לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2005

להציל חיים


היום קיבלתי מייל מסול, אישה יקרה ורגישה.
הנה המייל בתרגום חופשי ובתוספות שלי.

לעתים קשה לזהות את הסימפטומים המקדימים של שבץ.
לרוע המזל, חוסר מודעות פירושו אסון.
אדם שלוקה בשבץ עלול לסבול מנזק מוחי בלתי הפיך ורבים המקרים ששבץ מסתיים במוות.
רופאים אומרים שכל אחד יכול לזהות שבץ מתקרב אם ישאל שלוש שאלות קלות:

בקש מהאדם לחייך.
בקש מהאדם להרים את שתי זרועותיו.
בקש מאותו אדם להגיד משפט פשוט.


אם יש בעיה עם אחד מהמטלות האלה, הזעק מיד אמבולנס ותאר את הסימפטומים למוקדן.

בעקבות הגילוי שמתנדבים ללא רקע רפואי מסוגלים לזהות חולשה בשרירי הפנים, חולשה בזרועות ובעיות בדיבור, חוקרים מעודדים את הציבור הרחב ללמוד את שלוש השאלות האלה.
מסקנות אלה הוצגו בישיבה השנתית של האגודה האמריקאית לשבץ בחודש פברואר האחרון. שימוש נפוץ של בדיקה זו יכול להביא לאבחון וטיפול מהירים בשבץ, וכך למנוע נזק מוחי.
לפי הצעת אחד הקרדיולוגים, אם כל מי שמקבל את הדואר הזה יפיץ אותו ל- 10 אנשים, יש סיכוי להציל חייו של אדם אחד לפחות.

וכעת ההיבט האישי שלי.
לפני כמה שנים סבלתי מרצף של דומי לב תוך 24 שעות.
אירוע שהוא מוות קליני שב- 60% מהמקרים אינו הפיך.
במקרה הטוב מסתיים אירוע כזה בנזק מוחי קטן או גדול.
למזלי ישבתי במסעדה במרחק אמבולנסי קצר מאוד מבית החולים.
וניצלתי.
עם נזק מוחי מיזערי.
בתיחקור לאחור גם אני גיליתי סימפטומים מוקדמים דומים לאלה שמתוארים למעלה.
בבוקר הרגשתי שפני קרות.
לא בטמפרטורה, אלא בתחושה שאיני מסוגל לפקח על הבעותיי.
ייחסתי את זה לדיכאון שהייתי שרוי בו אז, משום הליך הפרידה מהנשואה לי באותם ימים.
בשעות הצהריים הלכנו למסעדה, בני ואני.
קיבלתי כריך שלא תאם להזמנה שלי ולא יכולתי לומר מה אני כן רוצה.
אני מתאר לי שידעתי בפירוש. אך לא יכולתי להתבטא.
המילה היחידה שנפלטה ממני הייתה ירוק. כנראה שכיוונתי לחמאת שום.
אני מאוד אוהב חמאת שום ירוקה.
בני שכח משהו באוטו ועד שחזר פסק ליבי מלעבוד.
בדיעבד הסתבר שהשארתי את המכונית בחנייה עם מנוע עובד.
סידרה של סימפטומים שלא היו אופייניים לי.

ומכאן ניתן להסיק כי מאוד רצוי וכדאי להיות קשובים להתנהגות ולתפקוד של הקרובים אליכם.
שימת לב כי משהו חריג בהתנהגותו יכולה להציל חיים.

היה חבר, היי חברה ותפיצו את המידע שכאן לכמה שיותר חברים.
הוא עשוי להציל חיים!

אהבה ו- Care, זה כל הסיפור!
נכתב על ידי , 20/1/2005 18:40   בקטגוריות חברים  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-21/1/2007 19:27



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)