לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שאין בו ענף לקושש


כינוי:  אבו-ג'יין

בן: 48

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

תג מחיר


הממשלה שלי הקפיאה לי את הבניה אז אני גביתי תג מחיר
שוטר תפס אותי טס מאה-ארבעים אז אני גביתי תג מחיר
בחור בתחנה המרכזית ביקש שקל לבאר שבע אז אני גביתי תג מחיר
איזה ערס התחיל עם חברה שלי אז אני גביתי תג מחיר

כשמציקים לך
כשמפריעים לך
כשנכנסים לנשמה
כדי לברוח
כל מה שצריך לעשות
הוא לגבות תג מחיר

שתיתי קצת במסיבת רווקים ואחר כך גביתי תג מחיר
והאישה שלי הגישה לי רק פתיתים אז אחר כך גביתי תג מחיר
הבוס שלי השאיר כרטיס אשראי במגירה אז אחר כך גביתי תג מחיר
הם חוגגים בחוץ, הם מתפרעים בחוץ, בסך הכל הם גובים תג מחיר

כל כך הרבה דברים
דברים נהדרים
אפשר עם זה לעשות
זו דרך הבריחה
כל מה שצריך לעשות
הוא לגבות תג מחיר

האם צחצחת שיניים? - גביתי תג מחיר!
איפה שכחת את המכנסיים? - גביתי תג מחיר!
את הדגים האכלת? - גביתי תג מחיר!
את השיר הזה אהבת? - ... רגע... אל תענו על זה.

(עריכה: שכחתי את המקור לפנינה הזו: נו אבלו אינגלס)
נכתב על ידי אבו-ג'יין , 13/12/2009 21:29   בקטגוריות יצירתיות, לא רציני, ציניות, אלימות  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ערן רבל ב-15/12/2009 22:22
 



בלדה לדיוטי פרי


השחר שוב עולה רוטט

ויום חדש נולד, נולד וקם

מן המונית עולה האד

נביט בו ונלחש דומם:

 

שרק יהיה לי שם פאקט

שרק יהיה לי שם פאקט, פאקט

שרק יהיה פאקט

שרק יהיה פאקט לי שם

 

פאקט - אולי גם כמה בשמים

פאקט - וטלוויזיית LCD

פאקט - ונעליים נייק צבועות כחול

תן לנו שני בשמים בזיל הזול...

 

התור ארוך על הפרקט

כל כך צפוף, לא מרגישים מזגן

דוחף, שרק לא נפספס

דוחף קדימה את כולם

 

שרק יהיה לי שם פאקט

שרק יהיה לי שם פאקט, פאקט

שרק יהיה פאקט

שרק יהיה פאקט לי שם

 

פאקט - תחזיקי את הילדים

פאקט - וגם כן את ה- DVD

פאקט - יש עוד כמה דקות עד הטיסה

תן לנו שני בשמים ובירה לייט...

 

הנה הרמקול שוב קורא

וכל הצוות, צוות מחפש אותנו כאן

שנזדרז?

שיחכו לבנאדם!

 

שרק יהיה לי שם פאקט

שרק יהיה לי שם פאקט, פאקט

שרק יהיה פאקט

שרק יהיה פאקט לי שם

 

פאקט - חסרות לנו עוד מתנות

פאקט - קצת שוקולד לחברות

פאקט - משקה שיחמם בדרך את הלב

תן לנו טיים ארוך ושני שאנל

 

 

למיטיבי לכת: אפשר לשיר עם המנגינה

 

 

אח, הדיוטי פרי... עוד שבועיים וקצת ואנחנו שם...

נכתב על ידי אבו-ג'יין , 4/9/2008 11:29   בקטגוריות יצירתיות, לא רציני  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



וביום החמישי


האוויר היה עדיין עכור ואפרורי. ברחובות עברו מדי פעם רכבים צבאיים שקראו לאזרחים לצאת מהמחבוא ולהצטרף אליהם בדרך למקומות המקלט שהוגדרו בדרום הארץ. היה קשה לנשום. זה היום השלישי שהתחבאתי בגינה הציבורית מחוץ למה שהיה הבית. חולם חלומות מסוייטים בהפוגות מהמציאות המסוייט, צופה מהמחבוא אל הכיכר והרחובות למטה. מחכה.

