לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2005    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2005

אישה בלבוש מינימלי. סוג של משל.


 

מקודם חשבתי שאם הייתי מפרסמת פוסט בכל פעם שמשהו מפריע לי בזמן שאני קוראת באתרי חדשות מה קורה פה בארץ - הייתי צריכה להתפטר מכל עיסוקיי היומיומיים ולשבת מול המחשב כל היום. ובגלל שכל הזמן יש הסלמה ברמת המקרים ובמספרם, בטח הייתי צריכה לשריין שתיים שלוש משמרות של כרובים וכרוביות מסביב לשעון, כדי שיסרקו במקביל את כל הטמטום, הרוע והגועל יצליחו לנטר בזמן ולשלוח לי לינק.

 

רציחות על ימין ועל שמאל, אלימות גואה, אטימות של המערכת השלטונית ומוסדותיה, אובדן סמכות, שחיקה של מורים ומורות, אוזלת ידיהם של עובדים/ות סוציאליים ועוד ועוד ועוד ועוד.

 

ואז, ממש במקרה (כמו תמיד), אני נתקלת בסיפור מטומטם במיוחד, שבאופן בלתי מוסבר ומובן, דווקא סיפור כזה גורם לי להרים ידיים ולהיכנע לים החרא ששוטף פה כל חלקה טובה. לפחות לחמש דקות של יאוש צרוף, יאוש שמוביל לרחמים עצמיים ומשם הכל מתגלגל לאיזו שיחה עם האיש שלי, שלא מוכן עדיין להסביר לי מה מפריע לו (יש לי ניחושים משלי), ואז באות המריבות הקלילות והטחת ההאשמות ("את התחלת"/"אתה התחלת") המוכרות כל כך בתמונות מחיי זוגיות ארוכת שנים.

 

הסיפור המטומטם שלינקקתי פה רק מצביע על תופעה חמורה במיוחד, ואני יודעת שלא צריך להכליל, ואני גם לא מתכוונת להתחיל עם ההכללות. אבל השוטרים המדוברים שהתבטאו בכתבה מוציאים אותי מדעתי. האובייקטיביזציה האוטומטית הזו, הסלחנות האוטומטית הזו לנשים מעצבנת לי ת'תחת. אוקיי, אז היא הסיגה גבול והשתכשכה בג'קוזי לא לה. היא עברה עבירה, והוגשה תלונה וכו' וגו'. ובכל זאת, ההתייחסות הזו של השוטרים: "היא נראתה ממש כמו נערה מתוך סרט של ג'יימס בונד, אנחנו לא בטוחים שבמקומו היינו מגישים תלונה" מציגה בדיוק את אותה אפלייה שאני ועוד רבות אחרות מדברות עליה בוקר צהריים וערב. כי אם זה היה איזה בחור לא חתיך במיוחד, או סתם בחור לשם העניין, או נגיד בחורה מכוערת, או אישה מבוגרת - השוטרים לא היו מדברים ככה, נכון?

 

בקיצור, אותי זה מעצבן. כי אמנם השוטרים סלחניים לבחורות יפות עם לבוש מינימלי, אבל בכך עושים עוול ומנציחים את האפלייה והתפישות הסקסיסטיות הכי מוכרות ושכיחות שיש - נשים דעתן קלה, ואם הן יפות זה בסדר, מותר לסלוח להן, ואם הן בלבוש מינימלי משתכשכות בג'קוזי, אז מה פתאום להתלונן במשטרה. זה מביא אותי לטיעון אחר, שמתייחס לנשים כתוקפות מינית. כן, יש כאלה, אני יודעת, מעולם לא ניסיתי לייפות את התמונה. גם נשים תוקפות מינית, מטרידות וגם אונסות. מדובר באחוזים מאוד נמוכים, אם כי לא זניחים: למעלה מ-96 אחוזים של התקיפות/הטרדות מיניות מבוצעות על ידי גברים. גם 4 אחוזים זה הרבה. אבל פעם, כשפגשתי גבר אחד באיזה כנס של נשים שסיפר לי שמישהי בעבודה הטרידה אותו מינית באופן פומבי, הוא הבין כמה דפוקה המערכת החברתית שלנו. כי כשהוא סיפר לחברים שלו על "זאתי ששולחת ידיים ומסרים מילוליים בוטים בעלי אופי מיני מובהק", הם הסתלבטו עליו ואמרו "הלוואי עליי חתיכה במשרד שתטריד אותי מינית" ו"מה אתה מתלונן, אז היא רוצה אותך. זו מחמאה".

 

נכתב על ידי , 20/6/2005 20:55   בקטגוריות תמיד אישה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-6/7/2006 08:54



108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)