לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

לכתוב


 

לכתוב, כי באמת הגיע הזמן. למצוא זמן לכתוב. בעברית. לכתוב כי יש כל כך הרבה על מה, ואפילו שכבר חצות ומחצה, וצריך לישון, לכתוב בכל זאת. ולהיזכר שבפעם האחרונה שכתבתי, שהייתה ממש מזמן, כתבתי על הלימודים שלי, כי הם ממלאים את חיי, מכל כיוון אפשרי, ולעומק גם. כל כך לעומק. זה מדהים לראות איך הלימודים מחזקים אותי. מעיפים אותי למרחקים עצומים, למקומות שמעולם לא ביקרתי בהם קודם, בתוכי, בעצמי. איך ספר משנה לי את הנקודת מבט, הפנימית, הבוחנת. איך עבודה שאני כותבת מעוררת בי זיכרונות שהיו קבורים יותר מעשרים וחמש שנים. לא הגיוני, אני אומרת לעצמי, ובכל זאת, הנה, זה קורה. זיכרונות ילדות מבעבעים החוצה, אולי כי עכשיו אני חזקה מספיק להתמודד עמם.

 

זיכרון. כיתה א'. היום הראשון של הבית ספר. אני לובשת שמלה בצבע בז' עם פרחים רקומים בצבע חום. יש לי ילקוט חדש בצבע בורדו כהה ואמא לוקחת אותי לבית הספר. שתי קוקיות. אני מתרגשת. אמא מחזיקה לי את היד ואנחנו הולכות בכביש הקטן לבית הספר שממוקם לצד פארק עם דשא ומתקנים. 

 

זיכרון. כיתה ב'. המורה שלי לא הגיעה לבית ספר כבר כמה שבועות. אני מתגעגעת אליה מאוד. אני מכינה לה מלא מתנות קטנות ואבא לוקח אותי לבית שלה לתת לה אותן. אחת המתנות זה ספר שהיא יכולה לקרוא לתינוקת החדשה שלה. אבא שלי חסר סבלנות ולא מבין מה זה כל המתנות האלה שאני מביאה למורה שלי ומאיפה יש לי בכלל כסף לקנות את הדברים האלה. אני מנסה להסביר לו שזה הכל שלי ואני פשוט נותנת לה דברים שלי והוא מתעצבן. 

 

זיכרון. כיתה ג'. אני וג'ני נפגשות כל בוקר בכניסה לבית הספר. ג'ני היא החברה הכי טובה שלי. אנחנו מספרות סודות האחת לשנייה. סודות על דברים שקורים בבית. היא מספרת לי שאבא שלה הרביץ לה ועדיין כואב לה בגב. אני מספרת לה סוד בחזרה. היא מסתכלת לי בעיניים ואנחנו מחייכות. ומחזיקות ידיים והולכות יחד לכיתה. כל בוקר אנחנו נפגשות בכניסה ולא צריך לשאול. אפשר לראות במבט מה היה ערב קודם. מאז אני יודעת לזהות ילדים שחוטפים מכות בבית. יש משהו במבט שלהם שמסגיר. גם כשהם צוחקים בקול רם, גם כשהם מחייכים חיוך נבוך. יש משהו במבט שמסגיר, שמזכיר, שמהדהד בילדוּת של המביט, אולי. כשלימדתי בבית ספר בזמן שעשיתי את התואר הראשון שלי בחינוך יכולתי לזהות את הילדים בכיתה שחוטפים מכות. הצחוק הגדול והרעש שהם עושים ופתאום עוצרים, ומסתכלים לצדדים, מוודאים שאין מבוגרים בסביבה שיעשו משהו. שישקיטו, שינמיכו, שידכאו. 

