לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2007    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2007

סופעונה


בימים האחרונים אני אורז תרמילים. מהדק אבזמים ובודק מיני מכשירים. כל הידוק מאשש רגש חדש. מכל חגורה נתלה חיוך שאני לא מכיר. הרבה יש לי ללמוד. הרבה אני לומד.

תחושה של סופעונה אופפת אותי. אולי סופשנה נכון יותר. לא יודע. מה שכן אני חש בוודאות שהופ טרלללה גדלתי בשנה. תחושה טובה לקום בבוקר ולהרגיש שעליתי כיתה. ששנה חדשה באמת משתלשלת לה מכל פינה.

רק לפני 60 ימים חשבתי שדרכי עומדת להשתנות שמספיק עם המסע הזה למונגוליה. הוא שואב ממני יותר מידי כוחות. למרות שאני רק בנ25, הרי גופי לא נהיה צעיר יותר. השנים נותנות את אותותיהן. המוות ההוא מסרב לנטוש לגמרי, ואני כזקן מצוי מדבר על גיל 25. נו באמת, לחשתי לעצמי בלילות. מספיק ודי. והמשכתי בכל זאת. אולי בכוח ההתמדה. אולי משום שלא הייתי מחובר אל עצמי לגמרי.

ונסעתי לברזיל בידיעה או החלטה מתבשלת שזה יהיה החלק האחרון של המסע למונגוליה. שאחריו אקח את כל מטלטלי ורכושי ואשוב לבנות בית סביב עץ הלימונים שלי. אולי עם אישה שפגשתי. עם עצמי. זה הרגיש לי נכון. נסעתי לברזיל עם בירכת דרך מאולצת. עם געגועים. שם, היו אנשים שניסו לחדור לכל המקומות שלא התרתי. החוויה הייתה חזקה מאוד שם עם אישה אחרת שלא אפשרתי לה. עם איש שכן אפשרתי לו. כתבתי על זה לא מעט בשבועות האחרונים.

ושבתי לספרד. ומצאתי שגעגועים שהיו לא המתינו ואי בירכת הדרך כן חיכתה לי. ושמחתי. שמחתי על תעודת השחרור שנפנפו מול פניי. על השחרור הפנימי שזכיתי לו. ידיעות חדשות צפו ועלו לרקמות שיכולתי לראות. מהמקומות הננגעים ביותר שלי הן עלו. החלטתי להחליט. החלטתי שאני כן רוצה לצאת למסע עם אישה חדשה שפגשתי. שלא נתתי לה מקום. אני עדיין לומד את מקומה ומקומי. עדיין אנחנו רוקדים אחד מול השני ואחד עם השני.

ומחר נצא לדרך. היא ואני ועוד שישה אנשים. כל השאר שסייעו בתכנונים עזבו כבר. עתה אנחנו השמונה. יד אחת שיוצאת לדרך. הרבה שימחה לבאות יש בי. הרבה חששות מפרפרים לי בבטן. אני מקווה שאני מוכן למסע. מסע אחד יהיה מדרום אפריקה לזימבבואה, דרך נמיביה ובוטסוואנה. מסע מקביל יהיה המסע שלי פנימה. ויהיה גם המסע עם אישה. 100 ימי מסע.

הרבה התרגשות. הרבה.

אנלאיודע מתי אצור קשר לכאן.
אני מקווה שזה לא ייקח ימים רבים מידי.

בינתיים אני ניפרד מכם שהייתם לי משפחה וחברים אוהבים יותר משלוש שנים.
הרבה סייעתם ותמכתם ואהבתם.
אין לי מילים לתאר את התודות שאני חש למקום הזה.
המקום הזה הוא אתם.

תודה מקרב לב שבתוך ליבי.

אני מצרף מפה של מסלול שדומה למסלול שלנו.
המסע שלנו יהיה דומה אך גם מאוד שונה.
נקודת ההתחלה והסיום דומות.
מקייפטאון שבדרום למפלי ויקטוריה בצפון.

ממש אוהב אתכם חברים שלי.
תזכרו את האהבה וה- care

נכתב על ידי , 26/6/2007 15:30   בקטגוריות אפריקה, מונגוליה שלי, צעדים אל אור  
73 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-6/7/2007 11:17
 



Noche de San Juan


כתבתי כבר על הלילה הזה.
על שדיו ושדותיו. על זיקוקיו.

