לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


Avatarכינוי: 

בן: 51





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2006

סיכום כוכב נולד, 20.7.2006


 

(מוקדש לש. כהן מזגנים, שבדרך כלל עושה את זה בשביל כולנו והשבוע התגייסה למאבק למען המולדת)

 

מהדורת המלחמה השלישית של "כוכב נולד" הוכיחה אחת ולתמיד שכשהתותחים רועמים, המוזות שותקות, ואם הן לא שותקות, מן הראוי שישתקו. הבעיה העיקרית הייתה שבעוד שהמוזות מילאו את חלקן בעסקה ושתקו, המוזרים העדיפו לצווח, לצרוח ובאופן כללי לעשות כל דבר שאינו עונה על ההגדרה של "לשיר". כדי לא להיראות מנותקים, הועברה התוכנית לכפר הנופש בניצנים (ותודה לארקדי גיידמאק, שזכה בפרסומת חינם ובעוד קצת רה-הביליטציה) ונערכה בנוכחותם של ילדים מופגזים לשעבר שהוכיחו שזה שאתה מסכן לא הופך אותך לפחות דביל. תמונות קשות במיוחד נצפו כשהתגלה ששני הילדים שהוזמנו על ידי צביקה הדר לבמה כדי להציג את השופטים לא יודעים להגיד אף מילה יותר ארוכה מ"כן", או – ומזווית ראייה פדגוגית-לאומית זה קצת יותר מדאיג – לקרוא. 

 הערב כולו נע בעצבנות ובחוסר נוחות בין הצהרות על "חזרה לשגרה" (כי "לא ניתן להם לנצח אותנו") לבין אווירת "ניכנס בהם" מיליטריסטית, כולל דיסקיות לכל המתמודדים (ג'קו נתקל בכזו בפעם הראשונה) ושלל בדיחות קרש מלחמתיות בחסות צביקה הדר. הביטוי "תת אלוף צדי צרפתי" סחט מצדי אוסף השתנקויות מפחידות שהעלו בדמיון משהו שבין התקף אסתמה חמור לאורגזמה חמורה לא פחות, אם אורגזמה של צדי צרפתי היא משהו שאתם רוצים לדמיין. ובכל פעם שבה צביקה הרגיש שהערב לא מספיק מכובד בהתחשב ב"מצב", הוא החליט לפתור את הבעיה באמצעות שיגור מבט חמור סבר למצלמה וניסיונות אומללים לחלץ מהמתמודדים עדויות על האופן שבו הם מתמודדים ומזדהים עם כל הילדים המסכנים בצפון ו... נו, איך קוראים למקום ההוא... נו, עם כל הפלסטינים מסביב. אה, כן, שדרות. המתמודדים עצמם נראו כאילו הם לא מבינים מאיפה כל העניין נחת עליהם ובאופן כללי מה צביקה רוצה מחייהם. דיאלוג לדוגמה: צביקה הדר: אז איך אתה שורד את המצב? עידן שמי: אני בתל אביב. דיאלוג נוסף, שחזר על עצמו עשר פעמים: מה עושה לך את זה בשיר הזה? מתמודד/ת: אני מאוד מתחבר/ת אליו. 

הניסיון להפוך את הכוכבים הנולדים לפייטרים גדולים נתקל בקשיים מבצעיים בלתי צפויים כשהתגלה שהכי מורעלת מכולם היא מאיה רוטמן ששירתה בלהקת חיל האוויר, והכי ישראלי ייצוגי הוא מאור פיניה שהצליח לסבן את המ"כית ולברוח מהטירונות כדי להגיע לאודישנים. משום מה נדמה לי שבטירונות הבאה בניצנים ("שמתם לב, איזה אירוניה! הוא עשה פה טירונות בניצנים, ממש איפה שאנחנו נמצאים עכשיו. לא מדהים?! ממש הזוי!") התירוץ הזה כבר יהיה פחות מקובל. תגידו מה שתגידו על צה"ל, בכל זאת נראה שמול החיזבאללה עדיף לשלוח את אלה שכבר נמצאים שם מאשר את חבורת הכ"מניקית הזאת, חוץ ממורן אהרוני שבדיעבד ברור לכולם שאם היו מפילים אותה על הבונקר של נסראללה במקום פצצה של 23 טון התוצאות היו יותר טובות. מצד שני, אפשר פשוט לבקש ממנה לשיר ליד הגבול וכולם כבר ייצאו מהבונקר עם עיניים מושפלות, דגל לבן ותחינת "איני יכול יותר".

