לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2006    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2006

למה נשים צריכות לשים לב לפני שהן הולכות לקלפי? (א')


 

יש מצע ויש מצע. אני לא יודעת מה כל מפלגה מספרת לנשים, אבל להלן עיקרי הדברים שחשובים לי בתחום החינוך, ואני מאמינה שצריכים להיות חשובים לכל אחת ואחת מאיתנו, הנשים. חלק ראשון בסדרה "עבור מה נשים צריכות לפעול".

 

והפעם: חינוך

חינוך חינוך חינוך. כל הזמן אנחנו מדברים ומדברות על כמה החינוך חשוב. שהוא המנוף והמנוע בחברה בריאה וסובלנית. חינוך חשוב לביעור הבערות. חינוך יקדם אותך בחיים. ספר במקום ריאליטי טראש. לקרוא, ללמוד, לדעת. להתשתמש בספרים, באינטרנט, בכתבי עת אינטלגנטים. להיות סקרנית, להתעניין. לבדוק לפעמים מה קורה בעולם, ולא רק אצל השכנה. ככה בדיוק.

מה חשוב שיקרה במערכת החינוך, כדי שהדור הבא של הבנות שלנו – האחייניות, הדודניות; הנכדות, אפילו – יחיה בעולם טוב יותר ? עולם שלא מכשיל את רגלינו ואת רצוננו להתקדם.

 

אז ראשית, הכנסת תכנים לשוויון בין המינים במערכת החינוך, באופן קבוע, תוך יישום תוכנית מקיפה ונמשכת, עם יעדים ברורים. התכנים יהוו חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים בכל מוסדות החינוך - לרבות גנים (טרום חובה וחובה) -  שמקבלים תקציב ממשרד החינוך, תוך הכשרה מתמשכת לסגל החינוכי במוסדות. לא עוד תלמידות לקוסמטיקה וספרות, ותלמידים ללימודי מסגרות ומכונאות רכב. יש למגר את התופעה הרווחת במערכת החינוך ששולחת תלמידים ותלמידות לאחר סיום בית הספר היסודי וחטיבות הביניים הישר למגמות "מותאמות מגדר". בתי ספר שישלחו תלמידות ללימודי מלאכה וכלכלת בית, ותלמידים לנגרות  – יחויבו לעבור סדנת רענון בעניין שוויון בין המינים ולהוכיח, בבידקות חצי שנתיות, שהמדיניות השתנתה בכותלי המוסד. תלמידים ותלמידות ימלאו שאלוני הערכה וישתתפו בסקרים מפעם לפעם על מנת לנטר את יעילות התוכנית. בנוסף, חשוב לשלב בתוכניות הלימודים שיעורים קבועים במערכת השעות חשוב להכניס תכנים בנושאי מין, מיניות, זהות מינית ודימוי עצמי, כבר בכיתות הגבוהות של בית הספר היסודי (כיתה ז'). רבים התלמידים והתלמידות ששואבים את הידע שלהם מתוכניות טלוויזיה ועיתונות יומיומית. חשוב לעודד חשיבה ביקורתית כבר בגיל צעיר, להסביר על סקס, אמצעי מניעה, התפתחות הגוף, סבלנות כלפי האחר – תוך יצירת דיונים בכיתות שיאפשרו לתלמידים ולתלמידות לשתף את מחשבותיהם ותחושותיהם. שיתוף הוא ערך בלתי רגיל, וזה המקום לנפץ מיתוסים הקשורים למין, מיניות וזהות מינית. זה המקום לעודד חשיבה  מקורית וחשיבה ביקורתית.

חשיבה ביקורתית חשובה מאין כמוה בעת קריאת עיתונים וצפייה בטלוויזיה, כמו גם האזנה לרדיו. יש לעודד אקטביזם, עזרה הדדית, התנדבות בקהילה, קריאת ספרים וסדר יום תרבותי.

אם יש מפלגה שתרים את דגל החינוך, באופן הרחב של המילה, ותציג תוכנית רב שנתית שתכלול גם את ההצעות שהובאו כאן, אני אשמח לשמוע עליה.

נכתב על ידי , 24/1/2006 23:57   בקטגוריות תמיד אישה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)