לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2006

כמה הבהרות על פוסט ההפלות


 

קיבלתי כמה תגובות נזעמות לפוסט שלי ::"דוקטור תגרד לי"::

חלקן במייל, חלקן ::בפורום שעוסק בהריון ולידה::

 

ראשית, אני רוצה להתנצל אם מישהי נפגעה מדבריי.

שנית,אני רוצה להבהיר כמה דברים לגבי העניין שהואשמתי בו: שיפוט מוסרי.

כן, יש בי שיפוט, אני לא רובוט, אני לא חיה בוואקום ואני מכירה מספיק נשים שעברו הפלות בחייהן, בשביל שתהיה לי דעה מוצקה בעניין. אני לא צריכה לעבור בעצמי הפלה כדי להגיד מה דעתי על הפלות, בדיוק כמו שאני לא צריכה לעבור בעצמי אונס בשביל להזדהות עם הקורבנות, וכמו שאני לא צריכה שידקרו לי את הילד בשביל שאני אזדעזע מהאלימות בחברה הישראלית והדרדור במערכת החינוך. אני גם לא צריכה להילחם במלחמה בשביל לדעת שהיא רעה, ואני לא חייבת להיות נתמכת סעד בשביל להבין שהגזרות הכלכליות של סילבן ונתניהו שנחתו על אזרחי מדינת ישראל בחמש השנים האחרונות פוגעות במרקם האנושי של כולנו.

 

יש אמירה שאומרת: "את נגד הפלות? אז אל תעשי הפלה!". ואני מסכימה עם האמירה הזו. אני כן חושבת שכל אישה היא המחליטה על גופה, ואם היא רוצה להפיל עובר בריא, ולא עקב נסיבות קשות כמו של אונס, גילוי עריות או כל סיבה אחרת שנובעתת ממצוקה, גם אם מדובר במצוקה כלכלית - אני לא מתנגדת להפלה שלה. ההתייחסות השיפוטית שלי היתה לגבי בחורות צעירות ונשים בוגרות שבלי לחשוב יותר מדי נכנסות למיטה בלי הגנה על גופן, וגורסות שמקסימום זה ייגמר בהפלה, לא צריך לעשות כזה סיפור. עם התפישה הזו, שהיא שגויה ונוראית בעיניי, יש לי בעיה, ורק על זה אני יוצאת חוצץ.

 

נשים שבוחרות לעבור הפלה, לפעמים שוכחות כמה קושי פיזי ונפשי יש באקט המוחלט הזה. אני רוצה להבהיר, שהעמדה שלי היא שנשים יעמדו על זכותן על גופן, גם לפני הסקס. כלומר, שיתעקשו על כך שהבחור שלהן ילבש קונדום, גם אם זה לא ממש נוח לו, וזה פוגם בהנאתו. ואם הוא לא בקטע של קונדומים, אז כדאי להשתמש באמצעי מניעה אחרים, כמו גלולות ודיאפרגמה. אני חושבת שיש יותר מדי נשים שלא לוקחות אחריות על גופן ועל נפשן, ולא מכבדות את עצמן. נקודה. וזה בא לידי ביטוי באלף ואחד אופנים שונים באלף ואחד תחומי חיים שונים. הפלה היא רק סימפטום לבעיה כוללת ומקיפה יותר.

 

