לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2008

אושר, פחד, יומולדת


 

תכף סוגרת חודש בלי טיפולים. מחר, כלומר. השיער כבר עבר שני גילוחים קפדניים ועתה הוא צומח לבד, בלי עזרה ודרבון. הוא עושה את הקטע שלו, כמו שהטבע קבע. אני חופפת עם טיפה קטנה של שמפו, ומקציפה בחיוך. אני שמה לב שהציצי חוזר לצורה שלו ושמחה מאוד, וגם מצ'פרת עם קרם גוף נפלא שקיבלתי השבוע מתנה לכבוד פסח. אני כותבת טור שבועי לעיתון שבו אני עובדת, ומנקרת מול המחשב. אני מלמדת ביום שלישי בבוקר את הכיתה שלי, בצהריים ישנה שעתיים על הספה במרכז מהפך בפלורנטין (פר"ח) ובארבע מתעורת לקראת הילדודס שמגיעים מהמועדונית אלינו - החניכים והחניכות שלנו מקסימים ומתוקים שכל מה שאני רוצה זה לחבק אותם. בשמונה ומשהו אני חוזרת הביתה וידיד שלי מגיע. שנינו עייפים ומנקרים על הספה. הוא הולך הביתה בחיוך מתנצל. פתאום העייפות שלי נעלמת ואני שוב מתיישבת מול הטלוויזיה והמחשב לסירוגין ומחפשת משהו - לא יודעת מה - כמו נאו מהמטריקס שישב לילות וחיפש משמעות.

 

זה לא שאני מחפשת משמעות. היא כבר קיימת, אני מודעת לכך שאני יכולה להחליף אותה בכל פעם מחדש. להמציא משמעויות כל בוקר, אם רק בא לי. משמעות החיים? בגדול - שכולנו נפסיק לסבול ונהיה מאושרים ומאושרות. לבודהה יש אפילו שיטות מצוינות שעוזרות לי להמשיך לצעוד בנתיב הזה.

 

בחול המועד פסח הייתי בריטריט מצוין בקיבוץ תובל, שאורגן על ידי ידידי הדהרמה בישראל. הנזירה האוסטרלית, חדה הלשון ומלאת החמלה והאמפטיה, רובינה קורטן, הייתה נהדרת. חידשתי את ארבעת הנדרים שלקחתי לפני שנה וחצי (לא להרוג, לא לשקר, לא לגנוב, לא לקיים יחסי מין לא נאותים). את הנדר החמישי לא לקחתי (בלי אלכוהול וסמים. אני אוהבת יין אדום מפעם לפעם, והג'וינטים בזמן הכימותרפיה עזרו לי מאוד להתמודד עם כל החלושס).

 

בריטריט, התמודדתי שוב עם הסרטן שלי. הפעם הגעתי בריאה לריטריט. לריטריט הקודם באוקטובר הגעתי שבועיים לפני שהתחלתי עם הכימותרפיה. חשבתי על המסע שעברתי בתשעת החודשים האחרונים. זו הייתה לידה מחדש שלי את עצמי. חזרתי לעצמי בימים האחרונים, אבל חזרתי אחרת. הריטריט של אוקטובר עסק במדיסין בודהה, והוא כלל המון תפילות לבריאות והחלמה מהירה. תפילות, מתברר, אכן עובדות. בין ריטריט לריטריט עברתי כימותרפיה והקרנות. תקופת חיים משוגעת ומצוקתית. והנה, הגעתי ליום הזה, לגלות שיש חיים אחרי סרטן, והם מתוקים ונהדרים ומשמחים. בריטריט של פסח הבנתי שבשבועות האחרונים הייתי קצת בדיכאון. פתאום אני לא יודעת מה אני באמת רוצה. מה חשוב, מה לא חשוב. בשבועות האחרונים לא אהבתי אף אחד ואף אחת. אם היו נותנים לי עכשיו ללכת לגור במדינה אחרת, הייתי עושה את זה. לא מתגעגעת לאף נפש חיה מסביבי. לא היה אכפת לי לא לראות אף אחד. הפחד הכי גדול שלי היה שאני אחזור על הטעויות שהביאו לי את הסרטן באוגוסט 2007. אז התנתקתי. לא הרגשתי. הרהרתי המון על מה אני הולכת לעשות ומה להגיד ואת מי לחבק. הרגשתי שאני לא אוהבת. אני. לא אוהבת.

 

בריטריט הבנתי שזה לא שאני אוהבת. זה הפחד שכיסה את הכל וצבע אותי ואת השכל והרגשות החיוביים בצבעים לא מחמיאים. הפחד הזה היה משתק. ימים ארוכים במשך החודש האחרון הסתובבתי עם דמעות בעיניים. אנשים סביבי שחיבקו וליטפו אמרו לי שאוהבים אותי ואני לא שמעתי. ועכשיו אני כן. ואפילו מאמינה. ואוהבת בחזרה, ונותנת לחיבוקים לחדור אל מתחת לחומה שבניתי בשבועות האחרונים מפחד להיפגע שוב. מרגישה מאושרת. מבורכת.

