לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שאלות של תרבות


אנחנו חיים בזמנים מיתיים. השינויים המתרחשים בעולמנו פרנסו אֶפּוֹסים עתיקים, ועליהם לכונן אֶפּוֹסים מודרניים חדשים. בתוך החוויה האֶפִּית והמיתית הזו אני חי וכותב את הבלוג הזה.
Avatarכינוי:  אריק בנדק-חבי"ף

בן: 69

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2012

הפרקליטות, אולמרט ותעתוע בקהל


 בשבוע האחרון הצווחות והצרחות לפיטורי לדור, פרקליט המדינה, צווחותיו של אביר חירות הפרט זהבי ברדיו בתוכניתו לפטר את "כל הפרקליטות" הראייה שלו את הפרקליטות כגוף קונספירציוני שמטרתו הפלת "מנהיגות נבחרת" והאחרון, זיהוי הבקשות לא לפטר את לדור כביטויים של הימין מעוררת בי לפחות חלחלה.


מכל חבריי, אף לא אחד רואה את אולמרט כ"זכאי" והמילה מושחת מודבקת מיידית לשמו.


ברור לי לפחותף, שהמתקפה נגד לדור מאורגנת ומנוהלת היטב על ידי אולמרט ופרקליטיו, והם עסוקים בהסטת תשומת הלב מפסק הדין הארוך מאוד, ובניסיון לפגוע במוסד הפרקליטות בצורה בוטה ביותר, עד שהיועץ המשפטי לממשלה נאלץ לצאת להגנת לדור. שר המשפטים - יוק.


אני לא מבין מדוע "כישלון" בבית משפט נתפס באלימות כזו על ידי עיתונאים וכותבי טורים, שרק לפני כמה זמן התלהמו וחגגו ומכרו עתונים על הגב של אולמרט.


 


סילבי קשת*, שאני "חבר וירטואלי שלה" בפייסבוק פרסמה את הסטטוס הזה:


 


כותבת לי העתונאית הנהדרת הנון -קונפורמיסטית אורית שוחט שעבדה ב"הארץ" והיתה חברה בהנהלת המערכת:
קראתי אתמול את הפרק על טלנסקי, בפסק הדין, כל 750 העמודים. לדעתי אף אחד חוץ ממני לא קרא, אחרת לא היתה נכתבת כל הדמגוגיה על הסקת מסקנות נגד לדור.
השופטים כותבים לפחות חמש פעמים בפרק הזה, שאולמרט משקר וטלנסקי ומסר דוברים אמת.
הם לא רואים בטלנסקי איש הזוי. זה תיק שמוכרח להגיע לערעור, לדעתי.
ביקשתי מעמוס שוקן שידאג לכך שיצטטו קטעים נבחרים מפסק הדין בעתון. אולי זה יקרה.


 


לצערי הרב , עם כל ההסתייגויות הנדרשות,  אני תופס את המתקפה כנגד הפרקליטות בכלל ולדור בפרט כעוד ניסיון של פוליטיקאים לרסק לחלוטין את מושגי האמת, האחריות, הצדק בחברה הישראלית. לדעתי אחד הביטויים הדכאניים הקשורים ישירות למשטר "האח הגדול" אצל אורוול, הוא אדמונד לוי שעליו ועל כמותו נכתבו יצירות רבות ומחקרים רבים בגורמים לבני אדם להתקרנף עד כדי עיוורון מוחלט למציאות. אותו מהלך מופעל כעת .




החברה הישראלית, בהיעדר תשתית אחידה ומחייבת, המייצרת מעין "נוהל חיים" [יש הקוראים לזה חוקה] , חיה מעכשיו לעכשיו ללא אפשרות להעריך דברים לאמיתם. ראש הממשלה שלנו הנוהג כקני הסוף בסופה מהיום למחר. כל אלה מלבים את אובדן האימון בדמוקרטיה, במוסדותיה החשובים ביותר.


המתקפה כנגד לדור היא דוגמה לתהליך הרסני זה. 




*סלבי קשת - https://www.facebook.com/sylvie.keshet

 

נכתב על ידי אריק בנדק-חבי"ף , 13/7/2012 09:40   בקטגוריות שאלות של תרבות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




80,293
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאריק בנדק-חבי"ף אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אריק בנדק-חבי"ף ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)