 

ביום החמישי, כשהמים אזלו, החלטתי לרדת במדרגות, בין הפרחים הגוססים ללא אור השמש. מים עוד זרמו בצינורות, אבל צבעם היה חום-צהוב. בכיכר חנה ג'יפ צבאי, מעלה שני פליטים מרוטי בגדים. בלי מילה חמקתי אל הספסל האחורי. חיבקתי היטב את התיק שבו החזקתי בכל רכושי וצללתי שוב אל תוך החלומות. דמויות מעורפלות התערבבו בעננים הרעילים שחלפו מעל העיר, נחנקות, משתנקות, מתחלפות, קרועות.

 

האור הצהוב, המוכר, הארצישראלי, היכה שוב כשיצאנו אל מחוץ לערפל העירוני דרומה. מצמצתי בעיניים כדי להתרגל אליו, וגמעתי את המראות. השמים זרחו בכחול מעל השדות הקצורים, שבהם חבילות קש עמדו מיותמות.. מדי פעם מכונית עקפה אותנו. אף לא מכונית אחת נסעה בכיוון הנגדי. אף לא ציפור חצתה את השמיים.

 

מדי פעם הסתובב הנהג אחורה, לראות איך אנחנו מסתדרים. בדרך כלל הוא והמלווה דיברו בקול נמוך, מנסים לא לאפשר למילים לחמוק עד אלינו, להשאיר אותנו רגועים באפלת המידע שעדיין הקיפה אותנו מזה חמישה ימים. מדי פעם נשמעה איזו "התקפה" או "כוננות" באוויר, אך ההמשך נבלע ולא פורש. יאמרו לנו מה קורה כשנגיע. יש עוד זמן.

 

אחרי המחסום השלישי, דרומית לקרית גת, היה מגרש חניה לא סלול, לבן מחצץ גרוס. עצרנו כדי לאסוף מצרכים לדרך ממחסן של חיל התחזוקה ולמתוח איברים, אחרי הישיבה המקופלת. ישבנו קצת בצל, על ארגזים הפוכים של תנובה, ושתינו מים מהג'ריקנים הצבאיים. המים היו פושרים, צורבים מטעם של כלור, אבל הצמא גרם לנו להתעלם מכך ולגמוע כוס אחרי כוס. ג'ריקן נוסף הובא על ידי מתנדב בלבוש אזרחי.

 

הרכב הועמס כמעט לגמרי במצרכים הנחוצים כשהרגשתי את הצורך להשתין מתעורר בי. שלט על קיר המחסן הפנה אותי לכיוון השירותים, אך לא הצלחתי לראות היכן הם. אחרי דקה של חיפוש עצרתי את המתנדב ושאלתי אותו למיקומם. הוא שלח אותי במורד השביל אל שביל צידי בחיק הטבע. ברוך שעשני גבר.

 

כשפתחתי את הרוכסן, שמתי לב למתנדב, מתנודד בכבדות גוף מתוך העצים שהסתירו את השביל הצידי, חיוך עקום על שפתיו. הוא המשיך להתקדם ככל שזרזיף השתן עשה את דרכו הבלתי הנמנעת מטה, מרוקן את השלפוחית. הגיחוך גבר על השפתיים הרפות, העקמומיות.צחוק חלש, זדוני בקע מהן כשהוא הגיע עד אלי. כיווצתי את שרירי האגן כדי להפסיק את הזרימה, ושחררתי את האחיזה באיבר. הייתי מוכן היטב כשהוא ניסה לתפוס איתי. דחפתי אותו בכל כוחי, ורצתי. דוחף את החלקים החשופים בחזרה פנימה וסוגר את הרוכסן.

 

שטפתי ידיים מהמים שבג'ריקן ופניתי חזרה אל הג'יפ. החיילים כבר ישבו מקדימה והפליטים עלו לאיטם אל הספסלים האחוריים. הספסל שלפני היה מרווח משהיה לפני כן. "רק רגע!", צעקתי,כשהרכב התחיל לנסוע לאט קדימה "חסר כאן אחד".

