לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שאלות של תרבות


אנחנו חיים בזמנים מיתיים. השינויים המתרחשים בעולמנו פרנסו אֶפּוֹסים עתיקים, ועליהם לכונן אֶפּוֹסים מודרניים חדשים. בתוך החוויה האֶפִּית והמיתית הזו אני חי וכותב את הבלוג הזה.
Avatarכינוי:  אריק בנדק-חבי"ף

בן: 69

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2012

אי בודד ובלוג


כבר העיר ידידי "קנקן התה" בבלוגו על המופרכות של לקיחת בלוג לאי בודד - כותרת הפוסט שלו היתה: "באי בודד יש WI FI?"

 

מעולם לא חיבבתי את סוגיית האי הבודד.

גם מפני שאיים בודדים באמת קטנים, ומרביתם כבר נקנו על ידי עשירי תבל במהלך המאה העשרים, כך שאם אתגלגל לשם, סביר להניח שאמצעי חישה עליו יזניקו ספינה, הליקופטר די מהר על מנת לגרש אותי.

למרות שהסופר דניאל דפו הקפיד לשרש כל רמז לסקס, אני מניח שרובינזון וששת בילו יחד במשחקי גוף שונים, והאמת היא שפעמים רבות ששת מופיע כ-היא בכל מיני קריקטורות, כך שיש סיכוי רב שעל אי בודד יציקו גם יציקו לי הם או הן, ואני על אי בודד רוצה שקט מוחלט והיעדר מוחלט של בני אדם.

 

אחרי שהבהרתי סוגיות הרות עולם וגורל אלו אני יכול להתפנות להבלים הפנטזיונריים של "אי בודד" יום לאחר שמשה סילמן* הצית את עצמו בהפגנה כנגד המדינות הכלכלית החברתית של ממשלת ישראל האטומה, וכן הרשעה. כן, מה קל מלברוח ממצוקות העת ומצרות העכשיו של מדינת ישראל? כמה נורא שאי אפשר ליצר מלחמה עם איראן כדי לדכא את המפגינים המעצבנים האלה?

 

ובכל זאת?

מעט מאוד בלוגים אני קורא, למעט יותר מהם אני מגיב בכלל. מאז ומעולם לא חיבבתי ביוגרפיות, אוטוביוגרפיות עוד פחות. כך,ף בניגוד לחוקרי ספרות רציניים [אני לא חוקר, מורה] אינני מוצא ענין רב בפשפוש ובחיטוט בלתי פוסק במכתבים, פתקים ומה לא של אנשי ספרות. רגע לא ידעתם? לא יכול להיות, ס. יזהר, אללה ירחמהו - עזבונו ייפתח לקהל** . אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה דוקטורטים בדרך? כן? לא, אתם אפילו לא משערים כמה חוקרים ינברו בפתקאותיו ויסיקו הררי הרים של תובנות, פרשנויות ןמה לא?!

 

שוב ברחתי מהבלוג שאקרא באי בודד.

האמת, כמו שכתב ידידי קנקן התה - על מנת לא לפגוע לא אכתוב שמות. אבל יש שנים או שלושה שאקרא, בהחלט, כלומר חוץ משלי.

 

 

 

 

 

 


* משה סילמן, דהמרקר, יום א' 15.7.12 http://www.themarker.com/news/protest/1.1776201

** ס. יזהר, הארץ - http://www.haaretz.co.il/gallery/literature/1.1739602

 

נכתב על ידי אריק בנדק-חבי"ף , 15/7/2012 08:06   בקטגוריות אישי  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אריק בנדק-חביב ב-25/7/2012 10:47




80,293
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאריק בנדק-חבי"ף אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אריק בנדק-חבי"ף ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)