לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

היום שאחרי


 

התחלתי בכתיבת הפוסט הזה כבר אמש, מצאתי כל מיני נתונים מעניינים במהלך הבוקר, אבל החלטתי לתת לדברים לשקוע מעט לפני שאני אצא פה בכל מיני הצהרות., כמו "הדמוקרטיה בישראל מתה", "חיים הכט צדק, סינגפור לפעמים נראית אלטרנטיבה חיננית" ו"איך לעזאזל במרצ לא מבינים שזרמון-גולדמן עשו עבודה גרועה?"

 

אז מה היה לנו? 5,014,622 בעלי/ות זכות הצבעה שיכלו לגשת ל-8,276 קלפיות. ואולם, רק כ-64% מבעלי/ות הזכות המוסרית והחשובה להצביע - אכן הצביעו. בכנסת ה-16, לשם השוואה: מספר בעלי/ות זכות הצבעה היה 4,720,075. 3,200,773 הצביעו, 52,409 מהם היו קולות פסולים ומעטפות ללא פתקי הצבעה, וסך הכל מספר הקולות הכשרים היה3,148,364.

 

המון אנשים פגשתי ביומיים האחרונים שלא הלכו להצביע בגלל עצלנות לנסוע 60 או 200 ק"מ כי הם לא שינו את כתובת מגוריהם במשרד הפנים. המון אנשים פשוט החליטו לא להצביע כי זו היתה הדרך שלהם למחות נגד המדינה שהסירה מעצמה אחריות. וכן, היו כאלה שלא התעצלו, ונסעו גם 300 ק"מ בשביל להצביע.

 

הדמוקרטיה לא באמת מתה, אני כבר מתמתנת. אבל אתמול זה היה יום רע לדמוקרטיה בישראל, גם בגלל אחוזי הצבעה נמוכים (אגב, מי שיבוא אחר כך לקטר באוזניי כמה רע לו ויספר שגם לא הלך להצביע, אני ישר אשתיק. ברצינות. מי שלא הלך להצביע, מבחינתי אין לו לגיטימציה בעיניי לקטר על המצב וכמה קשה לו במדינה הזו), וגם כי יש מפלגות שקיבלו קולות רבים, אבל אין בהן התנהלות דמוקרטית בכלל: קדימה העמומה, עם מוסדות לא ברורים וסמכויות ענקיות לעומד בראשה. לא היו שם בחירות פנימיות. ככה גם עם ישראל ביתנו, ככה גם עם ש"ס וככה גם עם מפלגת הגמלאים. בקיצור, אם מחשבים את מספר הח"כים/ות בארבע המפלגות הללו, מגלים שכמחצית מהם יישבו בכנסת ה-17 בלי שנבחרו באופן דמוקרטי בתוך המפלגה.

 

עכשיו נרד לפרטים. אני לא אתייחס לכל המפלגות. רק לכאלה שמעניינות אותי.

 

מרצ, עם ארבעה מנדטים בסך הכל. אני חושבת שהבעיה נעוצה בין השאר בביילין, שבין השאר התגלה כאחד ממעריציו של ליברמן. הבעיה נעוצה גם בקמפיין המכוער שיצר משרד הפרסום זרמון-גולדמן, אני חושבת שמדובר באחד הקמפיינים המכוערים, הנמוכים והמחפירים שנוצרו כאן בתולדות המדינה. התפישה שצריך לשווק מנהיגות פוליטית כמו שמשווקים סלולר או טמפונים בלי מוליך, היא תפישה מעוותת. זה לא סותר שצריך להיות מסרים ברורים וחדשים, אבל מה שהקמפיין של מרצ עשה, הוא פשוט להיות מתחכם וקורץ, וזה שאף אחד/ת מהמפלגה לא עמד על רגליו האחוריות ואמר שהקמפיין הזה הוא זוועה, זה עצוב מאוד. וכן, אני אגיד "אמרתי לכם", גם על הבחירה העלובה במשרד פרסום שיצר קמפיינים סקסיסטיים ומבזי נשים.

