לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 47

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2007    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2007

"כאשר זמם לעשות לאחיו", או "א' ביום שאחרי"


תגידו, עכשיו שהתקבלה עסקת הטיעון וכתב האישום נגד משה קצב אינו כולל בכלל התייחסות ל-א', ראשונת והרעשנית שבמתלוננות, האם מותר אפשר בעצם להתייחס לזה כאילו שהמדינה בכלל לא מקבלת את א' כקורבן לעבירת מין, מה שאומר שאין שום בעיה לפרסם מבלי לצנזר את את שמה ואת תמונתה של א'?

 

עכשיו ברור לי שיקפצו עלי הרבה אנשים וישאלו איך אני בכלל מעלה על דעתי רעיון כזה, פוגע בפרטיותה של הקורבן, ולכאורה מגבה את קצב, אז אני מזמין את כולם לקחת ואליום ולהירגע. אני לא מגבה את קצב. מצד שני, אני גם ממש לא מתלהב מההתנהגות של א' בכל הפרשה הזו.

 

איך אומרת הוד מעלתה - Sue me! אם יש משהו ש-א' עשתה לכל אורך התקופה הזו, זה לא לגרום לי לחשוב על קצב כפושע, אלא להשתכנע שיש לה פה גדול ושהגיע הזמן לתקן את המצב שבו אדם יכול להגיש תלונה נגד מישהו אחר, להרוס לו את החיים, וכל אותו הזמן הזה להצליח - לרוב - להישאר אנונימי לחלוטין, כך ש"ביום שאחרי" הנאשם  - בין שהורשע ובין שזוכה - יוצא לדרך ארוכה עם סימן קין על מצחו, בעוד שהמאשים (או המאשימה) ממשיך בחייו כאילו כלום לא קרה.

 

ולא שאני חושב שתקיפה מינית יכולה להיכנס תחת ההגדרה "כלום לא קרה" - אבל אם אכן קרה כל כך הרבה כמו שא' חוזרת ומספרת ומדווחת ומתקשרת ללא הרף - כיצד זה ייתכן שכלום מזה לא נכנס לכתב האישום? הייתכן שהמשטרה החליטה שיותר מדי פרטים מעדותה פשוט אינם אמינים, ולכן עדיף שלא להסתכן בכתב אישום המתבסס על אי אמינות? אני לא יודע, אני רק מעלה השערות, אבל מאחר וזה מה שכולנו עשינו כבר חודשים ארוכים - וזה כולל את התקשורת שחזרה והכניסה לנו לראש שקצב פושע - אז ההשערות הללו ראויים לדיון אף הן.

 

ואגב, אני לא חושב שקצב חף מפשע. למעשה, אני די משוכנע שהוא לא חף מפשע: לא בגלל המשפט הציבורי שא', התקשורת והציבור ערכו לקצב בכל פורום אפשרי, אלא דווקא בגלל המתלוננות האחרות - השקטות יותר, אלו שהשאירו את המשפט עבור כותלי בית המשפט.

 

מצב שני, הגיע הזמן ללתת קצת "שיניים" למערכת האכיפה והחוק כך שבמקביל למאמץ להרתיע את עברייני המין, יופעל פה גם לחץ להרתיע מפני תלונות שווא. וכן, מספיק שא' טענה בחקירה שקצב עשה משהו שהוא לא עשה - ואני לא טוען שהיא אכן עשתה את זה, אבל נניח - הרי שמערכת החוק צריכה למצוא דרך להעניש אותה על כך. תגידו שהיא התרגשה, תגידו שהיא הייתה פגועה, תגידו מה שתגידו - היא הגישה תלונה שיקרית, אפילו באופן חלקי, וכשבנאדם מסוגל לפגוע בבנאדם אחר באמצעות שקרים, עליו לדעת שיש לכך השלכות.