הערב התחיל עם ביצוע קבוצתי מציק ל"רק בגלל הרוח". צביקה צווח באקסטזה "תקשיבו למילים" ומשום מה התחיל פתאום להופיע מאחורי המתמודדים ולהפריע להם בדיוק בזמן שפיניה וסלם ניסו לשיר (ר' מיצג ויזואלי מס' 1). הקשבתי למילים ואני יכול להעיד שהשורה הכי מדויקת הייתה: "את שיש לי להגיד, אני עוד אצרח", שאי אפשר שלא לחשוד שמי ששם אותה בפה של מירילא ניסה להגיד לנו משהו. כרגיל בשירים משותפים, נרשמו בעיות חמורות בבאלאנס שהובילו לכך שאת זהבית אי אפשר היה לשמוע בכלל, בעוד שאת מירילא שמעו גם בעזה, אבל בסוף זה נגמר ואז עברו סוף סוף סוף לחלק האמנותי של הערב, עד כמה ש"אמנותי" ו"מאור פיניה" הם מושגים שיכולים ללכת ביחד. ונעבור להרכבים:

 

מיצג ויזואלי מס 1(3)מיצג ויזואלי מס 1 (2)מיצג ויזואלי מס 1 (1)

מיצג ויזואלי מס' 1: משמאל, צביקה הדר מופיע, חולף ומפריע

 

מאור פיניה

האמת היא שפיניה, שעד היום בנה בעיקר על ההצבעות של האנשים בקרית גת שהתרגלו להצביע לנינט (ולרביזדה ולשמעון טפטה; עוד ארבעה קולות, לא כולל בני משפחה), די הפתיע עם ביצוע סביר ל"שיר אהבה ישן", שסבל בעיקר מהעובדה שפיניה החליט ללוות אותו בחיוך שניתן היה להגדירו כחושף שיניים אלמלא הבעיה הפעוטה שאין לו שיניים. פיניה גם שכח לכפתר את החולצה וחשף חזה צעיר ושעיר. אוחובסקי השתפך כמתבקש.

 

הייקו סיכום:

פיניה מסלסל

על אניטה וחואן.

אוחובסקי, רומן?

 

 

מאיה רוטמן

רוטמן התקנאה בפיניה והפגינה גם היא חזה לתפארת, רק פחות שעיר. מאיה קצת התקשתה לרדת במדרגות בשל חלוקת משקל לא מאוזנת בין הפרונט לבק, אבל אחר כך פיצתה על זה בביצוע מצוין ל"עברתי רק כדי לראות", שיר שקרוב לוודאי מסכם את כל היחס שלה לתוכנית. עדיין, היא הייתה שתי רמות מעל הממוצע, וכל מי שמצליח להעלות מהאוב את אָסְתַּר שמיר ולצאת מזה בשלום ראוי למילה טובה. רק שלא תתלהב יותר מדי ותשיר בשבוע הבא את "המקום הכי נמוך בתל אביב", כי זה יהיה סימן שהזילזאל כבר כאן.

 

הייקו סיכום:

שלום ידע כבר

בעבר: כלום לא נשמע

יפה כמו מאיה.

