לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2009

היום התחלתי עם בחורה




אני חדשה, אני לא מכירה, אין לי עדיין חברים או חברות של צחוקים ורצינות ושיחות נפש. לא שאני חושבת שיש דבר כזה סתם שיחות. ובכל זאת, אני לא מככבת מבחינה חברתית, אני צריכה ליזום כל הזמן, ולעתים זה מעייף, לעתים אף מתיש. היום התחלתי עם בחורה. זאת מישהי שלומדת איתי ספרדית בימי חמישי, והיא מתוקה ומקסימה, והיא מקוריאה הדרומית. המושג שלה בספרדית דומה לשלי. אנחנו יושבות בשיעור, ובערך 95% מהמלים עוברות לנו ליד האוזן, ואנחנו מחייכות זו לזו בהזדמנויות שונות. בסיום השיעור היום ניגשתי אליה ואמרתי לה "בואי ניפגש בסוף השבוע" (באנגלית כמובן) והיה לה כזה חיוך, שמזל שיש אוזניים. בטח, היא אמרה, והחלפנו מספרי טלפון וקבענו ללכת לרקוד בסוף השבוע הבא.

האמריקאים שהכרתי עד כה, יש להם סדר יום מאורגן. יש לימודים, עבודה, פעם בשבוע איזה דרינק, לפעמים יוצאים לבלות עם חברים, לפעמים סרט בדיוידי. יש כנסייה ביום ראשון. יש להם מעגל חברים קבוע, בני משפחה. חגים, מועדים. נשמע כמו בישראל, אבל זה אחרת, כל כך אחרת. אי אפשר לקפוץ לחבר או חברה. צריך לתכנן מראש. אי אפשר, חמש דקות לפני שמסיימים יום עבודה, להתקשר לחבר ולהגיד לו 'בא לך להיפגש עוד חצי שעה במרכז לארוחת ערב או בירה?'. רוב הסיכויים הם שאם תעשי זאת, או שאף אחד לא יענה לך, או שתתקלי בתשובה שלילית. וזה לא שיש לו או לה תוכניות לאותו ערב. אבל מעכשיו לעכשיו? אין חיה כזאת.

לא תכננתי משהו מיוחד לראש השנה. אני לומדת ביום שישי ובשבת. יש לי קורס מרוכז של סוף שבוע בתחום חינוך דו-לשוני. כתבתי השבוע עבודה ראשונה באנגלית. ארבעה עמודים, כמעט 2,000 מלה. השותפה שלי לדירה, ברגעים אלה ממש, עושה לי הגהות. מוזר לי שעושים לי הגהות. אחרי שנים כעיתונאית ועורכת, אני לא רגילה שנוגעים לי במלים, אני רגילה לגעת בטקסטים של אחרים, למתוח קווים, להדגיש מה לא ברור, להציע אלטרנטיבה למשפט זה או אחר. אני מתגעגעת לעבודה כעורכת, ומתגעגעת לחברים ולחברות שלי במערכת שנותרו בישראל עם תנאי עבודה לא משהו, ומתנה מעפנה לחג.

ביום ראשון אני מתכננת לנסוע לבית חב"ד או לבית כנסת בעיר. אחרי חודש כאן אני חושבת שהגיע הזמן לחפש קצת יהודים. נטוורקינג זה הכי טוב, במיוחד כשאני לבד פה, בלי משפחה. אני לא מחפשת משפחה חדשה, אני מחפשת לדבר קצת עברית - ולא באמצעות הסקייפ או הטלפון. בא לי לדבר עברית, אני מתגעגעת לח' ולר' העבריות. לפעמים אין לי כוח ל-R האמריקאית.

לפעמים יש פה שיחות שהולכות ככה:
-What's your name?
-Revital
-Leviyal?
-no, Revital
-Levital?
-no, Revital
-Rivital?
-just call me Bob

ואז כולנו נקרעים מצחוק, ואני מתחילה לאיית, ומתנצלים, ואומרים אוה, רויטל, איזה שם יפה, מה זה אומר? ואני אומרת "הרבה טל", ומסבירה את הטל של הבוקר על הדשא פה, וכולם מתענגים על הצליל פתאום, ולמי שקשה אני מרשה לקרוא לי רוי, או טלי, ולכמה רגעים מרגישה כמו בבית.

הבחורים פה קצת קשים. הם אולי אומרים שהם אוהבים את הבחורות זורמות ומגניבות, אבל אתמול בחור אחד שהכרתי כאן אמר לי שזה לא ממש ככה, הם יעדיפו את הבחורה שלהם לא משוגעת שרוקדת על רחבה של מועדון גייז אחרי 5 דרינקים. וכשהוא אמר לי את זה, עוד פעם הרגשתי בבית, בישראל. אבל הוא אמר לי שזה גם האיזור ככה, אנשים פה שמרנים. הם אולי רוצים להיתפש כיותר ליברלים או מתקדמים, אבל זה לא ממש עובד. מעטים הם הבחורים פה שהם באמת עם ראש פתוח, ושלא אכפת להם בחורה עם צחוק מתגלגל שאוהבת לעשות רעש. אז את הבחורים האלה (או לפחות אחד, מספיק) אני מחפשת. היום ביקשתי מחברה לבדוק עם החברים של הבנזוג שלה אם יש מישהו פנוי שירצה לצאת איתי. אני מתה לדייט, משהו טוב, עם שיחה מעניינת, עם פוטנציאל לדייטים נוספים, עם פוטנציאל לזוגיות. אני כל כך מתגעגעת לחיבוקים האלה, ולאינטימיות של זוגיות. לא יצאתי עם בחור כבר יותר משנתיים. האחרון שיצאתי איתו היה בדיוק בתקופה שמיששתי את הגוש בציצי. ואז כל השנה אחר כך הוקדשה לניתוחים ולטיפולים, ואחר כך כשכבר הבראתי הייתי עסוקה בלמצוא תוכנית לתואר שני מעבר לים, ולא חשבתי בכלל על להתחיל משהו חדש, כי היי, אני נוסעת מפה, ולא בא לי להעמיס במזוודה גם איזה שיברון לב.


אז מחר לימודים, וגם מחרתיים. וביום ראשון בית כנסת ואולי איזה סשן מדיטציה במרכז בודהיזם טיבטי שמצאתי פה. אני מנסה הכל, בשביל זה אני פה. מובילה את החיים שלי למחוזות חדשים ומרתקים, לא מזדנבת יותר מדי. יוצרת, חיה, נושמת עמוק, מחייכת. מברכת את עצמי ואת כל מי שאני מכירה - שנה טובה, שבאמת תהיה טובה אלינו, ושאנחנו נהיה טובים וטובות אל עצמנו ואל אחרים. שטוב הלב הזה ינצח כל ניסיון עלוב להרפות את ידינו.

שולחת חיבוקים וממשיכה לחייך,
ר.






נכתב על ידי , 18/9/2009 06:27   בקטגוריות בקמפוס, משוחררת מאושרת וגומרת  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צליל ב-25/9/2009 10:08



108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)