אתמול היה שונה.
נאחזתי בזרועות של אחרים בכדי לחוש את חומם ולא להירתע.
ואני נירתעתי.
רק הידיים שאחזו בי קירבוני לאש עוד ועוד.
עד שנאדמתי.
נשימתי האדימה.
ראיתי את הידיים שבי מלבינות.
צירוף האש עשה משהו.
המיס בי דברים ללא שם.
ידעתי אתמול בלילה שאני לא רוצה לדעת מה ששם התרחש.



כאשר חשתי מלובן וחיוור ושמוט פרצה המוסיקה.
לה טרוויאטה -
והזיקוקים עלו והקיפו וחיבקו,
ואני צחקתי וצחקתי
ובכיתי ובכיתי.
טעם מלוח של פעם.
טעם עתיק.



סיפרו לי אחרכך שלחוף הים התיכון הירח שונה.
גם הכוכבים.



בעוד שישה ימים יהיה הירח במילואו.
הירח הראשון של הקיץ.
אדום וגדול.
גדול הירחים הגדולים.
השנה הוא יהיה רווי בנשיקתה של ונוס.
חודש של אהבה הוא החודש.

שלושה ימים קודם לכן אני אחצה את קו המשווה דרומה.
ביום השנה השביעי לפטירתה של אימי.
נכתב על ידי , 24/6/2007 17:49  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-26/6/2007 20:19
 



נוֹגַעַת בַּבֹּקֶר


הוּא -
אִישׁ מִתְעוֹרֵר
שֶׁנִּצְבַּעַת קַשְׁתּוֹ
בִּמְחוֹל שְׂפָתֶיהָ
הָאֲדֻמּוֹת

הִיא -
יָפְיָהּ הַמְּסַנְוֵר
שׁוֹבֶה אֶת לִבּוֹ
בְּיָדֶיהָ הָעֲסוּקוֹת
בְּלָגַעַת בּוֹ
נכתב על ידי , 23/6/2007 17:51   בקטגוריות מקלעת אור  
75 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-26/6/2007 20:18
 



אהבת ילדים


המראה לא השכיב אותי, כי רק נכנסתי הביתה ולא ממש יכולתי להבחין.  רק לשמוע.  הקשבתי לצלילים שבקעו מהסלון.  ללא ספק שגיטרה אחת הפיקה צלילים מליבו של בנצעיר.  אני מזהה את האיכויות שבוקעות ממנו תמיד.  את הצלילים האחרים שהסתלסלו סביב צליליו לא היכרתי.  ללא ספק שהיה כאן ריקוד של צלילים.  הצעד הבא לא היה זהיר מספיק.  לא הצלחתי לאזן את עצמי מול הצלילים ומעדתי עם הסלים.  הריצפה קיפצה בלימונים ואני השתרעתי מלוא קומתי עליהם.  לפני שראשי פגש את קצה הספה, עוד הספקתי לראות את פרסיליה מפסיקה לנגן בתדהמה.  בנצעיר הפסיק, רק לאחר ששמע את קול החבטה.

כאשר נשימתי חזרה אלי ראיתי מעלי שני זוגות ידיים ופנים.  נוגעות ברכות.  חוששות. מודאגות.  באותו הטון בדיוק הם שידרו.  באותו הניגון.
איכשהו הם התחברו מאוד.
הבנתי עכשיו את המשהו הזה שהתרחש בקופקבנה לפני כמה שבועות.  יש נגינה אנושית שקשורה לילדים שלנו.  אחרים יכולים לזהות אותה בוודאות.  גם אני יודע לפעמים לזהותה.

כמה מופלאה ההרגשה, כאשר אדם אהוב מזהה את הנגינה הזו שבי.

כתבתי לאמזונה אתמול בתגובה:
מי שכך אוהב/ת את ילדיו, יודע לאהוב איש/אישה באופן שמי שלא, יכול רק לחלום על כך.

כן, נוכחתי בזה אתמול שוב.
התובנה הזו (תובנה?) מאירה דלתות שסגרתי בעבר.
שנסגרו בלי שהייתי ער לכך.
המפתח מסתובב.
אולי דלת חדשה נפתחת בפני.
נכתב על ידי , 22/6/2007 18:11   בקטגוריות צעדים אל אור  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-25/6/2007 11:57
 



המיה ישראלית


אנשים התקבצו כאן מארבע כנפות.
מתכוננים לנסיעה.
הרבה לוגיסטיקה שאי אפשר לפתור בלי נוכחות פיזית.
מכאן ומברזיל.
מישראל ומפולין.
מדנמרק ופורטוגל.
כל אנשי המשלחת שתצא לאפריקה בשבוע הבא.

