לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שאין בו ענף לקושש


כינוי:  אבו-ג'יין

בן: 48

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2008

זאת לא הכלכלה


בשלהי ארוחת הצהריים, אשתי היפהפיה היגגה כך: בזמן האחרון החלטנו מספר החלטות על מנת לשפר את המצב הכלכלי שלנו, וכל אחת מאותן החלטות התבררה כשגויה. המסקנה שנובעת מכך היא פשוטה: החלטות על בסיס כלכלי הן מטופשות ושגויות, וצריך להחליט על בסיס אחר, ולתת למצב הכלכלי להסתדר מעצמו. היא צודקת, כמובן. עברנו מירושלים אל הצפון החם, וחזרה אל הקורפ' כדי להוציא את עצמנו מהבוץ הכלכלי האוניברסיטאי - ונתקענו בביצה הטבריינית; לאחר מכן הזדרזנו למכור את הבית לאדם מפוקפק כדי להיפטר מהמשכנתאות - ונתקענו עם תהליך מתמשך שרק עכשיו מגיע לסיומו; בהמשך חשבתי שלאור השביתות הסטודנטיאליות יהיה זה רעיון טוב לותר על לימודים לשנה זו ולשבת במשרד ולעשות קצת כסף, ובסוף לא למדתי ולא עשיתי כסף; עכשיו עברנו לנצרת עילית מכיוון שיש כאן דירה פנויה שאפשר להשתמש בה, ואנחנו חרדים למצוא איזו פורענות תבוא על ראשינו.

המסקנה אכן נראית תקפה, וממנה אפשר לדרוש בעניין הכלכלי. האם באמת שווה להחליט החלטות על בסיס כלכלי? איך היתה נראית השנה האחרונה שלנו אם היינו מחליטים להמשיך לגור בירושלים, לממן את עצמנו מהעודפים של החתונה ולנסות להחליף עבודה לאחת רווחית יותר, על בסיס שעות לימודים מופחתות (שנינו היינו אמורים ללמוד יום אחד בלבד), בזמן שההורים שלי מקבלים מנדט לנהל את מכירת הבית שלי? סביר להניח שרגועה יותר, מהנה הרבה יותר (הייתי ממשיך לשדר ברדיו, למשל), ושנינו היינו כבר עם התואר בשלבי הסיום. הדרך שלא לקחנו וכל זה.

את ההחלטה הבאה שלנו, סביר להניח שניקח לפי התוצאות האפשריות הלא כלכליות. לא יודע מתי היא תגיע. בינתיים אנחנו גרים בנצרת עילית, עובדים בקורפוריישן ומנסים לסיים עבודות (אשתי האהובה) ולהתחיל שנת לימודים אחרונה, אם היא תפתח (אני). לא המצב הכי טוב להיות בו, אם כי נצרת עילית היא שיפור לעומת טבריה.

***

באותה מידה, אפשר לגזור גזירה רחבה יותר. האם ממשלות צריכות להחליט החלטות על בסיס כלכלי? פקידי משרד האוצר, למשל, מצווחים שהם לא יתקצבו את האוניברסיטאות אם הם לא תהיינה כלכליות. השאלה היא האם ההחלטה הזו צריכה להתבצע על בסיס כלכלי (כמו עשרות החלטות אחרות), או שמא עדיף לשים את הזהירות הכלכלית בצד, ולעשות את מה שטוב למדינה (ולאזרחיה). אני חושב שהבנתם באיזה צד אני עומד.
נכתב על ידי אבו-ג'יין , 6/10/2008 22:13  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ערן רבל ב-8/10/2008 07:00



44,963
הבלוג משוייך לקטגוריות: אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו-ג'יין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו-ג'יין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)