לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שאין בו ענף לקושש


כינוי:  אבו-ג'יין

בן: 48

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

התחליף להגרלה הגונה


מכיוון שאני משועמם (יש לי שני מאמרים לקרוא, אבל... ארמ... לא מצליח לי), ננסה להגיע להחלטה לגבי הבחירות. עוד יומיים וכל זה.

 

עד עכשיו בכל מקום שהסתכלתי בו ניסו לומר לי במה לא להצביע. יופי של גישה, באמת. בכל אחת מ- 31 הרשימות שעומדות לבחירה אפשר למצוא משהו לא מתאים, או מוזר, או אידיוטי, או סתם כזה שמתנגדים לו. לרוב זו דעה פרטית של מישהו (ימני, שמאלני, אוכל גפילטע פיש, פיסח ברגלו הימנית וכן הלאה).

 

איחוד לאומי/מפד"ל (טב)

למה כן להצביע: אם מחפשים מפלגה התומכת בישיבתנו ביהודה ושומרון, ואחת כזאת שבטוח תכנס לכנסת, זאת הרשימה. הם היו מעורבים היטב במאבקים נגד הפינויים השונים. המון נקודות בקרב הציבור שתומך במאבק, אני מניח. האיחוד גם כן עושה טוב וחוסך התלבטות בין שתי האופציות.

למה לא להצביע: בעיקר מכיוון שהם היו מעורבים היטב במאבקים נגד הפינויים השונים, אם אתם נגד המעורבות הזו.

מספר אחד: בני אלון. אדם מקושר מאוד (בן של שופט בבית המשפט העליון, נשוי לעיתונאית ידועה, אח של רב פופולרי מאוד ושל שופט). היה שר תיירות (והפנה תקציבים להתנחלויות, כולל סיפור של בניית טיילת מעפרה לגבעת ארטיס על חשבון המשרד). מופיע גם בכתב אישום בנושא המרדה ושהוגש נגד משה פייגלין (ושלכאורה לא הוגש נגדו מכיוון שהוא היה כבר חבר כנסת ב- 1996). פייגלין הורשע באישום הזה ונידון לשישה חודשי מאסר שרוצו בעבירות שירות. ספקולציה, אני יודע.

סוגר את הרשימה: אברהם צוקרמן, ראש ישיבות בני עקיבא.

 

פסק דין אישי: לא. אני נגד המעורבות הנ"ל.

 

 

בל"ד (ד)

למה כן להצביע: ככל הנראה, אם אתם ערבים ומכוונים למסר שלהם (שהוא לא ממש מובן לי כי אני לא דובר ערבית, לצערי). הם טוענים שהמטרה העיקרית שלהם היא להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה, בלי אפליה ועם הפרדה מלאה בין דת ומדינה.

למה לא להצביע: כי הם ערבים. זה טיעון פופולרי למדי, כך הבנתי, שמהווה גם שם קוד ל"בוגדים", "אנטי-ציונים" וכיו"ב. לתומי, מעניין אותי לדעת איך "מדינת כל אזרחיה" מתיישב עם החלק הערבי הגדול של האתר שלהם, מול החלק העברי הסמלי.

מספר אחד: עזמי בשארה. שימו לב: הוא נוצרי, ולא מוסלמי. הוא גם דוקטור לפילוסופיה (ומהכרות שטחית עם סטודנטים לפילוסופיה, פירושו של דבר הוא "זיין שכל"). צירוף הדברים הללו: הוא מזיין את השכל ארוכות על המאבק הפלסטינאי ונגד המדינה אותה הוא מייצג ותמיכה במדינות שנמצאות במצב מלחמה מוצהר איתנו ובארגונים שפוגעים באזרחי המדינה.

סוגר את הרשימה: מוחמד מיעארי. ח"כ לשעבר, מטעם תנועה שנפסלה לפני בחירות 1984 עקב כך שהיא מתנגדת למדינת ישראל ולמשטר שלה, במקביל לפסילה של כך. בית המשפט העליון החזיר את שתי התנועות להתמודדות. היה גם חבר בארגון שהוכרז כ"ארגון לא חוקי" ב- 1965, אל-ארד.

 

פסק דין אישי: לא. אני לא תומך בדעותיו של בשארה, ולא מאמין להצהרה בנוגע להפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה.

 

 

ברית עולם (ה)

למה כן להצביע: יש להם רקורד של פעילות חברתית - הקמת רשת גנים שיוויונית (כך הם אומרים, אני לא בדקתי את הגנים) ומכללה יהודית-ערבית בכפרים בגליל. יש להם גם מצע מעניין שמדבר על פתרונות כלכליים (מעשר), מדיניים (שתי מדינות לשני עמים), דמוקרטיים (חקיקת חוקים המאפשרים קיום משאלי עם). בנוסף, הרשימה שלהם יכולה להחשב לשיוויונית - מתוך ה- 22 4 הם בני מיעוטים (דרוזים, ערבים) ובין 8 ל- 10 הן נשים (אני מתקשה להחליט עם שמות אמביוולנטים).

למה לא להצביע: כי הם קיקיונים. התשדירים האילמים של המפלגה לא מוסיפים להם קרדיט. הרעיונות שלהם היו יכולים לעבור בצורה טובה יותר, למרות היותם אוטופיים להחריד.

מספר אחד: עפר ליפשיץ. הוא מכנרת, וזה כבר נקודה לרעתו. מעבר לכך לא ידוע יותר מדי עליו.

 

פסק דין אישי: סביר להניח שלא. בגלל שרעיונות אוטופיים טובים לא מוציאים מפלגה מקיקיונות.

 

 

גיל (זך)

למה כן להצביע: אתם מכירים את הטיעון - כי כל אחד יהיה גמלאי מתישהו, לכן רצוי לבחור מישהו שידאג לגמלאים. הפעילות שלהם ממוקדת בתחום הזה.

למה לא להצביע: קודם כל, מכיוון שהפעילות שלהם ממוקדת בתחום אחד. פתרון בעיה של מגזר אחד זה רעיון לא רע, אבל מפלה למגזרים האחרים. בנוסף, לפי המסופר בויקיפדיה, חברי המפלגה הם "ראשי ארגוני הגמלאים של חברת החשמל, לשכת המס, אגד..." (יש עוד רשימה ארוכה של מוסדות שהיו, או עודם ממשלתיים. הווה אומר: אלו אנשים שניהלו את המדינה פעם באופן לא רשמי. מפא"יניקים וחברי ועד. הם לא עשו עבודה משהו בשלושת העשורים האחרונים, נכון?

מספר אחד: רפי איתן. איש מוסד, יועץ ללוחמה בטרור (לבגין). היה מעורב בפרשת פולארד ופרש משירות המדינה בגלל המעורבות הזו.

 

פסק דין אישי: לא. אני לא רואה טעם להצביע למפלגה חד מימדית.

נכתב על ידי אבו-ג'יין , 26/3/2006 12:39  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



44,963
הבלוג משוייך לקטגוריות: אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו-ג'יין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו-ג'יין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)