אי כיבוד עצמי הוא אחת הבעיות הרציניות שיש היום לנשים, שבאופן אוטומטי, בגלל תפישות חינוכיות בין השאר, שמות את עצמן במקום השני, ולא הראשון. זה אומר שהן, בשביל למצוא חן, למשל, יעשו כל מיני דברים שפוגעים בהן בטווח הקצר או הארוך. נשים שלא מאמינות ביכולתן, נשים שלא חושבות שצריך ייצוג הולם לנשים בפוליטיקה, נשים ששונאות נשים שאוהבות סקס, נשים שישימו רגליים לנשים אחרות בשביל להתקדם, נשים שיעצמו עיניים מול האחיות שלהן, כשיראו אותן מחטטות בפחי אשפה בשביל למצוא כמה בקבוקי שתיה ריקים למיחזור, ונשים בריאות בנות 30 שמתפנקות ולוקחות מישהי בת 50 שתנקה להן את הבית רק כי הן ממש לא אוהבות לנקות. נשים שמנצלות נשים, ומיישמות דפוסי דיכוי וניצול על נשים אחרות. עם נשים כאלו יש לי קצת בעיה. מה לעשות. בעמי אני חיה, ואחיותיי למגדר הן אחרי הכל, לא משנה מה, אחיותיי.

 

נשים שמחליטות לעבור הפלה, גם כשהן בריאות לגמרי, יציבות כלכלית, נתמכות על ידי בני זוג ומשפחה - הן, לדעתי, היו צריכות לחשוב קודם לכן ולדאוג לכך שלא יכנסו להריון. זו הנקודה שלי, בעצם. התפישה ש"עד ההפלה זה יעבור", כשהן לא עוצרות לכמה רגעים וחושבות מה זה אומר להכנס להריון ולהפיל, זו בעיה. העליה הדרסטית במספר ההפלות המבוצעות בישראל בפרט ובעולם בכלל גורם לי לתהות מה קורה כאן בעצם, איזו זילות יש לנו הנשים בחיינו, בנפשנו ובגופנו. אילו מנגנוני חשיבה פועלים ברקע של המוח, כשאנחנו נכנסות למיטה עם בחור בלי הגנה וחושבות "נו, מקסימום נעשה הפלה. אם לא יאשרו לי בוועדה בבית החולים, אני אוציא חצי משכורת חודשים שלי על הפלה פרטית".

 

נשים שבוחרות לעשות הפלה בגלל בעיות בריאות - שלהן או של העובר החי בתוכן - אין לי כל ויכוח. זו ההחלטה שלהן, הן ייאלצו להתמודד איתה כל חייהן, לא פחות מנשים שעוברות הפלה "כי ככה בא להן", כי "זה לא מתאים להן עכשיו עוד ילד". לפחות אלו שעושות הפלה בגלל בעיות רפואיות או מצוקה כלכלית קשה, יש להן סיבה מוסרית.

אלה שמפילות בגלל סתם כי לא מתאים להן עכשיו ילד - אני רק חושבת שהגיע הזמן שיחשבו פעמיים בפעם הבאה שייכנסו למיטה לא מוגנות. כי מהריון אפשר להימנע. יש אמצעי מניעה, יש אפשרות לוודא לא להכנס להריון אם בודקים תאריכי ביוץ, כי הכל מתחיל ונגמר באחריות אישית.

 

ובכל מקרה, לא חייבים להסכים איתי, זה בסדר גמור לא להסכים איתי, אבל לפחות זו הזדמנות לא רעה בכלל לעצור רגע ולחשוב על העניין ועל כל מה שכרוך בלעשות הפלה. וגם אם מישהי לא מסכימה איתי וחושבת את ההפך, אני לא אומרת שאני צודקת והיא לא, אני מביעה כאן עמדה פרטית, לא יותר. ואם אותה אחת שלא מסכימה איתי בכלל, לפחות היא עצרה רגע לחשוב מה זה אומר לעבור הפלה, עם כל הקושי הכרוך בכך. הפלה היא אחד הנושאים הכי חשובים בדיון על זכות הנשים על גופן. וזה חשוב לדבר על הפלות ועל הנסיבות לכניסה להריון לא רצוי, ועל חינוך, ועל תפישות חברתיות שקשורות לנשים בכלל והפלות בפרט.

נכתב על ידי , 23/2/2006 12:01   בקטגוריות תמיד אישה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מישהי שהגיעה במקרה ב-24/2/2006 12:58



108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)