 

זיכרון. כיתה ד'. אני הולכת לישון. אני אומרת לאמא שלי שאני רוצה לדבר איתה על משהו חשוב. היא שואלת מה. אני אומרת "על אהבה". אמא אומרת תפסיקי לדבר שטויות ולכי לישון. אני נעלבת קצת, נשכבת על המיטה ומפנה את הראש לקיר וחושבת על השכן שלי שאני קצת מאוהבת בו. הוא גדול ממני בשלוש שנים, והוא מנהיג של חבורה סודית ואני הסגנית שלו. אנחנו מחפשים תעלומות כל אחר צהריים ומנסים לפתור אותן. הספרים של החבורה הסודית לגמרי משפיעים עלינו, ויש לנו אפילו קודים משלנו כדי שהמבוגרים לא יבינו מה אנחנו עושים. יום אחד אנחנו שמים לב שיש הרבה חתיכות צמר גפן עם אציטון ולק מרוח. אנחנו חושבים שזה לא לעניין וצריך ללות מי האישה שזורקת את הצמר גפן מהחלון לגינה. אנחנו בודקים מי גרה בצד הזה של הבניין ומתחילים לעקוב אחרי נשים ומשווים את הלק שיש להן על האצבעות ללק שמרוח על חתיכות צמר הגפן שאנחנו מוצאים. בסוף אנחנו מבינים שזאת השכנה מקומה רביעית, ואנחנו הולכים לדבר איתה, מביאים איתנו את הראיות שאספנו במשך שבועיים. מסבירים לה שזה לא יפה לזרוק את הצמר גפן מהחלון של החדר אמבטיה. היא מחייכת אלינו ואומרת בסדר ונותנת לנו עוגיות ומבקשת שלא נספר לשאר השכנים. הוא ואני, צוות מנצח שכזה של שנות השמונים, לא מספרים לאף אחד. עד עכשיו. נראה לי שחוק ההתיישנות חל במקרה הזה. 

 

זיכרון. כיתה ה'. יש לנו ילדה חדשה בכיתה, וכמה שבועות אחרי שהיא הגיעה היא נהייתה חברה של בן אחד מכיתה מקבילה. הם חברים כמה שבועות והם נפרדים, ואני נהיית השליחה שלה לדבר איתו אולי הוא רוצה להיות חבר שלה עוד פעם. בסוף אני מתחילה לאהוב אותו ואנחנו נהיים חברים. הוא חבר שלי שבועיים ואז אני מגלה שיש לו חברה בבית ספר אחר. אני נורא נעלבת. בהפסקה אני הולכת אליו ודופקת לו סטירה וקוראת לו בוגד. כיתה ה', כן? אין לי מושג מאיפה זה הגיע. הסטירה, כן, אני יודעת. גם אני חטפתי סטירות בבית. אבל "הבוגד", מאיפה זה הגיע, היה אז ערוץ אחד בטלוויזיה. אולי זה משהו שלמדתי מצפייה ב"פרקליטי אל. איי"? 

 

זיכרון, כיתה ו'. עברנו דירה ואני בבית ספר חדש. מושיבים אותי ליד טלי. כל הכיתה עושה עליה חרם, אז מושיבים אותי לידה. היא מדברת ערבית מהבית (פעם קראנו לזה מרוקאית) אז היא עוזרת לי עם שיעורי הבית. יש לה שתי אחיות גדולות ומשפחה רעשנית. אנחנו נהיית החברות הכי טובות, ומלכות הכיתה לא מבינות איך אני חברה של הצ'ילבה שלהן. הן קוראות לה מרוקאית מסריחה, ואני לא מבינה למה, תמיד יש לה ריח טוב. 

 

 

 

אני כותבת עבודה על אמהות ובנות. ואמהוּת לא יכולה להיות נפרדת מאבהוּת - רוב זכירונות הילדות שלי קשורות לדברים שקרו עם שני ההורים שלי; אבל יש איזה קשר מיוחד שלדעתי לא נבחן מספיק בין אמהות לבנות שלהן ולהפך. בקולנוע, בספרות, באמנות - תמיד זה על אבות ובנים. בקושי תמצאו דברים על אמהות ובנות. יש את הסיפור הקצר של סביון ליברכט "תפוחים מן המדבר" שהוא אחד הסיפורים היפים והמרגשים ביותר שקראתי. העבודה שאני כותבת זה בעצם בניית בצעה לפרויקט של סדנאות כיתבה יוצרת לאמהות ובנותיהן התלמידות, כדי לחזק את הקשר שלהן אלה עם אלה, כדי לחזק את המעורבות ההורית בבתי הספר. הפרויקט הזה יכול להתקיים בבית הספר עצמו, כחלק ממערך מעורבות הורית חיובי ובונה של הרחבת מעגלי הלמידה בקהילה. לא רק התלמידים/ות ילמדו, גם ההורים - ובמקרה זה האמהות - יכולים. הרעיון הוא להפוך את בית הספר למרכז קהילתי שמתקיימות בו גם פעילויות של אמנות, יצירה, סדנאות כיתה וכו'. 