 

התורה אומרת את זה יפה מאד: "ודרשו השפטים היטב והנה עד-שקר העד שקר ענה באחיו. ועשיתם לו כאשר זמם לעשות לאחיו ובערת הרע מקרבך." - הגשת תלונה שבגינה הנאשם היה עשוי להיאסר, לדוגמא? החוקרים והשופטים בדקו היטב את הטענות ונמצאת משקר? את אותו עונש מאסר שקיווית להפיל על הנאשם - ישיתו עליך, כי לשקר אין רגליים אבל יש לו השלכות.

 

ונחזור לשאלה המקורית - עכשיו שא' בעצם כבר אינה חלק מהפרשייה ומשמשת למעשה לא יותר מאשר "יועצת פוליטית" לכתבי החדשות - האם מותר לפרסם את תמונתה?

 

ואגב, 1087 כניסות אתמול, ועוד 200 כניסות הבוקר עד השעה 08:00, וכמעט כולן בגלל כל אלו שחוזרים ומחפשים את תמונתה של א'. תהיו לי בריאים ותמשיכו לבוא ולבקר.

נכתב על ידי , 29/6/2007 07:44   בקטגוריות Law and Order, אדם, חברה, וסביבה, בתקשורת, אקטואליה  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עופרניקוס ב-1/7/2007 18:31
 



?and isn't it ironic...


...don't you think?


דואר זבל נגד דואר זבל

נכתב על ידי , 27/6/2007 17:36   בקטגוריות אינטרנט  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של א' ב-28/6/2007 00:30
 



הצמיחה במשק נמשכת בעוצמה ובחולשה!


"הצמיחה במשק נמשכת בעוצמה" תוך שבעצם אנחנו חווים "האטה כלכלית במשק הישראלי"?

 

וכמו תמיד צריך לשאול האם הכותרות הסותרות נובעות מאי הבנה של הכתבים, מאי הסכמה בין המצוטטים, ואולי פשוט משום שכל אחד מן הגורמים מדבר על משק אחר?

נכתב על ידי , 22/6/2007 02:25   בקטגוריות כספים וקלקלה, בתקשורת, אקטואליה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ראובן דגן ב-22/6/2007 12:37
 



התשובה מתגגלת מתחת לאף


אחת לכמה זמן יוצא שאנשים מגיעים אלי אחרי שחיפשו בגוגל את הביטוי "אתר עם תשובה לכל שאלה", ואני תוהה מה עבר לאנשים האלה בראש, כשהם יושבים מול גוגל ומחפשים אתר עם תשובה לכל שאלה!

 

כאילו, מה השלב הבא, לחפש את דפי זהב בספר הטלפונים?

נכתב על ידי , 14/6/2007 14:30   בקטגוריות אינטרנט  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Wertcyb ב-28/6/2007 10:37
 



לתשומת לב ראשי מערכת הביטחון:


אני מניח שאני לא צריך לספר לכם את זה, אבל המהומות בעזה הן הזדמנות פז לרענן את המודיעין שלנו על רצועת עזה, מודיעין אשר נפגע באופן משמעותי מאז ההתנקנקות.

 

קחו מפה וסמנו את המטרות שמתקיפים ארגוני המחבלים משני הצדדים; המטרות הללו עשויות להתגלות כיעילות ביותר בפעם הבאה שנרצה לתקוף שם...

נכתב על ידי , 12/6/2007 19:55   בקטגוריות אקטואליה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של sfdvcxv ב-16/4/2008 12:34
 



חום יולי אוגוסט


האין זה אירוני, שבבואה לבצע מהלך סוציאליסטי לכאורה, מוכיחה שרת החינוך יולי תמיר את הצורך במהלך קפיטליסטי של הפרטת מערכת החינוך?

 

האין זה מגוחך, שכאשר שרת החינוך מנסה להתמודד עם הקופה המתדלדלת של משרד החינוך, היא פונה אל ציבור ההורים ואומרת להם - "שמעו, מצב החינוך בקנטים, הילדים שלכם בקושי מקבלים תעודת בגרות ואת רוב הזמן הם מעבירים בלנסות להימנע מלחטוף מכות, אבל שמעו - אין ברירה - צריך לשלם?