 

את הפחד שלי השארתי בקיבוץ תובל. הלב שקפא הפשיר. חודש ניסן, כמו שחברה אמרה לי אמש, הוא ראש השנה החדש שלי, כמו פעם, בתקופת המקרא. יומולדת שמח לי.

 

 

 

 

נכתב על ידי , 30/4/2008 11:59   בקטגוריות יומן מחלה, In The Little  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אשתו ב-10/5/2008 23:26
 



שעווה זה לא פופקורן


 

נתחיל מהסוף. תזכורת לעצמי: שעווה זה לא פופקורן. היא לא צריכה להתחמם במיקרוגל 2 דקות מלאות. אחרת, מקבלים מיץ שעווה שלוקח לו בערך שעה להתקרר ולהיות השעווה שאמורה להיות בשביל למרוט את השערות מהרגליים.

 

כן, כן. יש לי שערות ברגליים. הן האחרונות שגדלו. אפשר לעשות שעווה. ווי-הי! זה אומר שזהו? שאין יותר כימו בגוף. הציפורניים עדיין חומות במקצת, אבל לא נורא. זה ממש לא מפריע לי. השערות, לעומת זאת, מפריעות. יש לי שמלה שאני רוצה ללבוש מחר בערב. השערות צריכות לרדת.

 

גם העייפות עברה חלפה לה. אני הולכת לישון מוקדם, קמה בשעות סבירות. חזרתי לעבוד. השגרה המבורכת חזרה לשכון במבצרי. איזה כיף. הראש מתחיל לעבוד כרגיל, למרות שיש עדיין מלים שמשתבשות לי על הלשון. טוש במקום עט. ללכת במקום לבוא. פורים במקום פסח. לא נורא, זה בהחלט בטל בשישים בהשוואה למה שעבר עליי בינואר, נגיד. אז אמרתי טוש, והתעקשתי על טוש, למרות שילדת הפר"ח שאני חונכת הביטה בי במבט חשדני ואמרה "אבל רויטל, אין פה טושים, על מה את מדברת?!"

 

אתמול הלכתי לראות דירה. אני מחפשת דירה חדשה. עד 1,800 שקל פלוס מינוס. לבד או עם שותף/ה. בתל אביב - מרכז או דרום, אבל שזו לא תהיה דירה מג'ויפת. אין לי כוח להביט על תקרה מתפוררת ולסנן בז', ושזו תהיה המלה האחרונה לפני שאני הולכת לישון. ראיתי כבר שלוש דירות, אחת ממש נראתה לי, אני מחכה לטלפון מהפוטנציאלית. אם אתן שומעות על דירה טובה שמתפנה, עדיף חדר גדול, עדיף עם מרפסת - כי יש לי לא מעט ארגזים לפרק - אפשר לשלוח לי הצעות למייל.

 

תוכניות לחג: ריטריט! וו-הו! אני עולה לצפון ביום ראשון בערב, נשארת לישון אצל חברה בפרדס חנה, ולמחרת אנחנו נוסעות יחד לקיבוץ תובל, לריטריט של בודהיזם טיבטי. רובינה קורטן, הנזירה הכי מהממת בעולם כולו תעביר קורס על תרגול בתקופות קשות. בפסח הזה אני מציינת חמש שנים של תרגול בודהיסטי. כבר שבועיים שאני מחכה ומצפה לריטריט הזה. מתרגשת לקראתו. מכינה רשימה של מה לקחת, מארגנת תיק. תיכף אני אעשה כביסה, כדי שיהיו לי מספיק בגדים לשבוע שלם (הקורס מסתיים במוצאי שבת הבא).

 

החלטתי שבחודשים הקרובים אני לא אתכנן יותר מעבר לכמה שבועות קדימה. כלומר, יש התכוונות ותוכניות לשנים הבאות, אבל בגדול - על היומן האדום והעמוס שלי - אין תוכניות מעבר לסוף מאי (סמינר סוף שבוע בדימונה, של ארגון מהפך, שבו אני עובדת עם ילדים אחת לשבוע). זה פחות מלחיץ.

 

החג הזה אני מתארחת אצל הסבתא והסבא. מזמן לא חגגנו שם חגים. סבתא שלי חוגגת שנה של בריאות אחרי שהחלימה מסרטן לימפומה. אני חוגגת שלושה שבועות של שקט ובריאות, ובלי טיפולים. קניתי שמפנייה למחר בערב. אני מתכוונת להשוויץ עם השיער החדש שיש לי על הראש, ועל הפנמת הדיכוי של מריטת שיער מהרגליים. אוה, איזו אמביוולנטיות, אפרופו יציאה מעבדות לחירות.