 

מאחר שאין לי כאן ממש קהילה, אני לא מורה בבית ספר ואין לי גישה לאמהות, ביקשתי מחברות שלי מהאוניברסיטה שיש להן בנות לכתוב לי מכתבים לבנות שלהן. הנושא: מה הייתן רוצות שהבנות שלכן ידעו? קיבלתי בינתיים שני מכתבים מאוד מרגשים שאני מתכוונת להשתמש בהם לעבודת המחקר שלי. כשאני אעשה את הסדנה הזאת "על אמת" בסמסטר הבא, כחלק ממחקר גדול יותר עם נשים ונערות שבאמת יבואו לסדנה ונכתוב יחד, אני מתכוונת לכתוב על זה וזאת תהיה עבודת הגמר שלי של התואר. בינתיים החברות שלי כאן מעדכנות אותי שהן עובדות על המכתבים שלהן, ושהן מאוד מתרגשות שבחרתי בהן, והן מתרגשות לכתוב את המכתבים, וזה מרגש אותי מאוד, כי כולן אמהות לילדות קטנות ונערות, ולעסוק בשאלה "מה היית רוצה שהבת שלך תדע?", מתברר, מעוררת לא מעט מחשבות ורגשות. מאחר שזה מחקר שבו גם אני מתבקשת להשתתף (זה חלק מהדרישות של המרצה שלי), גם אני מתכוונת לכתוב מכתב. אני אכתוב אותו לבת העתידית שלי. וזה מאוד לא פשוט, אני עדיין מנסחת אותו בראש. כי אני עוד לא מכירה אותה. אני לא יודעת מה האופי שלה. אני בטח אעשה רק השלכות על עצמי, ולילדה שהייתי, עם הזיכרונות החדשים הצפים שלי. ואולי אכתוב גם לילדה שהייתי, מה הייתי רוצה שהיא תדע עכשיו (שממש טוב לי? לפעמים). ואולי גם אכתוב מכתב לאמא שלי, ואזכיר לה על השיחה שהייתה לנו כשהייתי בכיתה ד' והייתי מאוהבת בשכן שלנו מקומה שנייה. שהייתי מדמיינת שאני מצליחה לעשות אותו קטן קטן קטן, כמו בגודל של ג'וק, והייתי מגניבה אותו לחדר שלי שיבלה איתי גם בשעות מאוחרות שרק למבוגרים מותר להיות ערים בהן. היה לי דמיון מפותח, שלפעמים אני מתגעגעת לחוסר הגבולות שלו שייחד אותו לתקופה ההיא. היום הדמיון שלי אחר לגמרי. מפוכח, מבוגר. היום אני כבר לא מדמיינת איך אני הופכת אנשים לקטנים קטנים קטנים ומחביאה אותם בחדר שלי כדי שיוכלו להמשיך לשחק איתי אחרי שמונה בערב. היום אני כבר לא צריכה להחביא אף אחד. אני בת שלושים וארבע. אבל לפעמים אני מתגעגעת ליכולת הזאת לדמיין באופן חופשי ומשוחרר שכזה לגבי דברים אחרים בחיים שלי. וכשאני קוראת את הזיכרונות שלי מגיל בית הספר היסודי, אני גם קצת שמחה שאני כבר בת שלושים וארבע, ולא צריכה לפחד יותר מהגדולים. אני גדולה בעצמי. 