 

הרי מה בעצם המשמעות של מהלך שכזה? המשמעות היא שהמדינה באה אל אלו שעוד הצליחו לשמור קצת כסף בצד, למרות כל המסים והמכות, והיא - המדינה - אומרת להם - "שמעו, אני לא מספקת את הסחורה, אבל אתם צריכים לממן את החינוך של השכבות החלשות - כי אני - המדינה - מתנערת מחוק חינוך חינם".

 

עכשיו, קחו בנאדם עם שכל ועם כסף, שאומרים לו לשלם הרבה כסף בשביל שהילד שלו לא יקבל כלום חוץ מאיזו כאפה מזדמנת, ותבינו שהמסקנה של הבנאדם הזה תהיה שהילד שלו צריך חינוך פרטי.

ואז הבנאדם הזה וכל אלו שבמצבו יארגנו לעצמם מערכת חינוך עצמאית, עם חינוך ראוי ונטול אלימות, והבנאדם הזה וכל אלו שבמצבו ילכו לבג"צ וידרשו לפטור אותם מתשלום מס הגולגולת של יולי תמיר, והמדינה תמצא את עצמה במצב שבו היא גם איבדה הכנסות, וגם זרקה לכל הרוחות את תוכניות האינטגרציה למיניהן.

 

ובנימה (עוד יותר) אגואיסטית - החוק שיוזמת שרת החינוך קובע לא רק ש"עשירים" ישלמו יותר מ"עניים" אלא גם שהורים לילדים רבים ישלמו יותר מהורים למעט ילדים, והמשמעות הפשוטה היא שהורים דתיים בני מעמד הביניים ישלמו יותר ממרבית האוכלוסיה, מה שהופך אותי אישית לנפגע פוטנציאלי מהחוק הנ"ל.

 

מעניין אם אני יכול לפנות לשר הביטחון בבקשה שיקבע שתושבי קו העימות חייבים לסבסד אותי במיסים משום שצה"ל משקיע בהם יותר מאשר בי...?

נכתב על ידי , 12/6/2007 12:58   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, אקטואליה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שלגיה ב-16/6/2007 19:00
 



למי אכפת איך אני נוהג?


טוב, אין צורך בהקדמות, נכון?

המכתב מסביר את עצמו...

 


ח"כ ארדן,

 

לפני מספר ימים פורסמה ב-YNET כתבה אשר עסקה בתועלת העולה מן בחובה להדביק מדבקות בנוסח "איך אני נוהג?" על רכבי חברה.

 

אני פונה אליך בנושא זה הן משום שאתה ידוע כפעיל ביותר בתחום המלחמה בתאונות הדרכים, ועל כך תבורך, והן משום שאתה בין אלו אשר עמדו מאחורי חובת הדבקת המדבקות הנ"ל.

 

לטעמי, ולשם הגילוי הנאות אציין שאני נוסע ברכב חברה - אין תועלת במדבקות הללו, מאחר והן גוררות בעיקר תלונות שווא נקמניות או איומים בנוסח הנהג שנכנס בי מאחור ואיים להתקשר למקום עבודתי. עם זאת, הבעיה המהותית יותר אינה התועלת או היעדרה, אלא האפליה הברורה בין הנוהגים ברכב פרטי ובין אלו הנוהגים ברכב חברה.

 

מדי יום אני נוסע כחמישים קילומטר מביתי למקום עבודתי, וכחמישים קילומטרים נוספים בחזרה. הזמן הרב שאני "מבלה" על הכביש מזמן לי אין ספור נהגים מסוכנים בדרכי; זה יכול להיות הנהג שנסע הבוקר במהירות 60 קמ"ש בנתיב השמאלי של כביש 4, הכפיל את המהירות כאשר ניסיתי לעקוף אותו מימין, ואחרי זה גם סטה לתוך הנתיב שלי כדי לוודא שלא אצלי לעקוף אותו. זו יכולה להיות הנהגת שהייתה שקועה בסלולארי ובאיפור ועיכבה את התנועה פעם אחר פעם, אבל "הסתערה" קדימה בכל פעם שמישהו ניסה להשתלב לפניה, וכמעט גרמה לתאונה. וזה יכול להיות גם הנהג שהיה שקוע בכוס הקפה שלו, נדחף לפני משאית, וגרם לה לסטות מנתיבה וכמעט לעלות עלי.

