לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שאין בו ענף לקושש


כינוי:  אבו-ג'יין

בן: 48

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2005

איך אומרים בעברית


א. יש לי שותף למעונות, מסתבר. הוא עפולאי, ואני אקרא לו בשם הקוד "זהבי". יש לו איזו מוגבלות ראייה (הוא רואה, אבל לא טוב במיוחד), אבל זה פרט שולי (לי, ולא לו), מכיוון שהוא בן אדם זהב, מעניין וחכם. אני מסתדר איתו כל כך טוב (ואת זה קבענו אחרי עשרים דקות) שאנחנו נחושים לנסות לעבור חדר יחד. תחילתה של ידידות וכיו"ב.

 

ב. אם חשבתי שהיסטוריה זה מעניין, היום היה כנס התכווננות בגיאוגרפיה, והראה שהבחירה שלי מצויינת מכל כיוון. כל האנשים בחוג, סטונדטים, מרצים וסגל כאחד עושים רושם טוב כל כך. יותר מזה - יש כאן ספריית מפות שבא לי להתנחל בה לשלושים השנים הבאות.

 

זה מזכיר לי: תושבי חו"ל יקרים, התוכלו לבדוק אם יש בסביבתכם אטלסים/מפות ישנות שתוכלו לשלוח כדי להרחיב את האוסף האוניברסיטאי שלנו?

 

ג. חשבתי להתחכם למערכת. יש במעונות סופר. נכנסתי אליו בסופר ונחרדתי מהמחירים. זה מה שהחיים עם ההורים שלי לימדו אותי בחצי שנה האחרונה. מכיוון שכך לקחתי אוטובוס לכיוון התחנה המרכזית, והלכתי לשכונה חרדית סמוכה ומצאתי סופר זול (שנקרא - למרבה ההפתעה "פשוט זול"). זה מצויין (למרות שירי הקב"ה שמסתובבים בראש שלי; שום דבר שקצת א. איינשטיין וכיו"ב לא יכולים להוציא), אבל הרגליים שלי כואבות מההליכה מהתחנה אל הסופר וחזרה. פעם בשבוע, לא יותר.

 

ד. פתחתי לעצמי חשבון מחשב (נו, כמובן), והמייל הראשון שקראתי היה מהאוניברסיטה בקשר לכך שאחד הפרופסורים בהיסטוריה נמצא בחו"ל עד לתאריך זה וזה, ושהוא מבקש שנקרא עמודים בספר "אוגוסט 1914" של ברברה טוכמן (זה לקורס על הצבא הבריטי במלחה"ע הראשונה). אז לקחתי את עצמי לספריה (שוב, על הרגליים הדואבות), מצאתי את הספר, ניסיתי להשאיל, פתחתי כרטיס קורא (מול ספרנית דוויית עיניים, המסכנה) והצלחתי להשאיל. עכשיו יש לי מה לקרוא לימים הקרובים.

 

ה. זה שיש לי מה לקרוא זה טוב, מכיוון שאם אין טלוויזיה ואין אינטרנט, ההיצע התרבותי נמוך משהו. אני מתערב שאסיים את הספר (כולו) לפני יום ראשון, לרווחת חבריי לקורס. מצד שני, הבאתי איתי את כל ארבע העונות של בלקאדר לצפייה (פרייה - את מוזמנת), ויש לי את שני השלישים האחרונים של תוכנית הרדיו עם שלום חנוך ששודרה בערב החג עוד להאזין לה. אני משער שאני אסתדר בסופ"ש.

 

ו. בזמן פתיחת חשבון המחשב, ראיתי שמחפשים שם אנשי תמיכה. כאלה עם נסיון בתמיכת משתמשים במחשבים. השאלה היא אם בא לי להכניס את עצמי לעניין הזה שוב. לעומת זאת, בשיטוט בספריה מצאתי חדר שבו אפשר להתחבר עם הלפטופ אל המערכת. מחר אקנה כבל מתאים ואנסה להתחבר. אולי אוכל לעבוד משם.

 

ז. פתחתי את המייל, והיו לי שם 40 מיילים. תגובות, הודעות מהאוני' ופוסטים. אף פעם לא תיארתי לעצמי שאתם כותבים כל כך הרבה. הרי בדרך כלל אני קורא את הפוסטים מיד כשהם יוצאים לאוויר העולם. עכשיו נגמר לי הכוח באמצע. עם אלו שקיבלו דחייה זמנית, הסליחה.

 

ח. חיפשתי וחיפשתי, ואני לא יודע איפה הפסגה של ההר הזה שאני נמצא עליו. לא משתחווה. :-)

 

טוב. אלו דברים של התחלה. עם הזמן כל הפעילות תשקע ונשאר עם השגרה המתוקה. יהיה טוב.

נכתב על ידי אבו-ג'יין , 26/10/2005 18:09  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ערן רבל ב-30/10/2005 12:25



44,963
הבלוג משוייך לקטגוריות: אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו-ג'יין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו-ג'יין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)