דווקא בימים אלה, אני מגלה את ישרא כמקום להתרפק.
מקום לבוא ולהשיח את ליבי.
להשתתף בחיי החברים שלי כאן. אתם.
ישרא מגלה בי פנים חדשות.
בתוך החדר שלי בבית יש עוד חדר.
תמיד ידעתי את קיומו.
עתה הוא ממלא אותי עוד יותר.
חדר ישרא.
המקום שהוא רק שלי.
הפינה השקטה שבה אני מוצא את המנוחה הנכונה.

הומה כאן מאוד.
המיפגש הזה חשוב מאוד.
כי פה אנו נשאיר הרבה מגאוותנו.
חלקים מהאגו המטריד שלנו.
נצא למסע כאצבעות יד אחת.

אנרוצה לשתף אתכם בטירדה שעולה בי.
מדוע לישראלים שבינינו, אני ועוד אחת, הכי קשה.
קשה יותר להתכוון למסע הממשמש ובא.
הישראליות שבנו מסרבת להתפשט מאיתנו ולהתאכסן בארון.
אנו חייבים להיות הבולטים שבחבורה. להיות הכי דומיננטים.
כן, גם אני.
זה כלכך בולט שאנו (לפחות אלה שבביתי) צריכים להתאמץ יותר מהאחרים, בכדי להשיל מאיתנו את הישראליות שבנו.
בכל ימות השנה רקמות הישראלי שבי מסייעות לי בהתנהלות היומיומית.
חיסון שקנה בי מקום להתגונן.
עתה, כאשר אני מחויב להתכוון למשהו שאינו קשור לישראליות, קשה לי.
קשה לוותר.
אנלאיודע אם זה מאפיין ישראלי.
אך זה בולט מאוד כאן בקבוצת האנשים שהתכנסה בביתי.
נכתב על ידי , 21/6/2007 14:28  
61 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צמח בר ב-24/6/2007 13:30
 



מִקְלַעַת אוֹר


בְּמַה הוּא נִזְכַּר
הַקֶּמֶט הֶחָבוּי
בֵּין גַּבּוֹת עֵינַיִךְ?
שֶׁהִשְׁקִיף לוֹהֵט
כַּאֲשֶׁר טָעַמְתִּי
אֶת הָאוֹר נִקְלָע מֵעֵינַיִךְ -

נכתב על ידי , 20/6/2007 14:29   בקטגוריות מקלעת אור  
83 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-24/6/2007 10:32
 



ונוס כאן


תמונת הירח אתמול עם ונוס מסתתרת ומתגלה.
נגיעה נדירה.
כל הערב אתמול ניסיתי לגעת גם.

אולי הצלחתי...

ולמי שלא ראה,
ניסיתי להנציח.

נכתב על ידי , 19/6/2007 11:03  
74 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-25/6/2007 11:53
 



בְּחוֹק וּצֶחִי


אני יושב ומחשב את השטרות שאני עשוי לזכות בהם. מציץ מעבר לכתף כדי לראות שהסכנה רחוקה ממני. נהנה כמו כל התיירים משמש החוף אשר רוקחת בתוכי קאיפיריניה ועוד אחת. מי הקוקוס מצננים את חששותיי מאתמול. אורגים את חוטי האתמול לידי רשת ביטחון. לרגע עזבתי את פרסיליה וכבר היא נטמעה בהמון שמציף את חופי קופקבנה. אני מבקש את מבטה כדי לדעת היכן הוא ליבי. בינתיים אני מתבוסס במי קוקוס ושמש שמבשלת את הרוחש בי.



הלב שהיא ציירה אתמול בלילה על החול. עטופה במטפחת שחורה עטורת כוכבים, היא עמדה בתוך ליבה ופרשה ידיים אלי. שוב אותה תמונה של ציור הבורות שרוחשים סביבי. שוב הלוע שלא נכון לרדת בו עדיין. לא כל עת היא נכונה. חוטי עבר מחוף אחר ומלב אחר נפרשים. מאיימים להטביע אותי תחת רגלי אלה שיבואו מחר. תחת כל המתיקות שיצקו אדם וחווה לעולם. למקום בו רק מרירות שולטת. אני מתקדם בצעדים כושלים. היא כבר לא שם. ידיה שמוטות לצידה והלב מיותם. עתה היא מדברת בטלפון. מדהים. העולם סובב באותו המסלול. אותן המראות נחשפים אליי. תמונה מהרי ירושלים באור ירח נבלעת בתוך לב של חופי הרצליה. וכאן עולה בחוף האפלולי של קובקבנה. אותו הלב. אותו הטלפון. אותו אני.

