לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2004    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2004

שוב דצמבר


הנה מתחיל עוד דצמבר.
כבר עברתי עשרות ממנו.
כבר הוכרעתי ממנו.
והנה מתחיל דצמבר חמישי. הדצמבר של לפני 4 שנים הוא חושך מוחלט.
למעשה משבת ה- 2 לדצמבר 2000 ועד שבת ה- 30 בדצמבר.
הכל חשוך.
זיכרון אפל שלא זוכה באור.
כמה שאני מנסה. מתחקר את כל האנשים שהיו מעורבים בחיי באותם ימים. קורא בכל אופן וצורה את מה שכתבתי לפני.
וגם תוך כדי.
מנסה להיאחז באיזה נקודת אחיזה. כבר היו לי כמה, אך הן נגוזו איך שניסיתי להיאחז.
זה לא פשוט לחיות עם חור שחור ואפל שכזה.
לבנות בית. לתלות תמונות על הקירות. לאהב אהובות. לחבק ילדים.
והחור האפל הזה מונח במרכז הסלון.
כולם נזהרים שלא להציץ, כאילו המדוזה מחכה להם.
גם אני נזהר מלהתקרב מידי. כי שם מונחות כל המכשלות שהכריעו את חיי.
הצטברו בערימות זבל כהה, תוסס ומצפה לאכל את אשר יפול לתוכו.
לא, זה לא פשוט.
לכן למדתי לייצר מעברים בטוחים אל תוך לב ליבו של הבור.
לצורך שחרורו לחצים.
בכדי לקיים את הנוצר מחוץ לבור.
לשמור את המפלצת של חודש דצמבר בגודל שמאפשר חיים.
לעומת זאת, זה גם די נוח ואפילו מפתה. מקום נהדר להשליך אליו את כל השאלות. הבעיות של אז שעולות כאבנים בשדה מעובד.
לא משנה כמה שתסקל, תמיד יצוצו עוד אבנים.
חלקן ניתנות לאיסוף.
חלקן סלעים עם שורשים עמוקים הנאחזים במפץ הגדול.
ואני לא משליך אותן לתוך הבור.
למדתי לסתת את האבנים שאני אוסף לשם חיי היום.
כאן מונח פלא גדול.
אני מצליח גם לבנות חיים חדשים.
נס חיים מתחדשים.
נס המתרחש כל יום וכל שעה.
אני שמח כפליים. על חיים שניתנו לי ועל שאני מחיה את החיים בי.
כבכל שנה, אני פוסע במסדרון ארוך ואפל של דצמבר.
מגשש את הקירות.
פותח אישונים למקסימום.
אולי תחדור איזה קרן אור מקרית מבעד האפילה הזאת.
לבסוף אני מגיע לינואר שמאיר.
לינואר שבו יש עתיד חדש.
ינואר של לוח השנה הכללי הוא באמת ראש השנה.
ראש לעוד שנה שבה אני אחיה הכי הכי שאני יודע.
עד שבטני תכאב מלגימות החיים שאני לוגם.
לא, אינני מתרוצץ בביתי כסומא מזעק בחודש דצמבר.
אני ממשיל לחייך ולחבק, לנשום ולהצחיק.
אלא שבחודש זה אני מזכיר לעצמי את האפילה ההיא שירדה לחיי כדי להביא אור חדש.
אור שאני נוצר וחומד עד מאוד.
מהקור של דצמבר אני תמיד חש את חום גופם של החיים ביתר שאת.
נכתב על ידי , 1/12/2004 17:30  
62 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   4 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-13/12/2004 15:48



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)