 

המשותף לכל אותם נהגים הוא שהם חסרי אחריות ומסוכנים לציבור. עוד דבר המשותף להם הוא העובדה שהם כולם נסעו ברכבים פרטיים ולכן לא מסומנים במדבקות מהסוג המוזכר לעיל, ולכן הדרך היחידה להתלונן עליהם – כפי שניסיתי בעבר - היא להתקשר למשטרה, לשמוע אותם אומרים לך שעליך לגשת לתחנת המשטרה הקרובה לביתך, לגשת לתחנה הנ"ל ולשמוע שם שעליך לפנות למשטרת התנועה באזור האירוע, וכאשר אתה כבר מצליח להגיש את התלונה, אתה מקבל תשובה לאחר מספר שבועות שהתיק נסגר מחוסר ראיות.

 

כפי שציינתי בתחילת דברי, אינני סבור שהפתרון לבעיית הקטל בדרכים טמון במדבקות הנ"ל, אך אם המדינה החליטה שהמדבקות יעילות כחלק מן המאבק, הרי שעל המדינה להחיל את החובה הזו על כלל הרכבים, ולא רק רכבי חברה. דבר זה יהיה פשוט ליישום אם ברחבי הארץ יוקמו מוקדים טלפוניים אשר יעבדו בצמוד למשטרת התנועה, וכל נהג יחויב לשים מדבקה בכפוף לאזור מגוריו. במקרה של מכירת הרכב, במעמד העברת הבעלות תוחלף המדבקה – עפ"י הצורך – במדבקה בעלת מספר המוקד באזור מגוריו של הקונה.

 

השורה התחתונה היא שלמדינה אסור להתנער מאכיפת החוק, בטח לא כאשר המשמעות היא אפליה בין נהגים, ואם פתרון מסוים הוגדר כיעיל – חובה להחיל אותו על כולם, ולא להמתין להרוג הבא.

 

עופר "עופרניקוס" לנדא

נכתב על ידי , 12/6/2007 09:24   בקטגוריות Law and Order, ישראלים בתנועה  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   5 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גיא הלוי ב-11/2/2009 20:17
 



עם אחד עם שיר אחד... או שניים?


שמעון פרס ותומכיו מנסים לשכנע אותנו - או את חברי הכנסת המתנדנדים בנושא - לתמוך במועמדותו של פרס לנשיאות המדינה בטענה "שזהו רצון העם", או כמו שאמר שר הפנים רוני בר-און: "אין לי ספק שאם העם היה בוחר את הנשיא שמעון פרס היה נבחר ברוב סוחף".

 

יסלח לי כבוד השר, יסלח לי שמעון פרס, ויסלחו לי תומכיו, אבל איכשהו אני מתקשה לקבל את הטענה שצריך לבחור בפרס "משום שזהו רצון העם", כאשר פרס מתעקש שאולמרט צריך להישאר ראש הממשלה, בניגוד גמור "לרצון העם".

 

ואולי בעצם העם של פרס ובר-און הוא לא העָם שלי?

יודעים מה, זה לא יפתיע אותי בכלל...

נכתב על ידי , 11/6/2007 10:57   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, אקטואליה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-14/6/2007 16:01
 



30 ומשהו


בתקופה האחרונה קורה לי לעתים קרובות שאני זורק איזו יציאה שנונה, ורק אחרי שאני אומר אותה וכולם צוחקים, אני קולט בעצמי שהיא אפילו יותר מצחיקה או שנונה ממה שחשבתי, ושהיא כוללת אפילו יותר משחקי מלים ממה שהתכוונתי.

