לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2006    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2006

וַיְהִי־עֶרֶב וַיְהִי־בֹקֶר יוֹם שֵׁנִי


 

אחרי יומיים באקדמיה, חשבתי שהגיע הזמן שאספר מה נשמע. אז נשמע יופי. התחלתי ללמוד אתמול עם עוד כמה מאות סטודנטיות וסטודנטים בסמינר הקיבוצים. אני מאוד נהנית, ואחרי שנים ארוכות של הימנעות מכוונת מכניסה בשערי האקדמיה בגלל ביקורת שיש לי עליה, ואחרי שהקדשתי מחשבה ארוכה בשנתיים האחרונות, החלטתי לעשות מעשה וקיבלתי החלטה: כדי לגרום לשינוי חברתי בחברה הישראלית, המקום הכי נכון עבורי לעשות זאת הוא מערכת החינוך.

 

אחרי שהרמתי ידיים לגבי "המבוגרים" שחלק ניכר מהם מאופיין באדישות פוליטית שפערה ואקום היסטרי בחברה והביאה להגברת הפערים החברתיים, הבנתי שאם כבר להתאמץ ולעשות פה כמה תיקונים נחוצים, אין כמו מערכת החינוך הישראלית ועבודה עם הילדים. אז אני לומדת כבר יומיים בסמינר הקיבוצים, במסלול הוראה לבית ספר יסודי בגישה של צדק חברתי, סביבתי וחינוך לשלום - עם התמחות (הפתעה! הפתעה!) במקרא.

 

היום, מ-08:30 עד 16:00 למדתי תנ"ך (ארבעה קורסים צפופים ביום אחד זה לא פשוט, מזל שיש לי רקע מהבית), ולא תאמינו כמה פעמים השם של האיש שלי הוזכר. בהתחלה התרגשתי והסמקתי וקצת התבלבלו לי המלים - המון כבוד עושים ליושב במרומים. כמה דיברו עליו (ואותי לא הזכירו! הא!) ופירשו אותו ותהו על קנקנו ועל זקנקנו המטאפיסי. בריאות, בחיי.

 

אני רוצה להגיד כמה מלים על הכיתה שלי - 19 סטודנטיות וסטודנטים, כולן/ם מדהימים אחד אחת. כמעט כולם מגיעים מרקע של ארגונים חברתיים, עמותות ועשייה חברתית. הם מעניינים, מרתקים, דעתנים ומקסימים. נשים וגברים עם שליחות שרוצים לעשות הבדל משמעותי וכל מפגש איתם מרגש אותי. פשוט להקשיב לתובנות שלהם, ולידע הרב שיש להם, לכולם תפישה אקטיביסטית ופמיניסטית.

 

ואני רוצה להגיד כמה מלים על ההפתעה החיובית שהיתה לי ביומיים האלה, כשגיליתי כל כך הרבה פמיניסטים ופמיניסטיות בשיעורים. הפותעתי עד מאוד מההתייחסות של המרצים והמרצות לפמיניזם ולנשים. לא פשוט לי להסביר במלים את ההתרגשות שאחזה בי. אפילו לא ידעתי שיש כל כך הרבה פמיניסטים ופמיניסטיות - זה גורם לי להאמין בצדקת הדרך, בחשיבות הענקית של הפצת הידע והמידע, בכוחה של החשיבה הביקורתית על החברה שלנו בישראל ועל החברה הגלובלית.

 

אז מה למדתי ביומיים האלה? המון! בין השאר יש לי קורסים מרתקים שעוסקים בסוציולוגיה של פערים חברתיים, זכויות האדם, מחשבת חינוך, תנועות לשינוי חברתי בישראל ובעולם, סיפורי האונס במקרא, תקשורת בין אנשים במקורות היהדות, סוגיות בביקורת המקרא ונושאים נוספים. חלק מהקורסים חדשניים בתכנים שלהם (כמו תנועות לשינוי חברתי), חלקם מרתקים ומטלטלים (סיפורי אונס במקרא. בקרוב אכתוב על זה בהרחבה) וחלקם פשוט מעניינים (מחשבת החינוך, הסוציולוגיה של פערים חברתיים). או במלים אחרות - ביומיים האחרונים למדתי המון, שתקתי המון ושמחתי המון על הגילויים המרעישים (בעיקר אלה שקשורים לדמותו המטפיסית של ארוך האפיים).

 

 

נכתב על ידי , 23/10/2006 20:38   בקטגוריות בקמפוס, תמיד אישה  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pyrhea ב-15/11/2006 14:45



108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)