לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2006    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2006

למה נשים צריכות לשים לב לפני שהן הולכות לקלפי (ב')


והפעם: אלימות

 

יותר מ-200,000 נשים מוכות מסתובבות בינינו עם מייק אפ בפרצוף וכחולים בשאר הגוף, מתחת לבגדים. עכשיו חורף, אז קל יותר להסתיר. מלבדן, יש יותר מ-600,000 ילדים שנחשפים לאלימות מדי יום, חלקם הגדול אף מוכים בעצמם.

נשים מוכות שאינן מקבלות תמיכה מהמדינה, מגדלות דור שני לאלימות. הילד המוכה, יש סיכוי שיכה בעצמו: בגן, בבית ספר וגם בשנים מאוחרות יותר בחייו, כי מלבד שפת אמו ואביו, הוא גם לומד את שפתה האכזרית של האלימות. ילדים מוכים גדלים להיות אנשים הסובלים מרגשי נחיתות ובעיות רגשיות-נפשיות שונות. ילד שגדל בסביבה אלימה, ינציח את האלימות בחלק גדול מהמקרים.

 

אלימות היא לא רק אלימות פיזית, עם מכות, הטחת מקלות ספונג'ה או מגהץ לוהט ונעיצת בדלי סיגריות בגב יש גם אלימות מילולית, שקשה לא פחות ממכות, ויכולה להרוס את נפש הקורבן, שיגדל להיות אדם קשה לעצמו ולסביבתו, עם רגשי נחיתות, דימוי עצמי נמוך מאוד וחסר בטחון.

יש להכיר בתופעת האלימות במשפחה כבעיה לאומית. רק חלק קטן מקורבנות האלימות מטופל על ידי גורמי רווחה, שגם הם קורסים תחת הנטל. אין מספיק תקנים בתחום הרווחה, אין מספיק מעונות לנשים מוכות, אין כמעט תוכניות לשיקום אנשים אלימים.

 

יש צורך במאבק עיקש בגברים אלימים. אין נשים מוכות, יש גברים מכים. צריך להגדיל משאבים: מימון ממשלתי מלא למעונות לנשים מוכות, הקמת מעונות נוספים, הקמת מרכזי מידע עבור נשים וילדים מוכים. יש צורך בתוכנית ממשלתית לשיקום משפחות הסובלות מאלימות באמצעות תוכניות חינוך. מתן תמיכה כספית לדיור ציבורי לנשים שעזבו את בני זוגן האלימים, שמירה ואבטחת שלומן ושלום ילדיהן. מלבד זאת, יש להקים מעונות לגברים מכים, בהם יעברו טיפול שיקומי. יש להגדיל את המימון הממשלתי למרכזי תמיכה לטיפול בנפגעי/ות תקיפה מינית ומקרי אונס.

 

אדם שהואשם בעבירת אלימות/אונס יהיה מחוייב לעבור תוכנית שיקום ואבחון פסיכולוגי בטרם יחזור לחברה. יש ליצור מנגנון במשטרה שיפקח על פדופילים שיוצאים לחופשות ו/או כשהם מסיימים לרצות את עונשם בכלא. רבים מדי הם המקרים בהם פדופילים ממשיכים לפגוע בילדים/ות קטנים/ות בעת חופשות ואחרי שחרורם מהכלא, כמו גם בני זוג מכים שחוזרים להכות את האשה בעת שחרורם מהכלא ו/או במהלך חופשות מהכלא.

  

יש להקים רשת מרכזי לימוד ארציים עבור נשים מחוסרות מקצוע, הסובלות מאלימות, על מנת להכשירן לשוק העבודה (וכן המרצת עסקים לקבל נשים אלו לעבודה בשכר הוגן ובתנאים סוציאלים הוגנים) - דבר שיעזור ביצירת עצמאות כלכלית, אשר תקל על עזיבת בית אלים. יש להקים מערך במשרד העבודה והרווחה אשר יתמוך בקליטתן בשוק העבודה, בשיתוף עם לשכות התעסוקה אשר באחריותו של המשרד לתעשייה מסחר ותעסוקה.

הקמת מחלקות מיוחדות בבתי החולים ובקופות החולים אשר יעסקו בזיהוי נשים במצוקה (קורבנות אלימות) ויגישו עזרה ומידע כבר בפגישה הראשונית עם אותן נשים. ניתן לשתף את חברת המתנס"ים בהקמת מרכזי מידע לנשים.

 

זאת ועוד: אכיפת החוק בנושא האלימות במשפחה, שינוי מדיניות הענישה, עיגון עונשי מינימום לאנסים, מתעללים ובני זוג/הורים מכים. יש לחייב בני-זוג/הורים אלימים בקבלת טיפול (ע"פ חוק למניעת אלימות במשפחה, 1991).

הקצאת מימון ומשאבים למשטרה לטובת טיפול מקצועי ומהימן בעניין אלימות במשפחה: יש להכשיר לפחות 500 שוטרים/ות נוספים/ות לטיפול בנשים מוכות. לחייב בכל תחנת משטרה. חשוב שיהיה/תהיה נוכח/ת לפחות שוטר/ת אחד/ת שעבר/ה הכשרה לטיפול בנשים מוכות/נפגעות תקיפה מינית בכל שעות היממה, בכל ימות השנה.

 

אם יש מפלגה שתציג תוכנית מקיפה בנושא האלימות, באופן הרחב של המילה, אני אשמח לדעת.

 

נכתב על ידי , 25/1/2006 00:20   בקטגוריות תמיד אישה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נחום ב-28/5/2006 14:34



108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)