לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2008

איזה כיתוב תמונה אומלל


 

לאחר שנים של התעללות פיזית ונפשית, הטיחה אנה דוקלסקי אגרטל בראשו של בעלה, והוא מת כתוצאה מכך.

באופן אישי, אני לא חושבת שלהרוג את הבנזוג המכה שלך זה הפתרון. אני מתנגדת לאלימות מכל סוג שהוא.

אבל מה שתפס את עיניי הבוקר הוא הכיתוב האומלל שהוצמד לתמונתם של בני הזוג: "בוריס ואנה דקולסקי, בימים טובים יותר".

ועל כך נאמר: נו באמת. ברצינות? לאחר שנים של התעללות זה הכיתוב שמצא לנכון העורך להצמיד לתמונה?

 

הקהל גם מתבקש להביע דעה (שם, שם, מצד ימין, יש סקר וויינטי למהדרין): האם העונש (עבודות שירות) הוא עונש קל מדי, קשה מדי או ראוי.

 



 

 

נכתב על ידי , 24/3/2008 10:26   בקטגוריות רצח, אלימות, נשים, מדיה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Vertic ב-26/3/2008 13:04
 



ערב טוב, ראשון לציון


 

::רצח את אשתו כי סירבה לעשות סקס::

 

החשוד, בן 56, רצח לפני כשבוע וחצי את אשתו בדירתם בעיר, לעיני בתם בת ה-13.

 

לפי כתב האישום, הבעל קם מהמיטה והלך למטבח, שם לקח ממגירת הסכו"ם סכין גדולה, בעלת להב באורך 19 ס"מ, ושב לחדר השינה. האשה קמה ממיטתה ורצה למסדרון בניסיון לברוח מבעלה, אך הוא תפס אותה, אחז בה בכוח בידו האחת ובידו השנייה נעץ את הסכין בגופה.

בכל אותו זמן נאבקה האשה בבעלה וניסתה לחלץ מידיו את הסכין. קולות המאבק העירו את בתם של בני הזוג, שהחלה לבכות ולהתחנן לפני אביה שלא יפגע באמה. האב לא שעה לתחנוני בתו, ושב ונעץ את הסכין שוב ושוב בחזה ובגבה של אשתו, עד שהותיר אותה על רצפת המטבח כשהיא מתבוססת בדמה.

 

יהי זכרה ברוך.

 

 

נכתב על ידי , 20/3/2008 18:22   בקטגוריות רצח, אלימות, נשים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שני שלישים מאחוריי, או: "ציירי לך גבה (ואז עוד אחת)"


 

היום הייתה ההקרנה ה-22. נותרו עוד 11. אני אוהבת מספרים חגיגיים שאומרים, ברוב המקרים, משהו רק לי. כמו למשל, 70 אלף כניסות לבלוג. אני מחליטה מתי לחגוג או סתם לציין איזה מספר. כמו יומולדת. כמו יום השנה לעבודה שלי. מספרים.

 

עשיתי 8 סיבובים של כימו. יש לי ארבע חברות טובות. אחת מהן חדשה שאני הכי מבסוטה שהכרתי אותה. היא חכמה ויש לה חוש הומור נהדר. היא גם מאוד יפה, אז כיף להסתכל עליה יושבת לצדי באוטו, לוקחת אותנו לאיפה שזה לא יהיה, שרה יחד איתי את המוזיקה של אהוד בנאי, דיסק ההופעה המשולש שתמיד עושה בוסט נהדר למצב הרוח. הסתכלתי עליה אתמול בלילה, צורחת את ג'מאלי פורוש, והייתי מרוצה. היה המון בריאות באוטו הקטן שלה.

 

אומרים שעל כל דבר שמאבדים, מקבלים משהו חדש במקום. זה כל כך נכון, ובחודשים האחרונים קיבל משמעות שונה ומיוחדת.

 

יש לי עכשיו שלושה ציורים באזור של הציצי. ל-8 ההקרנות האחרונות היו חייבים לצייר איקסים, כי אי אפשר להקרין עם חזייה. אחרי המהפכה הקטנה שלנו במכון הקרינה של איכילוב, כשאמרתי שאני אצייר עם חינה, בכלל לא ניסו לשכנע אותי. רק וידאו שאני אעשה את זה עוד באותו יום. אז עשיתי. ב-2 באפריל אני אהיה אחרי הכל. אחרי הטיפולים המניעתיים. השיער חזר לצמוח. כמו ש-א' אומרת: "השתלטות עוינת". אכן, עוינת. יש לי שפם.

 

בגבה הימנית נותרו בערך 5 שערות. אז אני מציירת גבות. רואים שמתחתן כבר התחילו לצמוח שערות חדשות. יש לי גם ריסים קטנים קטנים, באורך של פחות ממילימטר. גם בידיים. גם ברגליים. קוצים! והם רכים לאללה! זו הייתה הפעם הראשונה בחיי הבוגרים והמודעים לדיכוי הנשי ששמחתי על כך שצימחתי שיער. גם בבית השחי יש קוצים. השיער רך כל כך. הוא לא נתפס בפינצטה. אני מסתובבת בעיר עם שפמפם, ומרגישה נהדר עם זה. את הראש נתתי לאמא שלי לגלח במוצאי שבת עם מכונת הגילוח של אבא שלי. עוד פעם אני אגלח ואז אתן לשיער לצוח כמו שצריך. עוד שנה צמה! אתן תראו! (זה מה שאני אומרת לכולן בעבודה ובלימודים)

 

נכון שפה זה נראה ככה, שאני מדברת רק על סרטן. וברור שיש לי מה להגיד על תחומי עניין אחרים. כמו על מה שקורה בטיבט, ועל הדולר, ומה הסיפור של המושל בניו יורק, ואיך זה שכל מערכות העיתונים הגדולות הן פרו-קדימה ושלפני כמה ימים ציינו את יום האישה הבינלאומי. אבל אין לי כוח לכתוב כל יום-יומיים פוסט על המצב. שמתי לב שבחודשים האחרונים כתבתי שני פוסטים בחודש ולפעמים גם פחות מזה.