 

המלווה הסתובב לאחור ובחן אותנו במבט. "מישהו יודע משהו?", הוא שאל.

"אני חושבת שהוא הלך להשתין לפני דקה", גמגמה אישה.

"חרא!", צעקתי, "המתנדב מנסה לאנוס את מי שהולך לשם! צריך ללכת להביא אותו!"

 

הג'יפ זינק קדימה בחזרה אל הכביש הפתוח. "תעצרו!", צעקתי שוב, "תעצרו!".

"אין מה לעשות", אמר המלווה, "אנחנו יודעים עליו. זה מה שהוא עושה מדי פעם. אין מה לעשות. אין זמן לדאוג לזה. אנחנו במלחמה."

נכתב על ידי אבו-ג'יין , 15/7/2008 11:19   בקטגוריות יצירתיות  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יניב רבל ב-16/7/2008 20:03
 



הצל


בכל דור ודור יוצא אדם מדירה שאינה שלו, סוגר את הדלת בשקט, נועל את נעליו ומסתלק בשקט במורד הרחוב. צעדיו מהדהדים במורד הרחוב האפלולי. עוד צעד ושניים ואין הוא אלא צל נמוג, מצטרף אל חבריו הצללים האורבים לעוברים והשבים על מנתם לקחתם אליהם.

 

בכל דור ודור יושב הצל ומקונן על מר גורלו, שהפך הוא לצל וחבריו השחורים משחור מנסים לנחם אותו על אובדנו, כי באובדנו מצאו הם עוד כוח. בכל דור ודור הם מהסים אותו כשקול צעדים מהדהד במורד רחוב כדי לנסות ולצרף עוד חייל לשורתיהם האלמוניות, אך זה אינו מהסה אלא בחלוף הדור, וכך ניצל הפלוני מחיי הערפל וניצלים החיים מנצחון הצל על חייהם.

 

בכל דור ודור מרים הצל את ראשו על מנת לפרוח אל השמיים המיטיבים הנפרסים מעליו ביום ומכילים אותו בלילה, ובכל דור ודור מרכין הצל את ראשו כדי להזיל דמעה שחורה משחור על מר גורלו. נוטפת הדמעה ומתנפצת על הקרקע ומרעימה עולמות, והאל אוסף את הצל אל חיקו ומנחם את כאבו. אך כאב הצל אינו יכול להיות מנוחם ורעב הצל עד מאוד עד לקץ הדורות, עת יוכל לנוח ולהחזיר את הצללים אל הפינות שלהן הוא שייך.

נכתב על ידי אבו-ג'יין , 14/4/2008 11:04   בקטגוריות יצירתיות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ערן רבל ב-16/4/2008 11:33
 



שליחות. אמונה. חוזר חלילה.


אפשר שכל שחלמתי היה אמת, אני מודע לזה. התעתוע בין המוחשי לבין הנעלם מכביד עלי קשות. מכביד עד כדי שאוותר על נסיונות ההבנה, ובמקום זאת אשקע בתוך ההוויה. אני מוותר על השאלה בכל הקשור לחמשת החושים. אני מתכוון לסמוך על האינסטינקט ולהמשיך כרגיל.

 

היבלת על הרגל מאותתת לי. הבהובים קצרים. אור אדום.

 

אני מאותת חזרה. המשלוח בוא יבוא. הכל יבוא על מקומו בשלום.

 

"הפעולות למען תחיית התקווה מתקדמות בקצב טוב.", אני מעביר דיווח בקשר. "רות, סוף!", מקרקר הקשר מן העבר השני. אני מחזיק את המד חזק, ומנסה לחשוב על דבר מה להוסיף. אף פעם לא האמנתי בסופים. אני ממשיך בפעולה.

 

קדימה. אחורה.

קדימה. אחורה.

הפסקת נשימה.

קדימה. אחורה.

קדימה.

קרן אור באפלה.

 

אור אדום.

הכל יבוא על מקומו בשלום.

נכתב על ידי אבו-ג'יין , 25/4/2006 01:31   בקטגוריות יצירתיות  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אן חסרת הלב ב-26/4/2006 13:54
 




דפים:  
44,963
הבלוג משוייך לקטגוריות: אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו-ג'יין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו-ג'יין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)