בתחילת השבוע שיחקתי כדורסל במסגרת המקומית. החבר'ה הקורפרטיביים התאספו כמדי שבוע והתאמנו בלהרביץ אחד לשני במטרה למנוע מאנשים לזרוק את הכדור לכיוון הכללי של הסל. באחד מהמשחקונים הקטנים הצעתי בדחילו וברחימו שננסה - אחרי שלוש שנות משחק משותפות - שננסה לשמור איזורית, יען נמאס לי לרדוף אחרי אנשים סתם כך.
אלא שאזורית, כפי שמיטב הפרשנים יסבירו לכם, נפגמת אם אחד הברגים במכונה לא מתפקד. במקרה שלנו זה היה שמשון שנכשל במילוי תפקידו ולא ידע אם לסגור פנימה, לצאת החוצה או פשוט לרדוף אחרי השחקן שלו כמו שהוא רגיל. מכיוון שכך - הפסדנו. קורה. אחרי המשחקון ישבתי לידו וניסיתי להסביר לו את העקרונות לפעם הבאה. הוא סירב ללמוד בטענה שככה הוא רגיל וללמוד דבר חדש זה מיותר. ויתרתי והלכתי לקרוע את הבן של הבוס 18 - 4 במשחק על סל אחד.
במקביל, לפני יומיים, נכנס חידוש לאתר האינטרנט שלנו שמחייב את הסוכנים לייצר משתמשים יחודיים לכל נוסע לא וירטואלי. לא משנה. השינוי גרם לכך שהמשתמשים היקרים שלנו נאלצו לשנות את ההרגלים שלהם. מעכשיו אי אפשר לזרוק מספר הזמנה ולקבל את מסלול הנסיעה של הנוסע, אלא צריך לדאוג לכך שיהיה נוסע אחד כזה במערכת. לא יותר ולא פחות.
מכיוון שכך, כולם נכנסו לפאניקה ונצ'קה ואני נאלצנו להעביר את מרבית יום אתמול בהסברים לגבי המה והאיך. היו כאלה שלמדו את העניין בקלות ואצו רצו לצמצם את שמות המשתמשים שלהם לכמות הרצוייה, היו כאלה שהתקשו, אבל תפסו את העניין. ויש את שמשון. הוא דחה כל נסיון ללמד אותו, שכן א) זה מבזבז לו זמן; ב) זה עולה לו בכסף; ו- ג) מה זה השינוי הזה שבגללו הוא צריך לעבוד יותר קשה.
עמדתי יפה בפיתוי לפטור אותו בכך שאקח ממנו את שם הנוסע ואצמצם אותו בעצמי. אני לא עושה בשבילם את העבודה. במקום זה הגבתי בשקט לכל נסיונות השכנוע. "אתה לא מבין שזה מבזבז לי זמן?" "לא. תסביר לי." וכן הלאה עד שהאיש נשבר. זה לא שהוא הסכים ללמוד, אלא בחר לסיים את השיחה ולשלח בי את הסייעת קשת-הלמידה-לא-פחות שלו. היא לא מבזבזת זמן וכסף, אני מניח.
הבעיה של שמשון, כך אני מניח, טמונה בילדות. בגיל 6 (אני מניח, וזאת הנחה פרועה) האיש התייצב לחוק לימודיו, שם התבקש לכתוב את אותיות האל"ף-בי"ת. "בשביל מה?" הזדעק שמשון, הדור הבא. "בשביל מה ללמוד דבר חדש!? זה כל כך קשה! אני כבר יודע לדבר, לא?" מובן לגמרי למה המורה ויתרה. מה שלא מובן הוא מדוע לא מעלים את שכר המורים בישראל.