לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2005

השביל


התחלתי לכתוב את המסע האחרון שלי במדבר.
ובחרתי להתחיל דווקא באמצעיתו.
ביום הטיפוס הראשון.
לא בהכנות.
לא בדיונים עם השלטונות.
כך סתם, בטיפוס במעלה ההר.

כל כך, כי באותו היום התחיל המסע.
כל ארבעת הימים שלפניו היו מעין מסדרון שבו כולם הולכים.
רק ביום הרביעי ניפתחה לי הדלת האישית של המסע.
דלת של סגירת מעגל.
של צמיחה אל מקום חדש.
מתוך תבוסה ואולי אף השפלה.
אל הכלה וקבלה של עצמי אל משהו חדש בי.

כשאני יוצא למסע, אני תמיד לוקח איתי ספר.
לפעמים שני ספרים.
הפעם המליצה לי אישה יקרה לקחת את הספר "רצות עם זאבים".
ממש רגע לפני שרכסתי את המזוודה.
בדרך כלל אני לא בוחר את הספרים.
אני נעמד מול הספרייה ומבטי נקשר לספר.
אני שולף אותו, מרפרף מעט ומכניס אותו לתיקי.
וכך, שעה לפני כן, עמדתי מול הספרייה וספר שיריו של אלכסנדר פן: "לילות בלי גג" ביקש שאקחו איתי.

משורר משונה לי, הוא אלכסנדר פן.
סוער וכאילו נישכח בגינזך השירה העברית.
כמה משיריו אומנם הולחנו.
רומנס (בכל פגישה מקרית), וידוי (מעילי הפשוט ופנס על הגשר).
אך עדיין הוא משורר שנישכח, כנראה משום שהיה מגוייס פוליטית.
וכי יש משורר שאינו מגוייס?
שמחתי מאוד לקרוא כי בפרוייקט של עיריית תל-אביב, "שירה על הדרך", גם שיר הוידוי מופיע.
בכל אופן, אני לקחתי את ספרו איתי.
חבר ותיק ולא כלכך פשוט שכזה.
ולא ידעתי מדוע.

במלון בעיר זרה, נטלתי את הספר והתחלתי בפעם המי יודע כמה להתמודד עם הפואמה הבלתי גמורה שלו: "משה".
פרק ב' של הפואמה נקרא: "בדרך אל ההר".
הרי אני שוב עומד לעלות אל הר דומה.
קרוב להר של משה.
ושם בבית הרביעי הותקלתי על-ידי המילים.

שְׁבִיל אֲהוּב-סֶלַע. שְׁבִיל אַחֲרוֹן.
שְׁבִיל שֶׁל סְתוּמֵי-גּוֹלָל.
שְׁבִיל שׁוֹתֵת לַעַג. שְׁבִיל חַד-חָרוֹן.
שְׁבִיל הָאוֹחֵז לְטַרְפּוֹ בְּגָרוֹן.
שְׁבִיל מְקֻדָּשׁ וּמְקֻלָּל.

הכל חבוי בין המילים האלה.
תחנות המסע שלנו.
כמו נבואה המגשימה את עצמה.
לא אוכל לפרוש את כל היריעה מפאת הכבוד לחיים ולאלה שאינם איתי יותר.
חברי הטוב ביותר, אלכס (ושוב אני תמה על בחירתו של הספר של אלכסנר פן לבוא איתי), הוא כבר סְתוּם-גּוֹלָל והרבה בגינו של ההר הזה.

באחת, נזרקתי לאחור אל הזמן בו נכשלתי.
בו נלעגתי על ידי ההר הזה.
אל ההר שהביס אותי.
אל המסע של הארבעה.

מסעי שלי.
נכתב על ידי , 15/1/2005 23:54   בקטגוריות מסע במדבר  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-19/1/2005 14:01



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)