לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שאלות של תרבות


אנחנו חיים בזמנים מיתיים. השינויים המתרחשים בעולמנו פרנסו אֶפּוֹסים עתיקים, ועליהם לכונן אֶפּוֹסים מודרניים חדשים. בתוך החוויה האֶפִּית והמיתית הזו אני חי וכותב את הבלוג הזה.
Avatarכינוי:  אריק בנדק-חבי"ף

בן: 69

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2012    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2012

החופש הגדול


החופש הגדול 
נעמי שמר 
מילים ולחן: נעמי שמר

משירונט 


הכל אני יכול בחופש הגדול 
לצמוח ולגדול בחופש הגדול 
ללבוש סינור כחול בחופש הגדול 
וככה לעמול בחופש הגדול 

הכל הכל אני יכול 
כי זה החופש הגדול 

כמעט הכל אפשר בחופש הגדול: 
אולי ניסע לכפר בחופש הגדול 
לעזור שם בבציר בחופש הגדול 
וקצת לקצור חציר בחופש הגדול 

הכל הכל אני יכול 
כי זה החופש הגדול 

אבל הכי נחמד בחופש הגדול 
פשוט להיות לבד בחופש הגדול 
ועל חולות זהב בחופש הגדול 
לשכב לי על הגב בחופש הגדול 

הכל הכל אני יכול 
כי זה החופש הגדול

 

בילדותי ובנעוריי החופש הגדול, או איך שיש לומר בעברית תקינה, החופשה הגדולה, התארכו להם ללא שאת. כשהייתי בכיתות היסוד של ביה"ס היסודי היו גם חוברות עבודה שעלו כסף רב, ונאלצתי למלאן תחת פיקוח אמהי צמוד בשבוע האחרון של החופשה.

לא היה "אקשן" וגם לא היה כסף לקייטנות, מעט כסף לשלושה סרטים שנבררו בקפידה רבה, ולחץ אחאי לא מתון מצד עוד שלושה שצרכו תשומת לב, ענין ומאבק על לב אמנו הנוקשה.

כמעט הכל אפשר, מרננת לה נעמי שמר ז"ל, בחופש הגדול, ומה אפשר? לצאת לקיבוץ או למושב או לכפר או היום לחוות הגדולות בנגב ולעבוד בחקלאות, פחחחח או למצער לשכב על חוף הים, כלומר אם אתה חי על שפת הים, וחולות הזהב בחום יולי אוגוסט לא ממש מבטיחים הנאה מרובה, וגם זה די מסוכן בגלל החור באוזון. אולי החשוב מכל בשיר "התמים" לכאורה הזה, לצמוח ולגדול, ובאמת די מפתיע לשלוח ילד על סף גיל ההתבגרות לחופשה ולקבל אותו בספטמבר עם שפם, רגליים שעירות וקול עמוק :-)

האם צומחים וגדלים גם בתודעה?

אולי כן אולי לא.

חופשה נעימה

 

 

נכתב על ידי אריק בנדק-חבי"ף , 23/6/2012 10:42   בקטגוריות אישי  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-23/6/2012 20:01




80,293
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאריק בנדק-חבי"ף אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אריק בנדק-חבי"ף ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)