לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שאלות של תרבות


אנחנו חיים בזמנים מיתיים. השינויים המתרחשים בעולמנו פרנסו אֶפּוֹסים עתיקים, ועליהם לכונן אֶפּוֹסים מודרניים חדשים. בתוך החוויה האֶפִּית והמיתית הזו אני חי וכותב את הבלוג הזה.
Avatarכינוי:  אריק בנדק-חבי"ף

בן: 69

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2016    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2016

עמנואל הרוסי - אביגיל, אל תירא


אביגיל 
מילים: עמנואל הרוסי
לחן: עזרא אהרון*


רד השמש רד לגיא - בא הליל 
בואי בואי נא אלי - אביגיל 

את סוסי אנהג בלאט - אל השוקת 
בואי נא לשם גם את - הוי תינוקת 

על צמרת נעלה - ובלי פחד 
מה עוד לקח אגלה - את יודעת 

אדמתי אדמת טרשים - ובלי מים 
בעדרי שבעה ראשים - בלי קרניים 

וצריפי נוטה ליפול - מכל רוח 
ובגדי בחג וחול - הוא קרוע 

אף אני פלח עני - אך בן חייל 
ואוהב אותך אני - אביגיל

 

איזה שיר אהבה חמוד, מחורז כדבעי, כתוב בבתים דו-טוריים, בכל בית שעיקרו הצגת "חולשת ה מחזר" אחרי שאולי פיתה את אביגיל לעלות לצמרתצ העץ, בגיא בלילה, ומהשוקת לשתות, תינוקת. היסוד האירוטי המכוסה הזה , אינו באמת מסתיר את הפעילות המינית אליה מוזמנת אביגיל, ואני מניח, שכאשר שרו שיר זה הרבה קריצות. אחר כך הוא מציע לה כלום - אדמת טרשים, עדר ללא זכר [?] צריף נפול והיעדר בגדים, אבל הוא בן-חיל. ברוח התקופה אני מניח שזה הספיק להיות בן חיל.

 

אל תירא 
מילים: עמנואל הרוסי
לחן: מרדכי זעירא*


אל תירא, עבדי יעקב, 
הוי, חלמתי חלום, 
אל תירא, עבדי יעקב, 
מה נורא המקום! 
ניצב לו הסולם 
עם מלאכי שמיים, 
יורדים ועולים כלם 
עם צחורי - כנפיים .... 
יישר כוחך, יעקב, אחא! 
קומה לדרכך קדמה, מזרחה! 
לך קדימה, 
אל תחתה, 
לך לך, 
כי תקום 
הארץ עתה 
לך ולזרעך! 

 

זה שיר ש"מפרש" את חלום יעקב, לא פחות ולא יותר, ובקלילות האופיינית גם מציג את "הקושאן" הנצחי של הציונות ל"זכות על הארץ". הדרמה הענקית של אמונה, שליטה ומבחן האדם נעלמה לה לגמרי מהשיר הזה. כולה חלום, אמנם סולם, מלאכים. יעקב הולך מזרחה, לבבל, אבל דרכו היא לצורך חיזוק הזכות על הארץ.

שיר די בנאלי, אבל חביב כמו קודמו.

 

וכמובן, אחד משירי הערש הגדולים שנכתבו בעברית - שכב בני. בביצוע הנהדר של אריק לביא, ז"ל


* מומלץ להקליד על הקישור הוא מוביל לביצוע השירים ביו-טיוב.

מקור השירים - שירונט

ביוגרפיה - לכסיקון הספרות עברית חדשה

קישור לביצועים שונים של שיר הערש - שכב בני מיוטיוב

נכתב על ידי אריק בנדק-חבי"ף , 23/1/2016 11:48   בקטגוריות סיפרותי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




80,227
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאריק בנדק-חבי"ף אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אריק בנדק-חבי"ף ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)