 

 

עידן שמי

עידן ניסה ללכת על הטקטיקה של כל אלה שעומדים בפני הדחה, לשיר שיר של אחד השופטים, במקרה הזה "עוד יהיה לי" של מרגול, השיר עם השורה האינפנטילית ביותר בתולדות המוסיקה העברית – "יום אחד אולי אפרוש כנפיים, וזה יהיה כל כך נחמד". בדומה למאור, גם לעידן מישהו אמר לחייך יותר וכתוצאה מכך הוא הדביק את השפתיים למעלה וניסה להיראות פחות מאיים, בהצלחה חלקית. השיר היה סביר, ובכל מקרה יותר טוב מהדיאלוג ההזוי שהתנהל עם צביקה לפניו ("זה לא מלחיץ, זה לא מרגיע").

 

הייקו סיכום:

בקרוב מאוד

עידן יפרוש כנפיים.

יהיה נחמד.

 

  מיצג ויזואלי מס 2

מיצג ויזואלי מס' 2: זהבית פסי

 

זהבית פסי

זהבית באה לבושה למושב הפתיחה של כנס "תיאוריות קוויריות במבחן המציאות" (כולל עניבת מרלן דיטריך ונעליים שנגנבו מהסט של "הלו דולי") והתפלאה לגלות שההומואים היחידים שהגיעו ויודעים להעריך את הסטייטמנט יושבים מולה בפאנל השופטים. בתגובה זהבית התעלמה לחלוטין מקיומו של קהל והחזיקה את העיניים עצומות (ר' מיצג ויזואלי מס' 2) במשך כל השיר, "יומן מסע" של אביב גפן. הביצוע עצמו, לעומת זאת, היה עדין ומקסים. אם היה לה רבע מהאפיל הענוג של נינט או סעדו זהבית כבר הייתה בטוחה בגמר, אבל בגלל חוסר עקביות בלוק זה עדיין פתוח למשא ומתן.

 

הייקו סיכום:

השבוע אין

חסינות; האם כולם

ישכחו אותה?

 

 

מישל גוריאלשווילי

הגרוזיני הבכיר הראה שוב שכמה שבחירת השירים והגרדרובה שלו מזעזעות, ככה הוא זמר גדול. למרות חליפת אל קאפונה, חולצת כת השטן, שרשרת ערסית במיוחד ו"תנו לי את הלב" של שימי תבורי (?!), שאותו הקדיש משום מה לתושבי הצפון – כאילו הם לא סובלים כבר מספיק – מישל הצליח לרגש ולגעת. אלמלא הלוק, גם הוא כבר היה יכול לחסוך לעצמו את הנסיעה חזרה מניצנים. אבל מישל, המלצה: תצא קצת, תכיר בני אדם, ואז תשאל אותם איזו מוסיקה הם שומעים. התשובות עשויות להפתיע.

 

הייקו סיכום:

מישל, במקום לב

לתושבים בצפון,

עדיף לג'קו.

 

 

דוד סלם

השאיר את חליפת זמר החתונות בבית והגיע עם חולצת בית ספר שנראתה מכופתרת לא נכון. ניכר שדוד לא ממש מבין באיזו מדינה הוא נחת, והדימוי שלו כפטריוט נלהב ספג מכה קשה כשהוא הסביר לצביקה ש"מחר, מתי שאני קוּם, אני רוצה ש-F-16 יהפכו ליונים בשָמַים". כנראה שאפשר להוציא את היהודי מצרפת, אבל אי אפשר להוציא את צרפת מהיהודי. צביקה עוד ניסה להציל את המצב ואת כבודה של המדינה כשהודיע ש"אני מנסה לחשוב איפה ישימו את היונים באף-16", אבל הקהל סירב לקבל את חצי ההתנצלות ושתק במבוכה, ואם דוד היה מבין עברית אולי הוא סוף סוף היה שם לב איפה הוא חי.