אני שונה. גם את הלילה הזה עברתי. יום אחרון בריו לפני שנדרים. הצטרפתי לפרסיליה במסע המכירות שלה. לא עמדתי בקצב. זה לא הקצב שלי. התנחלתי על שולחן בחוף ומילאתי את עצמי בקאיפיריניות ומי קוקוס. הודף את כל ניסיונות הרוכלים להטביעני במרכולת בלתי אפשרית. מידי פעם אני רואה את ראש הדבש של פרסיליה מציץ לרגע וניבלע על רקע החולות הלבנים.

"אדון, אדון אתה רוצה כוכב?" אני נמשך מתרדמתי לקול המתוק שמושך בזרועי. ילדה יפה עומדת מולי עם עיני צחוק מבוישות ועם נרות חשמליים בצורת כוכב. אני נידבק לעיניה. אני מכיר את העיניים האלה. הן כאן איתי מרגע שנחתתי בארץ הרוחשת הזו. ילדה יפה. אין יפה ממנה עם העיניים הצוחקות שבה. כלכך שונה מכל הרוכלים. פרח קטן שמבקשת להיות גדולה ולזכות בכמה פרוטות. "אדון, אדון", היא לא מאפשרת לי להמשיך, "בבקשה". ברכות ומתיקות. אני מושיט את ידי לארנק. פורש את רגלי הימנית ומותח את גבי לאחור, בכדי להגיע לארנק. ואני רואה קצה צל שנוגע בכתפי. היא עמדה שם כל הזמן. גופה מתוח בתוך המטפחת האדומה-כתומה. עיניה בולשות וגופה דרוך כקפיץ. עוטפת את הילדה הקטנה. עומדת מהעבר השני של הבור ומביטה. חוששת ואוהבת. אמא פרסיליה שומרת על גורה. מפניי.

קניתי כוכב כחול. זוהר.
הילדה צחקה.

אמא שלה התקרבה ובפשטות דחפה אותי מעט, פשקה את רגליה וטיפסה לחיקי. מנשקת אותי ומחבקת. מנשקת ומתנשקת. צוחה ובוחקת.

פעמוני הצחוק, צחוק של פעם, חיבקו את שנינו.
נכתב על ידי , 18/6/2007 12:21   בקטגוריות צעדים אל אור  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-21/6/2007 17:46
 



לקראת נסיעה


בעוד 10 ימים שוב אני אצא לדרך.

הפעם לימים רבים מאוד.

100 ימים של אפריקה.

ותאי העור שבי רועדים.

עם כל המסעות שהתכוננתי אליהם ולמדתי וקיבצתי יבלות.

עם כל אלה אף פעם האדם אינו מוכן.

כלומר אני.

 

לפני שנה כשרכשתי את סיפר שיריה הנפלא נפלא של נורית זרחי,

לא ידעתי שפני יהיו מועדות לאפריקה.

אני מעיין וקורא ודומע את הספר הזה עוד ועוד.

 

הנפש היא אפריקה / נורית זרחי

 

מֵעֵבֶר לְקַו הַמַּשְׁוֶה עוֹמֵד שֻׁלְחָן.

כְּשֶׁאַתָּה נִיכְנָס בַּדֶּלֶת נָעוֹת מֵעָלָיו

נְיוּ-יוֹרְק, גִיבְּרַלְטָר, לוֹנְדוֹן.  אֲבָל הַנֶּפֶשׁ הִיא אַפְרִיקָה.

לְפִי הַקַּעֲקוּעַ שֶׁחוֹרֵט הַזְּמַן בַּגּוּפִים תּוּכַל לְנַחֵשׁ.

 

אני ניזכר שלפני פחות מחודשיים חציתי את קו המשוה.

מהו זה שכבר מזדקר כזיכרון?

לא, לא היה שם שולחן.

בטח היה ולא ראיתי.

רק פרח ואני שמתקלף ומתקלף.

עד לקו המשווה שבי.

ועתה שוב לקו המשוה.

קל יותר.

בטוח יותר.

מפוחד יותר.

הרבה יותר.

 

פַּעַם הָיְתָה פֹּה עוֹנָה אַחֶרֶת,

הַקּוֹלוֹנְיָאלִיזְם הִצִּיל אוֹתָנוּ.