 

ישראל ביתנו, עם 12 מנדטים, כנראה, שיחקה אותה. מעבר לזה שאני בחיים לא הייתי מצביעה לליברמן ושות', אני יכולה להבין איך הקולות של העולים מחבר העמים נותבו ישירות אל המפלגה הימנית הזו. יותר מעשור מאז החלה העלייה ההמונית מחבר העמים, שהביאה לכאן יותר ממיליון מהגרים דוברי רוסית. ועד היום אפשר לראות אנשים משכילים שבאו מחבר העמים, שעובדים כמאבטחים בקניונים, ומנקים רחובות. בחמש השנים האחרונות המצב שלהם הורע. אף אחד לא טרח לפתור את הבעיות היומיומיות בהן נתקלו העולים מחבר העמים. בבחירות הקודמות היה שיעור הצבעה של הקולות הרוסיים לשינוי, אבל דבר כמעט שלא השתנה במצבם העגום של המהגרים, וגם לליכוד הם לא הצביעו, למרות נתן שרנסקי. הרוסים רצו מנהיג חדש, כי הם לא האמינו לאלה שהבטיחו קודם ולא קיימו. זו גם פאשלה של מפלגת העבודה שלא השכילה לפנות למגר הרוסי. הרוסים החליטו לבחור בליברמן, כי הם לא מאמינים כבר לאף מפלגה אחרת שתסייע, אז אם כבר להצביע, שיהיה עבור מישהו שדובר את שפתם.

 

ש"ס, גם כן עם כ-12 מנדטים, הבטיחו גן עדן לציבור המצביעים. הם, למרות השוביניזם הצרוף, היו מחוקקי חוקים חברתיים לא רעים. בשורה התחתונה, למרות פרשיות השחיתות, המשיכו לחזק את מעמדם אצל המזרחיים חובשי הכיפות השחורות. בישוב שבו גרתי עד לפני כמה חודשים, ש"ס קיבלה אחוז גבוה של קולות, כי יש שם כמה ש"סניקים שמחלקים אוכל לנזקקים, דואגים לצורכי האוכלוסייה קשת היום (כמו, למשל, אם יש משפחה שלא יכולה לשלם עבור אירוע בר מצווה מצומצם, אז עושים התרמות של כסף ורוכשים כיבוד ודואגים לארגן חגיגה קטנה באחת החצרות), עושים גמ"ח, וכיוצא בזאת. בקיצור, אם נפריד את הפוליטיקאים שיושבים במפלגה, לש"סניקים בשטח, שעושים, לדעתי, עבודת קודש, אפשר להבין מאיפה הגיעו 12 מנדטים.

 

הגמלאים הפתיעו עם 7 מנדטים. המון הצביעו עבור הגמלאים, זה היה טרנד של צעירים, שהצביעו עבור סבא וסבתא, אבל גם חשבו על ההורים שלהם, שאוטוטו יוצאים לפנסיה, וגם צעירים בני 30 חשבו על עצמם, שעוד 30 ומשהו שנה גם הם עלולים למצוא את עצמם נוברים בפחי אשפה בערב יום שישי. הצבעה לגמלאים היא הצבעת מחאה, לדעתי. כי ראשית אף אחד לא באמת יודע מי האנשים של המפלגה, וזה גם מצחיק, כי כולם שם ראשי ועדים של הגמלאים בתעשיות הצבאיות, ארגוני מורים ועוד ועדים של גמלאים שפרשו מארגונים ציבוריים/ממשלתיים. מצד אחד, זו בשורה טובה, כי הועדים המאורגנים קיבלו 7 מנדטים. מצד שני, אני לא בעד מפלגות שמגיעות לכנסת על סמך מצע מאוד מצומצם שלא מתייחס לעניינים לאומיים.

 

 

ולינק בונוס: על שיטת חלוקת המנדטים: http://www.knesset.gov.il/elections17/heb/about/MandatesSystem.htm

העמוד מאוד ארוך ומפורט, אבל הצצה בו תעשה לכם טוב, כי זה נחמד לקרוא לפעמים הסבר מפרוט ומעניין על איך השיטה פועלת ולשמוח שיש הגיון מאחורי כל המילים, כמו מנדטים, אחוז חסימה וכו'. רק חבל שחלק מהמפלגות לא השכילו להיות מפורטים כל כך עם שקיפות מלאה על מוסדות המפלגה, סמכויות וכד'.

נכתב על ידי , 29/3/2006 23:46   בקטגוריות דת ומדינה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנטונן ב-31/3/2006 00:26



108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)