 

והשאלה היא האם זה נובע מזה שאני מזדקן (כן, עברתי לא מזמן את מחסום גיל ה-30 וכולכם התעלמתם מזה, נבלות! ) או שזו פשוט ההוכחה הניצחת למה שאמא שלי טוענת כבר שנים, שהפה שלי עובד יותר מהר מהראש שלי...

נכתב על ידי , 11/6/2007 10:33   בקטגוריות הרהורים, מטיל אור  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של order cheap viagra online ב-4/12/2008 03:38
 



קומץ קיצונים


חקיקה, לטעמי, אמורה להחליף את מקום ההיגיון של האדם הפרטי, כאשר היא באה להגן על המדינה ואזרחיה.

היא נועדה להבטיח שגם אם האדם הפרטי אינו מפעיל שיקול דעת, הוא יהיה מחוייב לנורמות מסויימות.

היא נועדה, בעצם נועדה להגן על כולנו מפני כולנו, ולכן אם יש משהו שמדהים אותי בכל פעם מחדש, זה הקלילות שבה "נציגינו" מפעילים את סמכותם כדי להצר את צעדינו.

 

כן, אני נגד קיום מצעד הגאווה, וכן, זה לא משנה אם זה בתל אביב או בירושלים - אני מתנגד.

כן, אני חושב שאתרים פורנוגרפיים זה רע. לא מסיבות דתיות, אלא מסיבות חברתיות וחינוכיות.

כן, אני חושב שהיה מאד נחמד אם הרבה תופעות, שאני רואה כשליליות, היו נעלמות מן העולם.

 

אבל לא, אני לא מוכן לקבל את זה שמשרד התקשורת מתכוון לחייב את חברות האינטרנט להפעיל צנזורה.

לא, אני לא מוכן לקבל את זה שבכנסת מקדמים חקיקה שתמנע את מצעד הגאווה.

 

אלוקים נתן לנו עפעפיים כדי שנוכל לעצום עיניים, כדי שנוכל לבחור שלא לראות מה שאיננו חפצים לראות.

הוא נתן לנו עפעפיים ורגליים, כדי שנוכל לעצום עיניים בפני תועבה, וכדי שנוכל לקום וללכת כשהאנשים סביבנו אינם מתאימים לנו. הוא לא נתן לנו עפעפיים כדי שנוכל לעצום עיניים בפני עוולות.

 

כשעשרות או מאות חרדים מנסים למנוע את קיום מצעד הגאווה, אפשר לפטור זאת כ"קומץ קיצונים", אבל איך עלינו להתייחס לזה שעשרות חברי כנסת מקדמים חקיקה כדי למנוע את קיום המצעד? האם גם אז נסכים להתייחס אליהם כ"קומץ קיצוניים"? האם אנו מוכנים לקבל את זה שהחוק אוסר על קבוצה מסויימת לקיים מצעד רק משום שמדובר באותה קבוצה? האם התומכים בחוק מוכנים לקבל את המשמעות הפשוטה של זה שהחוק מספיק רחב בשביל לאסור גם עליהם לקיים מצעדים, ללא שום הצדקה או צידוק?

 

ובפוליטיקה המסריחה שלנו, האם זה מופרך לשער שחברי הכנסת של קדימה מצביעים בעד החקיקה המעוותת הזו כדי שחברי הכנסת של ש"ס יתמכו במועמדותו המעוותת של שמעון פרס?

 

ומלה אחרונה לחכי"ם התומכים בחקיקה הנ"ל: אם תכפו על האנשים כשהם בחוץ, ותכפו על האנשים כשהם בבית, כל שתקבלו יהיה אנשים שלא שמים עליכם לא כשהם בחוץ ולא כשהם בבית, ואז אתם תהיו אלו שנאלצים לשבת בבית, או עדיף - "תצאו בחוץ".

נכתב על ידי , 8/6/2007 12:35   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, אקטואליה  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של sfdvcxv ב-16/4/2008 12:35
 



לדף הבא
דפים:  

244,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)