה שתעלה לנו את המסים, תקצץ לנו בחינוך, תזניח את המשטרה, לא תפתור את בעיית הטרור ולא את תאונות הדרכים - ובכן, במקום זה, נכניס לכנסת שני מסוממים שיביאו יופי של אייטמים לארץ נהדרת. לא עדיף? (יש דיבייט שלם על למה לגליזציה של מריחואנה זה כדאי, ידה ידה ידה, אני חולה על זה, אבל זה כבר ארוך מדי.)

 

לסיכום, כיוון שקטלתי את כולם, סביר שכמעט אף אחד לא יסכים איתי. מה שכן, ב- 28 במרץ, לכו תצביעו, אחרת יהיו בכנסת פחות אנשים שאתם מאוכזבים מהם, והרבה יותר אנשים שאתם אוהבים הרבה פחות. 44% הצבעה ואדישות זה מגוחך.

 

ואישית, אני מחפשת באוזני מי להשמיע הערות ציניות בכיכרבין בערב, אם יהיה שם מקום לזוז, עד שאני אשתעמם ואחתוך לפאב. תוצאות האמת יחכו לי עד הבוקר.


 

פרומו: גמני רוצה לכתוב על המסיבה של מרילין, החתולה השולתת, וטרם הספיקותי.

 


 

נ.ב.

וזה באמת לא קשור: בעקבות הסקר מהפוסט הקודם מסתמן סלוגן: R3 - הקונדום הנקרע ביותר בישראל.

 

נכתב על ידי , 21/3/2006 00:20   בקטגוריות בחירות 2006  
161 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקצה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קצה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)