לשיר זהר תמיד קשה, ובחלק הראשון של "אלינור" היה נראה שדוד נקט בחוכמה והחליט פשוט לוותר על הקטע של השירה ולהתמקד בגיטרה, אבל למרבה הצער בחצי השני הוא פתח את הפה והוציא משם שלל הברות שהזכירו קצת את המלמולים של הבן שלו לפני שבועיים והיו כנראה באותה שפה. השופטים כרגיל קטלו, אבל האמת היא שזה לא אומר כלום. מזמן כבר ברור שהסוכנות מתה להפסיק לשלם על המלון של דוד ולהעיף אותו חזרה לצרפת, והשופטים מנסים לעזור לקהל לעשות את זה כל שבוע מחדש. השבוע, לאור הפציפיזם הלא פופולרי, אולי זה באמת יקרה.

 

הייקו סיכום:

כוכב נולד סתם

אם אשתו הכונפה

של סלם לא שם.

 

 

מורן אהרוני

נפטרה מחליפות הדודה והתחברה לראשונה למאה העשרים עם שיער ולבוש שהזכירו קצת יותר את המין האנושי. רק מה, יש עדיין שתי בעיות: א', אנחנו כבר כמה שנים במאה ה-21; ב', באותה הזדמנות היא לא נפטרה מהצווחות ההיסטריות ומהפאתוס המוגזם. גם הבחירה בשיר ימי זיכרון ("מכתב קטן") הלמה יותר את השחור הרגיל שלה ולא את הגרדרובה החדשה. התחזית: עוד יומיים עד שבוע ויומיים היא כבר לא איתנו.

 

הייקו סיכום:

שרה שיר על

איש אשר רחוק מכאן.

בקרוב, מורן.

 

  מיצג ויזואלי מס 3

מיצג ויזואלי מס' 3: צביקה שוב מפריע

 

ג'קו אייזנברג

הטרגדיה העמיר חדדית של הערב, ג'קו התחיל לשיר את "אמא" וגמר עם "אמא'לה". ג'קו הקדים ואמר שיש שורה אחת בשיר שעושה לו את זה במיוחד, ועד מהרה התברר שאכן, מרוב התלהבות הוא שכח ללמוד את השאר. אחרי הבלבול הראשוני, ובדיוק כשהוא הצליח לחזור למציאות, צביקה הדר הופיע פתאום משום מקום כדי לעצור אותו (ר' מיצג ויזואלי מס' 3) ולהבטיח שהוא יאבד את זה סופית. בתוך כל הזוועה, ג'קו כן הצליח להעניק פרשנות ייחודית לשיר, גם אם כזאת שניתנה שלא בכוונה: משיר אהבה/שנאה מצמרר הוא הפך לזעקה נואשת לעזרה של ילד קטן ואומלל שמחפש את אמא שתבוא ותיקח אותו מהמקום המפחיד הזה, ניצנים. נקודות חיוביות: אם הלב החלש של ג'קו עמד בחוויה הזאת, הוא כנראה כבר יעמוד בכל; ובשבוע הרחמנות הנוכחי גם עם הביצוע הכושל הוא יזכה במספיק קולות סימפטיה בשביל לעבור.

 

הייקו סיכום:

חבל שלא כל

יום אפשר לשיר: "נרדם

על החולות". אוף!

 

 

רפאל מירילא

בערב שכולו אחדות, "אנחנו" ו"כולנו" דביקים, את ה"כולנו" הביזארי ביותר סחט מירילא עם המנון המתנחלים התמוה "עפרה", שהוציא מצדי צרפתי את המשפט האלמותי: "כולנו זוכרים את מוטי פליישר". כן צדי, כולנו. לא רק קשישים פסיכופתים שעדיין מתגעגעים ללהקת הג'אמבו ולאופירה גלוסקא. פליישר, אגב, עזב את הארץ בשנות השבעים המוקדמות ועוסק בשנים האחרונות בניהול עסקי פאות נוכריות ומצבות, אולי כי לראשונות הוא זקוק כבר עכשיו ולאחרונות בקרוב. על מירילא עצמו, שהגיע בחולצה בצבע שתן של מישהו שסובל משלפוחית רגיזה, חבל להכביר מילים. לרגע היה נדמה שהוא החליט להיפטר סוף סוף מהפאלסטו הבלתי נסבל, אבל אז התברר שהוא פשוט צרוד, אז צפו לשובן של המניירות והאוקטבות הגבוהות בשבוע הבא, אלא אם כן העם היושב בציון יפתיע ויעניק לו כבר השבוע כרטיס חזרה הביתה.