נכתב על ידי , 7/3/2011 09:31   בקטגוריות משוחררת מאושרת וגומרת  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של learn magic ב-24/10/2013 16:15
 



היום התחלתי עם בחורה




אני חדשה, אני לא מכירה, אין לי עדיין חברים או חברות של צחוקים ורצינות ושיחות נפש. לא שאני חושבת שיש דבר כזה סתם שיחות. ובכל זאת, אני לא מככבת מבחינה חברתית, אני צריכה ליזום כל הזמן, ולעתים זה מעייף, לעתים אף מתיש. היום התחלתי עם בחורה. זאת מישהי שלומדת איתי ספרדית בימי חמישי, והיא מתוקה ומקסימה, והיא מקוריאה הדרומית. המושג שלה בספרדית דומה לשלי. אנחנו יושבות בשיעור, ובערך 95% מהמלים עוברות לנו ליד האוזן, ואנחנו מחייכות זו לזו בהזדמנויות שונות. בסיום השיעור היום ניגשתי אליה ואמרתי לה "בואי ניפגש בסוף השבוע" (באנגלית כמובן) והיה לה כזה חיוך, שמזל שיש אוזניים. בטח, היא אמרה, והחלפנו מספרי טלפון וקבענו ללכת לרקוד בסוף השבוע הבא.

האמריקאים שהכרתי עד כה, יש להם סדר יום מאורגן. יש לימודים, עבודה, פעם בשבוע איזה דרינק, לפעמים יוצאים לבלות עם חברים, לפעמים סרט בדיוידי. יש כנסייה ביום ראשון. יש להם מעגל חברים קבוע, בני משפחה. חגים, מועדים. נשמע כמו בישראל, אבל זה אחרת, כל כך אחרת. אי אפשר לקפוץ לחבר או חברה. צריך לתכנן מראש. אי אפשר, חמש דקות לפני שמסיימים יום עבודה, להתקשר לחבר ולהגיד לו 'בא לך להיפגש עוד חצי שעה במרכז לארוחת ערב או בירה?'. רוב הסיכויים הם שאם תעשי זאת, או שאף אחד לא יענה לך, או שתתקלי בתשובה שלילית. וזה לא שיש לו או לה תוכניות לאותו ערב. אבל מעכשיו לעכשיו? אין חיה כזאת.

לא תכננתי משהו מיוחד לראש השנה. אני לומדת ביום שישי ובשבת. יש לי קורס מרוכז של סוף שבוע בתחום חינוך דו-לשוני. כתבתי השבוע עבודה ראשונה באנגלית. ארבעה עמודים, כמעט 2,000 מלה. השותפה שלי לדירה, ברגעים אלה ממש, עושה לי הגהות. מוזר לי שעושים לי הגהות. אחרי שנים כעיתונאית ועורכת, אני לא רגילה שנוגעים לי במלים, אני רגילה לגעת בטקסטים של אחרים, למתוח קווים, להדגיש מה לא ברור, להציע אלטרנטיבה למשפט זה או אחר. אני מתגעגעת לעבודה כעורכת, ומתגעגעת לחברים ולחברות שלי במערכת שנותרו בישראל עם תנאי עבודה לא משהו, ומתנה מעפנה לחג.

ביום ראשון אני מתכננת לנסוע לבית חב"ד או לבית כנסת בעיר. אחרי חודש כאן אני חושבת שהגיע הזמן לחפש קצת יהודים. נטוורקינג זה הכי טוב, במיוחד כשאני לבד פה, בלי משפחה. אני לא מחפשת משפחה חדשה, אני מחפשת לדבר קצת עברית - ולא באמצעות הסקייפ או הטלפון. בא לי לדבר עברית, אני מתגעגעת לח' ולר' העבריות. לפעמים אין לי כוח ל-R האמריקאית.

לפעמים יש פה שיחות שהולכות ככה:
-What's your name?
-Revital
-Leviyal?
-no, Revital
-Levital?
-no, Revital
-Rivital?
-just call me Bob

ואז כולנו נקרעים מצחוק, ואני מתחילה לאיית, ומתנצלים, ואומרים אוה, רויטל, איזה שם יפה, מה זה אומר? ואני אומרת "הרבה טל", ומסבירה את הטל של הבוקר על הדשא פה, וכולם מתענגים על הצליל פתאום, ולמי שקשה אני מרשה לקרוא לי רוי, או טלי, ולכמה רגעים מרגישה כמו בבית.