אָז לֹא יָכֹלְתִּי לַחְשֹׁב עַל חַיַּי בִּלְתִּי אִם בִּשְׁנַיִם

כְּשֶׁהַשֵּׁנִי גּוֹזֵל אוֹתָם תָּמִיד מִמֶּנִּי.

עַכְשָׁו נוֹתַרְנוּ הַפְּרָאִים בִּלְבַד.

 

כבר גופי מבעבע את קעקועיו.

כבר אני חש את האוויר החמוץ שבוקע ממני.

מזמן אחר.

מעונה אחרת.

עונה של געגוע.

עכשיו זה הפרא השקט שבי שמביט מול השקט הפראי שעוטף אותי.

שדורך את שריריו.

שאולי אני הוא.  הוא אני.

בעוד רגע.

 

אָדָם, חַוָּה, כָּל כָּךְ הִתְרַחַקְתִּי מִכֶּם.

כָּל צַד אַתֶּם נִמְצָאִים מִמֶּנִּי תָּמִיד בַּצַּד הָאַחֵר

וַאֲנִי מְנַתֶּרֶת אַחֲרֵיכֶם מֵעֵבֶר לְעֵבֶר

עִם תִּינוֹק הַזְּמַן הַחִיוֵּר הַמִּתְקַצֵּר בִּזְרוֹעוֹתַי.

 

אני מנסה להתקרב אלייך.

אני רואה.  גם את אליי.

אנחנו סביבנו.

אני לבד.

את אוספת כוכבים.

אני מתפשט.

הזמן מתקצר.

 

גם אני שנידרך.

נכתב על ידי , 17/6/2007 17:20   בקטגוריות צעדים אל אור  
56 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-22/6/2007 22:38
 



מכתב על שֶׁהָיָה


לפני, כמה מילים על הפוסט הקודם.
אני למוד ניסיון כאן בישרא, ולא תמיד לחיוב.
בעבר היו טרולים שתקפו אותי כאן ובמייל על התבטאויות שלי בנוגע לישראל.
וכל זאת משום שאני לא יושב בישראל.
לכן התלבטתי אם לכתוב את הפוסט הקודם.
לבסוף כתבתי, פשוט כי אני הרי לא יושב ביניכם.
והשאלה למה ישראל? הרי נוגעת בי עד מאוד.
לא לשם שיכנוע, אלא לשם הארה של חייכם שלכם בישראל.
והופתעתי, הו כמה הופתעתי.
כי אף לא תגובה אחת כאן או בכל מקום אחר, ניסתה לחבוט בי.
התגובות היו כלכך רגישות וחכמות ומאירות.
ונוגעות.
על כך אני מודה לכם מאוד.

* * *

שלום שרה,
לא יודע אם זה מכתב נכון לכתוב אלייך.
אך אני חושב שכן ראוי שאכתוב את המכתב הזה.

את נמצאת בהתלבטות היכן להמשיך ולגדל את ילדייך. שם או בישראל.
וזו צומת קשה מאוד.
עתה אני חי מחוץ לישראל.
גם לפני 20 שנה חייתי מחוץ לישראל.
אז עברתי לחיות מישראל מבחירה.
חשבתי ששם נכון לי יותר הן מבחינת הקריירה ועוד יותר משום הרגשות העמוסים שהעמסתי עלי בעקבות מלחמת יום כיפורים.
המלחמה ההיא חרטה בי פצעים בגוף ובנפש שלא בקלות הגלידו. גם כאשר הגלידו הדימום הפנימי לא פסק. בכוח הציפורניים ואישתי שהייתה החלטתי לחיות. החלטתי שאני אתמחה במחקר חקלאי. כך נאבקתי יום ולילה במשך שנים ארוכות וצלחתי את התואר הראשון ולאחריו את השני ולבסוף, לאחר 12 שנים ארוכות וקשות זכיתי להתהדר בתואר דוקטור.
היה לי רצון עז לעזוב את המדינה ולהגיע למעבדה שהייתה משאת ליבי. בפלורידה הרחוקה. התקבלתי לשם וגם סייעו לי עם מיגבלותיי הפיזיות וראיתי הרבה הצלחה. הן במעבדה והן בפרוייקטים ממשלתיים שזכיתי להם. בכדי לבנות את הקריירה שלי בארה"ב הגשתי מועמדות למישרה בשלושה מקומות יוקרתיים ולשלושתם התקבלתי. כמו אלוהים מחבק אותי שאשאר להתגורר ולעבוד בארה"ב. למשפחה היה טוב וגם מצבי הפיזי השתפר לא מעט.