 

הייקו סיכום:

תמיהה: מה עדיף -

שיר נוסף של מירילא

או החיזבאללה?

 

 

ישראלה אסגו

מקפלת המצנחים הקרבית פתחה עם סיפור תמוה על ילד שחולה במחלה נדירה ונשארו לו רק כמה חודשים לחיות, שהתקשר אליה מבית החולים וביקש ממנה לשיר עבורו את "חלקת אלוהים" של רבקה זוהר. אני רק מקווה שלילד סיפרו שהוא הולך למות, כי אחרת נראה לי שהוא די בדיכאון אחרי האאוטינג של ישראלה, שכנראה גם לא לגמרי הבינה מה הוא אמר כי מותו הוודאי לא הפריע לה לאחל לו "רק בריאות". אסגו כרגיל הייתה מיומנת טכנית, אבל שרה שטוח, לא מרגש ומעצבן. כרגיל, זה לא הפריע לשופטים להתלהב ממנה. מה שכן, אחרי הביצוע שלה, אם אני אלך למות אני גם אשקול להתקשר אליה כדי לבקש ממנה שלא תשיר לי כלום.

 

הייקו סיכום:

ממש הרגע,

עדכון מבית החולים:

תנתקו אותי.

 

מיצג ויזואלי מס 4 

מיצג ויזואלי מס' 4: צביקה פיק ותלבושת הכומר

 

השופטים:

ערב רגוע יחסית עבר על שופטינו, אם מתעלמים מהניאולוגיזמים הסטנדרטיים של מרגול שלאף אחד, כולל השופטים האחרים ואפילו – אני חושד – היא עצמה, כבר אין כוח אליהם. בערב נטול נצנצים (לא כולל אלה של מישל), אוחובסקי הביא אותה עם חולצת ג'וי דיוויז'ן כדי להראות לכולם מה הוא חושב על המיינסטרים הזה שגררו אותו אליו וכמה הוא יותר טוב מהם, ואילו צביקה פיק הגיע לבוש ככומר (ר' מיצג ויזואלי מס' 4), רק כומר מהסרטים של אלמודובר שאונס ילדים קטנים בזמן שהוא מקשיב להם שרים בקול פעמונים. צדי לקה כרגיל באחד מהתקפי הטירוף המפחידים שלו, וגם בכמה פרצי צחוק משונים שעוררו, לא להאמין, געגועים ליהודה סעדו, אבל בכל זאת ניכר שבניצנים הוא מרגיש יותר בבית מאשר בחור ההוא עם הקטיושות שסחבו אותו אליו בשבוע שעבר. בסך הכל, לילה ללא אירועים מיוחדים.

 

הייקו סיכום:

צביקה, צדי, גל

ומרגול – שופטים. כן, כמו

אהרן ברק.

 

 

סיכום כללי (של השבוע בלבד, וזו דעה, לא תחזית):

הצטיינות יתרה: מישל

הצטיינות: מאיה, זהבית

מספיק בקושי: מאור, עידן, ג'קו, רפאל

לא בבית ספרנו: ישראלה, מורן, דוד

 

תוצאות יהיו רק הערב, וגם סקעת.

 

וחידת טריוויה ביזאר לסיום (התשובה בתחתית הפוסט):

מיהו מתמודד "כוכב נולד" לשעבר ששמו מסתתר בסיכום האחרון?

 

 

ועוד הייקו אחד לקינוח:

 

ניסיתי, אבל

אין כמו ש'. עוד שבוע

היא תשוב. מזל!

 

 * תשובה *

נכתב על ידי , 21/7/2006 10:48   בקטגוריות כוכב נולד, טלוויזיה  
96 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תום ב-26/1/2010 10:10



366,672

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לתום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על תום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)