הבחורים פה קצת קשים. הם אולי אומרים שהם אוהבים את הבחורות זורמות ומגניבות, אבל אתמול בחור אחד שהכרתי כאן אמר לי שזה לא ממש ככה, הם יעדיפו את הבחורה שלהם לא משוגעת שרוקדת על רחבה של מועדון גייז אחרי 5 דרינקים. וכשהוא אמר לי את זה, עוד פעם הרגשתי בבית, בישראל. אבל הוא אמר לי שזה גם האיזור ככה, אנשים פה שמרנים. הם אולי רוצים להיתפש כיותר ליברלים או מתקדמים, אבל זה לא ממש עובד. מעטים הם הבחורים פה שהם באמת עם ראש פתוח, ושלא אכפת להם בחורה עם צחוק מתגלגל שאוהבת לעשות רעש. אז את הבחורים האלה (או לפחות אחד, מספיק) אני מחפשת. היום ביקשתי מחברה לבדוק עם החברים של הבנזוג שלה אם יש מישהו פנוי שירצה לצאת איתי. אני מתה לדייט, משהו טוב, עם שיחה מעניינת, עם פוטנציאל לדייטים נוספים, עם פוטנציאל לזוגיות. אני כל כך מתגעגעת לחיבוקים האלה, ולאינטימיות של זוגיות. לא יצאתי עם בחור כבר יותר משנתיים. האחרון שיצאתי איתו היה בדיוק בתקופה שמיששתי את הגוש בציצי. ואז כל השנה אחר כך הוקדשה לניתוחים ולטיפולים, ואחר כך כשכבר הבראתי הייתי עסוקה בלמצוא תוכנית לתואר שני מעבר לים, ולא חשבתי בכלל על להתחיל משהו חדש, כי היי, אני נוסעת מפה, ולא בא לי להעמיס במזוודה גם איזה שיברון לב.


אז מחר לימודים, וגם מחרתיים. וביום ראשון בית כנסת ואולי איזה סשן מדיטציה במרכז בודהיזם טיבטי שמצאתי פה. אני מנסה הכל, בשביל זה אני פה. מובילה את החיים שלי למחוזות חדשים ומרתקים, לא מזדנבת יותר מדי. יוצרת, חיה, נושמת עמוק, מחייכת. מברכת את עצמי ואת כל מי שאני מכירה - שנה טובה, שבאמת תהיה טובה אלינו, ושאנחנו נהיה טובים וטובות אל עצמנו ואל אחרים. שטוב הלב הזה ינצח כל ניסיון עלוב להרפות את ידינו.

שולחת חיבוקים וממשיכה לחייך,
ר.






נכתב על ידי , 18/9/2009 06:27   בקטגוריות בקמפוס, משוחררת מאושרת וגומרת  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צליל ב-25/9/2009 10:08
 



"באים, מזיינים, להתראות עד הפעם הבאה"


 

"אמרתי את המשפטים המטומטמים האלה, 'אני יכולה לזיין כמו גבר', וואלה? באמת? וזה מה שאת רוצה? באמת רוצה? להכניס לעצמך לגוף אנשים ואז לשכוח אותם? ובכלל, מי אמר שגברים נהנים לזיין ולשכוח? ויש את המשפט האהוב עליי, 'אני מרגישה תחושת שליטה כשאני מוצצת למישהו'. הלו, גברת, את על הברכיים ותקוע לך זין בפה, על איזו שליטה את מדברת?"

 

מתוך ::פוסט:: שהעלה גדי שמשון ברשימות. כדאי לקרוא.

נכתב על ידי , 7/9/2006 00:00   בקטגוריות משוחררת מאושרת וגומרת, תמיד אישה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אקס-אקסטרימיסטית ב-7/9/2006 18:52
 




דפים:  
108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)