לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

שלום לספרים


מיזם פרידה (חלקית) מהספרים בחיי

כינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2014

ספרים ליותם


היום כשהתחלתי לארוז ועברתי על הספרים הבנתי שאני נורא מתגעגעת ליותם. הבנתי את זה כי היו המון ספרים שרציתי לתת לו וניסיתי לחשוב האם יאהב אותם והאם ירצה בהם. במשך כל האריזה ניהלתי איתו דיונים בראש, ניסיתי לשכנע אותו לקרוא ספרים מסוימים ו"ויתרתי" בשבילו על ספרים אחרים.

לא פשוט בכלל לבחור ליותם ספרים. לפני שנסע למזרח הוא נתן לי ולטל משימה, להביא לו ספרים שייקח איתו לטיול. טל בחר לתת לו את הקנוניה נגד אמריקה של פיליפ רות (והוא קיבל את העותק שלי, שקיבלתי מתנה מחברה לפני שנסעתי למדיסון) ואני, אחרי המון התחבטויות והתלבטויות, נתתי לו את אהבה בימי כולרה של גרסיה מרקס (את העותק שלי שקיבלתי כשהייתי בהודו, ולכן חשבתי שזה יהיה יפה אם יחזור לשם. וזה גם הספר של מרקס שאני הכי אוהבת).

עכשיו אני עוברת על הספרים שלי וחושבת על יותם. אולי הוא ירצה לקרוא את הנסיך של מאקיואוולי, אולי את אמיל של רוסו או את מיתולוגיות של רולאן בארת? אני מניחה אותם בארגז בשבילו שיחכו לו בבית ההורים. מי יודע, אולי יהיה בתקופה פילוסופית כשיחזור? ומה עם דוסטוייבסקי? ופוקנר? ועגנון? קצת קשה לי לדמיין את יותם קורא עגנון אבל מי יודע, הוא צעיר ושאפתן. כשהייתי בגילו (אוי, איזו דרך איומה לפתוח משפט) מאוד רציתי לקרוא את כל הקלאסיקות, את כל מה שהוגדר מתישהו באיזשהו קנון של ספרים שחייבים לקרוא. לאט לאט אני מתחילה להבין שיכול להיות שיישארו בעולם כל מיני קלאסיקות קנוניות שלא אקרא, זה לא ימנע ממני להנהן בהבנה כשהן יוזכרו בשיחה, סך הכול נחשפתי אליהן באוסמוזה תרבותית, זה כמעט כמו לקרוא. בכל מקרה, את יוליסס (שקראתי את כולו, מתחילתו עד סופו, כן) אני שומרת לו. הוא בטח ירצה להתחיל את זה מתישהו.

המחשבות על ספרים ליותם גורמות לי להתגעגע אליו. הוא מאוד חסר כאן, במיוחד עם כל מה שקרה לאחרונה. יצא לנו, בנסיבות מאוד לא משמחות, להיפגש הרבה בכל מיני הרכבים משפחתיים בזמן האחרון, והעדרו מורגש. אני מאוד שמחה בשבילו, ממעט המכתבים והשיחות שהחלפנו מאז שנסע אני מבינה שהוא מטייל היטב, שהוא מצא לעצמו את הדרך המתאימה לו ושהוא חווה את הדברים במלואם. חוויות הטיול שלו גורמות לי להיזכר בטיול שלי, כתקופה מכוננת ומאוד יפה בחיים שלי, וגם בספרים שקראתי בטיול שחלקם הושארו בכל מיני מקומות ומיעוטם הגיע איתי לארץ, או הגיע אלי שוב. המון חוויות קריאה משמעותיות זכורות לי מהטיול. 

עוד כמה חודשים (כמה?) הוא חוזר. ויהיה ארגז של ספרים שיחכה לו. 

 

 

נכתב על ידי , 17/2/2014 16:22  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איסולד ב-14/6/2014 19:20



42,125

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להנפרדת מספרים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הנפרדת מספרים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)