 

חשבתי שלכתוב על סרטן השד שלי, שהיה ואיננו עוד, חשוב יותר, לכל אלה שעושות ברגעים אלה ממש חיפוש בגוגל על "סרטן השד + ביופסיה + פוריות", למשל. המון חיפושים בגוגל שקשורים לסרטן מגיעים אליי. ומבחינתי, האקטיביזם הפרטי שלי הוא לספר איך זה, ושחיים עם זה, ושורדים את זה, וגם גומרים עם זה, ואפילו נשארים בחיים לספר על זה.

 

קראתי עכשיו פוסטים קודמים והעיניים דמעו לי מהתרגשות. ברגעי קריאה מסויימים לא זיהיתי את עצמי. אני, שהכימו קרע לי את הגוף, ושיבש לי את המוח. פתאום אני שמה לב שאין יותר שגיאות כתיב. שאני מצליחה לחבר משפט בלי לעצור כל רגע כדי להיזכר מה רציתי לכתוב. חזרתי לקרוא השבוע ספרים, וזה קרה במקביל להשתלטות העוינת של השיער. כמו שכל תופעות הלוואי נחתו עליי בבום, בשבוע אחד הם התחילו להתפוגג.

 

ועל מה אני הכי שמחה? שאני אומרת לאנשים מה אני באמת באמת חושבת. שאני שמה את עצמי ראשונה. שאני מבינה שמותר לי לחתוך שיעור אחד קודם הביתה, ושום עולם לא יתפרק אם אני לא אלך להפגנות כמה חודשים. שאני יכולה להיות חברה נהדרת, שאני יודעת לסלוח, שחוש ההומור שלי לא נפגע, שיש לי עוד המון כוח להמשיך, והמון רצון לשנות ולתקן, אבל עכשיו אני קודם.

 

כל כך הרבה שנים הייתי עסוקה בלתקן את העולם שם בחוץ, ושכחתי מעצמי. לפעמים צריך סרטן כדי להבין את זה.

 

אני גם שמחה שיש לי אותי. שהצלחתי להגיע ליום הזה, למרות שאני כבר חסרת סבלנות להקרנות האלה, שדורשות ממני להגיע כל יום לאיכילוב. אני מסתכלת ביומן ורואה עוד 11 הקרנות, וזהו. ונכון שזה לא נגמר - יש בדיקות תקופתיות אצל האונקולוגית והכירורג שד ואצל רופא הנשים. ואני צריכה לעשות ממוגרפיה במאי, ואולטרסאונד לשחלות כל שלושה חודשים בשנה הקרובה. אבל מה זה ביקורת? כולה ביקורת! איך אני שמחה שאלה יהיו רק ביקורות.

 

אני גם שמחה שלא נכנעתי. שלא נשברתי עד הסוף. שהיה בי הכוח והעוצמה הפנימית והיכולת הנפשית לסיים את הכימו, למרות הקושי המטורף, למרות שבנקודה מסוימת רציתי להפסיק. התקשרתי אז לרופאה ואמרתי יאללה, חלאס. לא צריך יותר. אני שמחה שיכולתי בסופו של דבר לבקש עזרה. להגיד קשה לי, ולהגיד אני צריכה. אני זקוקה. שהגעתי למקום הזה שאני באה למישהו מהכיתה שלי, ואומרת "תביא, תביא קצת אהבת חינם" ושולחת זרועות בשביל לקבל חיבוק. שבכל התקופה הזו לא הפסקתי לעשות את הדברים שאני באמת רוצה ואוהבת לעשות, כמו להמשיך ללמוד את שפת הסימנים. השבוע בחדר ההמתנה באיכילוב פגשתי אישה מקסימה שמתקשרת בשפה זו, וקישקשנו קצת, והייתי מאוד גאה לגלות שאני כבר יכולה לנהל שיחה שלמה, ולהבין כמעט הכל.

 

אני גם שמחה שלא שכחתי לטפל בעצמי. לפני שלושה שבועות התחלתי להשתתף בקבוצת תמיכה לחולות סרטן השד ב"אחת מתשע". זה עושה רושם של משהו שיש לו השפעה ממש טובה עליי. והדיקור הסיני? שוס! ממשיכה! קיבלתי אישור לעוד 15 טיפולים בהנחה. איזה יופי. אז אני שמחה שאני ממשיכה לטפל בעצמי, ולומדת להגיד לא כשמבקשים ממני לבוא לאיזו עצרת הזדהות, הפגנה או ערב העצמה למי-שזה-לא-יהיה. עכשיו אני. אחר כך השאר. בסוף זה יהיה כולנו יחד.

 

 

 

נכתב על ידי , 17/3/2008 22:07   בקטגוריות תמיד אישה, יומן מחלה  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילנה ב-21/3/2008 10:47
 





108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)