עדיין לא כתבתי על צילום, רק בתגובות.
ברגיל, אני מהלך עם מצלמה או שתיים עלי, לאט.
לאט וחשוף לרסיסים של חוויות.
נותן להם לבעור על עורי, להאיט אותי.
בכדי להעיר את החשיפה שבי.
להאירה ממני.
והפעם לא כך היה.
סדנה נושאת אופי אחר.
המשתתפים האחרים באו להראות כי הגודל כן קובע.
להפיק את התמונה הטובה ביותר.
רק מלהביט בחצובות שלהם, עבר בי פחד חוסר היכולת, שלא לדבר מה
חלף בי למראה עדשה באורך 80 ס"מ ובמשקל של כ- 2 ק"ג.
המצלמה שלי נהייתה עוּבּר ליד שלהם. החצובה שלי הקטנה בכדי לצאת ידי חובת הצטיידות
לסדנה, העליבה את הציוד שלהם.
ציפור אחרת הייתי שם, שדוברת את שפתם, אך עם מבטא אקזוטי.
אך עם דבר אחד כן באתי ובכמויות, אהבתי לטבע ולציפורים.
המדריך, רוּבּן, חש את אהבתי לציפורים ונצמד אלי.
התעניין ושאל ורצה לחוות את האור שבא ממני.
נכנסתי למסתור, התארגנתי עם המזון והשתייה והסתדרתי, מביט
וצופה לסביבה.
מידי פעם חיברתי את המצלמה לחצובה בכדי להרפות את שרירי
הידיים.
ושוב, ממתין וצופה ומצלם ומכייל את הציוד, וכותב פסוקים שאולי
ינבטו לשירים.
חשבתי שהפעם לא יהיו בי רסיסים, כי הרסיסים נוצרים ובאים
ויוצאים ממני, כגנרטור, כאשר אני צועד.
הפעם
ישבתי שעות במסתור בסוף העולם שמאלה, בקרחת יער אלונים על הר עם רוח מקפיאה.
שעות של המתנה וצילום, כפי שאפשר לראות את עיני
המציצות אל רוּבּן מהמסתור.
המסתור הוא
דמוי אוהל עם הסוואה ומצויד ברצועות ורוכסנים לרוב, לייצוב ציוד הצילום.
באותו אחרצהריים ארוך חיפשתי את העקעק התכול. ציפור שיר ביישנית ורגזנית באורך של כ- 35
ס"מ שכ- 20 ס"מ הם זנב תכלכל בעל גוון משתנה באור. ציפור שמסתירה תעלומה בתפוצתה. הציפור הזו נמצאת באירופה רק במערב ספרד ובחלק
מפורטוגל. אוכלוסיה נוספת של העקעק התכול
ניתן למצוא רק בסין וביפן. בין לבין, אין
זכר לציפור היפה הזו. חוקרים בעבר העלו את
הסברה הלא מלאה שזה מעשה ידיו של מרקו פולו, והוא שהביאה במאה ה- 13 לאירופה. אך למה דווקא לחצי האי האיברי? בדיקות גנטיות העלו שההפרדה בין שתי האוכלוסיות
התרחשה זמן רב לפני תקופת מרקו פולו.
ועדיין אין פתרון לחידת ההפרדה...
עוד אני ממתין וקורא וכותב, הן התחילו להגיע. בתחילה רחוק
יחסית, 50 עד 100 מטר מהמסתור. מאוד
חוששות, וכנראה שגם אני שהתרגשתי, הזזתי את כל המסתור והייתי עבורן כדוב מסתער, והן
לא העזו להתקרב. ככל שנרגעתי ונעתי
בלחישות איטיות, הן הלכו והתקרבו.
אחרי
שעתיים הן כבר הגיעו לעץ האלון שמולו
התמקמתי, ממתין להן במסתור.
הכול נראה כמופע מאורגן, תמונה אחרי תמונה, ציפור נכנסת אחרי
שחברתה סיימה ויצאה.
ראשונה הציצה מעבר
למסך הבימאית שכנראה ארגנה את כל המופע.
(ניתן להקליק על התמונות בכדי להתקרב...)
הבימאית נעלמה וללא התראה הופיעה המספרת ובקול גדול מתחה כנפיים כמלוא יכולתה
ונשאה קולה בשירה מהירה, מתקרבת ומתרחקת ולאיטה מתרככת.
כמעט במקביל, הופיעו שני הרקדנים הראשיים שנתנו
מופע מרהיב של ריקוד בשניים, לצלילי הציפור הראשונה.
אך הציפור, כציפורים, המאמץ הגדול הביא לה צורך
לפרוק מטענים מיותרים, אפילו אם השירה עדיין בפיה – או אולי זו עדות לסיפוקים מיידיים,
או סתם חוש הומור של ציפורים.
ביקשתי שלא
יסתיים לעולם, אך הנה הופיעה שוב הבימאית והשתחווה בתודה להיותי קהל מבין ושקט
כלכך...
חלפו להן דקות החסד והציפורים סיימו ועפו לדרכן...
רוּבּן הופיע בכדי לאסוף אותי ושאל על האור.
הסתבר שגם כאן הצלחתי לצעוד כמה צעדים ולאסוף כמה רסיסים.