לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2007    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2007

על טיוטת ההסכם בין האוצר לנציגי הסטודנטים/ות


 

להלן הטיוטה:

 

"מתוך דאגה אמיתית לעתיד ההשכלה הגבוהה בישראל כמרכיב יסוד בחוסר הלאומי של מדינת ישראל, ומתוך מחוייבות לדו שיח קבוע, מתמשך ומשותף בין הממשלה ובין ציבור הסטודנטים, הוסכם בין נציגות הסטודנטים ובין נציגי ממשלת ישראל כדלקמן:

 

1.       לאחר הגשת המלצות ועדת שוחט, וטרם דיון בנושא זה בממשלה, תתקיים הידברות בין נציגי הממשלה לבין הנציבות הנבחרת של הסטודנטים – שתיבחר על ידי התאחדות וארגון הסטודנטים – בנוגע לשכר הלימוד. ההידברות תסתיים בהמלצות מוסכמות. ההמלצות המוסכמות יונחו בפני הממשלה.

2.       הממשלה תעמיד משאבים נוספים לרשות מערכת ההשכלה הגבוהה, באופן שיוחזרו למערכת במהירות הראויה, במהלך השנים הקרובות, ובמסגרת היישום של הרפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה כפי שתאושר בממשלה, המשאבים שנגרעו ממנה מאז שנת 200, כמיליארד ש"ח.

3.       בשנת הלימודים תשס"ח שכר הלימוד יהיה כשכה"ל בשנת הלימודים תשס"ז.

4.       סמסטר ב' בשנה"ל תשס"ד לא יבוטל, ושנה"ל הנוכחית תושלם במאמץ משותף של הסטודנטים וסגל המרצים, וזאת עפ"י העקרונות המצ"ב בנספח א'.

5.       ימומשו ההטבות וההסדרים המפורטים בנספח ב'.

 

 

(אין נספח א')

 

נספח ב':

א.                     בשנה"ל תשס"ח תישמר ההנחה של 26% שתחול על כל המוסדות הנכללים בדו"ח ועדת וינוגרד.  (גובה ההנחה לסטוד' במוסדות הבלתי מתוקצבים 46 מיליון ש"ח).

ב.                     ישודרג סל השירותים לסטודנטים ולשיפור רמת ההוראה בהיקף של 180 מיליון ש"ח, מתוכם 30 מיליון ש"ח מתקציב ממשלתי (בשנה הנוכחית ובשנה הבאה) ו-150 מיליון ש"ח תקציב המוסדות להשכלה גבוהה שיוזרם ממקורות ממשלתיים כחלק מהחזרת התקציבים כאמור בסעיף 2 להסכם. ייעוד הכספים ייקבע בצוות משותף של הסטודנטים והמוסדות להשכלה גבוהה.

ג.                       בנוסף יוחזרו 22 מיליון ש"ח למוסדות להכשרת מורים ממקורות ממשלתיים בשנה הנוכחית.

ד.                     משרד החינוך ישיב בשנת הלימודים תשס"ז לתלמידי המכללות להכשרת מורים 160 ש"ח לתלמיד. משרד החינוך מצהיר כי החל משנה"ל תשס"ח ואילך, יזוכה כל תלמיד בסכום כאמור.

ה.                     שכ"ל האוניברסיטאי של סטודנטים לרפואה (לרבות סטודנטים לווטרינריה ורפואת שיניים) בשנים הקליניות יושווה לשכ"ל של סטודנט לתואר ראשון. לעניין שכ"ל, סטודנט אשר למד בשנת הלימודים תשס"ז במכינה קדם אקדמית במוסד מתוקצב ייחשב כסטודנט רשום במערכת ההשכלה הגבוהה בשנת תשס"ז.

ו.                       בשים לב ללוחות הזמנים לאישור תקציב המדינה לשנת 2008, יפעלו הצדדים לסיום ההידברות כאמור בסעיף 1 להסכם בפרק זמן סביר.

ז.                      בתקופת ההידברות יפעלו הצדדים ליצירת אוירה התומכת בבניית שותפות ויחסי אמון.

 

 

 

שימו לב שהדיווחים בתקשורת שקריים ומטעים. אין לנציגי הסטודנטים/ות כל זכות הטלת וטו. זאת, בניגוד למה שכתוב בכתבה של מורן זליקוביץ' בוויינט, וכן בבלוג של סבר פלוצקר, גם בוויינט.

 

אין לוחות זמנים, אין התחייבות לשום דבר.ההסכם לא מחייב דבר מלבד זה שנציגי הסטודנטים/ות יישרו קו עם תפישותיהם הניאו-ליברליות של נערי האוצר. הניסוח מעורפל ועמום. תקראו.

 

זה אחד ההסכמים הכי מחפירים שקראתי בחיי. אסור שהשביתה תסתיים עם הסכם כזה מבזה. אחרת, כל ההישגים עד כה - ויש הישגים - יתמוטטו באיבחת עטים.

 

שבוע טוב.

נכתב על ידי , 19/5/2007 21:57   בקטגוריות בקמפוס, דת ומדינה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נטע יוסף-בודניק ב-11/6/2007 17:40



108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)