 

אז מה אאחל לנו לקראת חג החירות? אחזור על דברים שאמר יואב קריים בסדר האלטרנטיבי שהתקיים ברחבת הסינמטק ביום רביעי האחרון, שאורגן על ידי "במעגלי צדק" - שתהיה לנו החירות לבחוׁר. כמה זה לא מובן מאליו, היכולת הזו, החירות הזו, לבחוׁר. לבחור באדם הנכון והמתאים לחיות איתו, לבחור בבודה שעושה לנו טוב, לבחור בחברים ובחברות שלנו, לבחור איפה לגור ומה לעשות בשעות הפנאי. לבחור נכון עבור עצמנו.

 

ומה עוד? "והגדת לבנך" זה מאוד הגדה של פסח. ואני הייתי מבקשת עכשיו מהנשים שקוראות פה לחשוב מה "והגדך לבתך" יכול להיות עבורן. אילו דברים חשוב לכן להעביר לבנות שלכן - לאחיות ולאמהות, לסבתות, לדודות, לאחייניות ולדודניות. ולשכנות, אפילו. ארבע כוסות נשתה מחר בערב, ואת החמישית ארים לכבודן של הנשים ששרדו את סרטן השד, שאכלו מירורים בין הכימו להקרנות, בין הניתוח לנשירת השיער. ארים כוס לכבוד הנשים שלא שרדו את המחלה הארורה הזו, ואאחל לכל אחת ואחת מהן שהגלגול הבא שלהן יהיה טוב יותר, בריא יותר, נעים יותר, כואב פחות. וגם לאלה ששרדו אאחל שהמשך החיים, עד גיל 90 לפחות, יהיו נעימים ושקטים, עם המון אהבה וחיבוקים, מוסיקה וטיולים, ופגישות מדהימות עם אנשים מדהימים, ושלווה נפשית ושקט פנימי, שכל הרעש של הבוכנות במוח יתעמעם ויחדל. שהבריאות תמשיך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו - של המבריאות והמבריאות, של אלה שסביבנו, שמחבקות ומחבקים ואוהבות ואוהבים. 

 

את חול המועד אני הולכת לנצל בשתיקה חלקית, בהאזנה לשיעורים המופלאים של הנזירה רובינה, בבילוי עם חברות שהחליטו לבוא גם כן לקורס בן השישה ימים. אני מתכוונת להשתמש בקורס כדף חדש בחיים החדשים שלי, ולקבל החלטות מסוימות על מי אני רוצה להיות כשאהיה גדולה, ומה ארצה לעשות עם הבריאות הזו, עכשיו כשיש לי אותה לצדי. ריטריט הוא הזדמנות נפלאה לעצור רגע ולחשוב. לתת לבוכנות של המוח להירגע קצת, ולהקשיב לקול הפנימי שאומר - עכשיו אני. הגיע הזמן. עכשיו תורי.

 

חג שמייח!

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 18/4/2008 14:59   בקטגוריות In The Little  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אין לי מודם ב-22/4/2008 10:13
 



במקום פוסט


 

אני עייפה מאוד ורוצה ללכת לישון

אבל גם מאוד רוצה לספר שהיום בצהריים עברתי את ההקרנה האחרונה, מס' 33.

וזהו. אין יותר טיפולים. רק ביקורות פעם בכמה חודשים. אני מוכנה שיהיו רק ביקורות ב-60 השנה הקרובות.

וזהו. לא יותר מביקורות.

 

יומן המחלה שלי, באופן רשמי, נסגר היום. ואני כל כך שמחה. יצאתי מהבית חולים עם דמעות בעיניים, אפשר היה להעביר יד מתחת לרגליים שלי כשצעדתי ברחוב. ריחפתי. פשוט ריחפתי. אני שמחה ובריאה ומרוצה מאוד. בעיקר מרוצה שאני בריאה. ושזה רשמי. היו היום הרבה חיבוקים בבית החולים, ונשיקות שהתעופפו בין שפתיים ללחיים. ומתנות קטנות ומשמחות. בערב פתחתי בקבוק יין. היה יום טוב. אופטימי, משמח. אפריל הגיע, האביב כבר פה, השיער צומח, אני חוזרת לעצמי. איזה כיף לספר את זה. איזה כיף.

 

וכמובן גם תודה לכל מי שהגיב/ה, פה ובמיילים. תודה על הכל.

 

נשיקות ואפריל שמח, ואביב משמח, ופסח משחרר.

 

 

 

נכתב על ידי , 1/4/2008 23:50   בקטגוריות יומן מחלה, In The Little  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דבורה ב-30/4/2008 19:06
 





108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)