אני והאגו שלי הרגשנו ברומו של עולם.
הנה הצלחתי להגשים חלום וצלחתי את הקשיים הרבים שעמדו בדרכי.
הייתה לי משפחה.
אישה אוהבת ושני ילדי קסם.
כל שהייתי צריך הוא להחליט מאיזה עץ לקטוף את הפירות.

היינו צריכים להחליט לאיזה מקום יהיו פנינו מועדות. היו הרבה לחצים עליי מכל שלושת המקומות שאבוא לעבוד אצלם. כדי להחליט בשקט ירדנו לחופשה ארוכה באוורגלייד ובקי-לרגו. מקום נהדר להירגע מלחצי היומיום. עשרה ימים של עונג בטבע עם משפחה וילדים והמון שיחות של מה נעשה ולאיפה נלך.

מהר מאוד הבנו שפעמינו מופנים לקליפורניה או ליתר דיוק לאוניברסיטת קליפורניה בדייויס. את רואה, בסיטואציה אחרת היינו יכולים אפילו ללגום קפה יחד. זהו אחד מהמקומות הטובים ביותר אקדמית בארה"ב ובעולם. מכרה הזהב האקדמי שהציעו לי שם היה גדול. משכורת נאה. תשתיות ועוד כהנה וכהנה הטבות. שמחים ושלווים שהגענו להחלטה שבנו לביתנו הקטן.

בין כל דברי הדואר הרבים שחיכו לנו מעבר לדלת, היה מיזכר מהגן של בנצעיר. בנצעיר היה אז בן 4 והלך לגן שנוהל עלידי בית הכנסת המקומי. גם הגננות והסייעות כולן היו יהודיות. שם הוא זכה למעט מנות של יהדות. למד על חגים וכל מיני עניינים שהשקיטו את הישראליות שבנו. ובכן, המיזכר, שנכתב באותיות אדומות דיווח לכל הורי הגן שבסביבות הגן מסתובבת לה כנופיית סוחרי סמים. תביני שרה, מדובר על ילדים בני שלוש עד חמש. החקירה העלתה כי כנופיית בניבליעל הסתובבה בסביבות הגן וחילקה לחלק מהילדים מידבקות ספוגות בל.ס.ד. את יודעת, מדבקות תמימות שמרטיבים אותן במעט רוק ומדביקים לזרוע בכדי ליצור קעקוע שכזה. זוועה! לשמחתנו בנצעיר לא התקרב לאנשים זרים וודאי שלא זכה במתנת המוות שלהם.

כל עולמי זועזע. גם במקום הזה, השלו והמוריק. העיר הקטנה הרוויה באנשי אקדמיה רהוטים. גמכאן מנסים להרעיל אנשים בסמים. להרעיל ילדים רכים. אני מספר לך סיפור שהתרחש לפני עשרים שנה בעיר קטנה ושקטה בפלורידה. לא, לא היה היסוס בהחלטה. היה כאב, שכך הגענו להחלטה, שכך אלוהים בחר לומר לנו את דעתו. מייד החלטנו לשוב לישראל. עם כל הכאב והפחד של מה זה ישראל בשבילי. לקח לי עוד כחצי שנה למצוא עבודה בישראל ושבנו.

ללא ספק, שזו הייתה צומת מהחשובות בחיי. מקום שבו שבתי על עקבותיי חזרה לבית ומשפחה ומקום שפוי. טוב, זו הייתה ישראל של לפני 19 שנים. עם פחות אלימות ולפני 2 אינתיפדות ומילחמה אחת. של ישראל שונה.

לעולם לא אשכח את זה.
אני בטוח שבמקום בו אתם חיים לא יכול להתרחש סיפור אימים שכזה.
אני מקווה שיהיה לכם את כל המרחב להגיע להחלטה שלכם.

אולי בכלל לא הייתי צריך לכתוב על זה.
אך מה שקרה למשפחה שלי לפני 20 שנה מעיד על מקומה האפשרי של ישראל עבור ישראלים.
גם כאשר כלכך רעים וטעונים היו יחסיי עם המדינה, עדיין היא הייתה הבית לשוב אליו.

עוד אפגוש אותך, שם או בישראל

שדות
נכתב על ידי , 16/6/2007 12:53   בקטגוריות חברים  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-18/6/2007 10:42
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)