לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2004    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2004

אפרופו אושפיזין


 

אחד הסוכנים (הפחות אטרקטיביים, אם תשאלו אותי) של בעלי יתברך, הרב דוד לחיאני, נשאל אם אפשר ללכת לקולנוע ולראות את הסרט "אושפיזין"

 

אתם פשוט חייבים(!) לקרוא את התשובה.

נכתב על ידי , 30/9/2004 17:23   בקטגוריות דת ומדינה  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ~עדשה קשה~ ב-8/10/2004 12:39
 



הפורנוגרפיה של המוות


 

יש לי כל מיני מחשבות שמתרוצצות להן בראשי המזדקן. ההיסטוריה חוזרת על עצמה כל עוד לא לומדים אותה ומעמיקים לתוך נבכיה. בכלל, תכננתי לכתוב פוסט חגיגי על אושפיזין (בחיים לא תנחשו מי רועי הצאן שהתארחו אצלנו אמש. רמז: הם ממש פופולריים בספר התנ"ך). אבל יש משהו שמאוד מקפיא את דמי בכל פעם שאני מתחברת לרשת, קוראת את החדשות ונעצבת מחדש. גם אם זה שלוש דקות אחרי שסיימתי את ארוחת הבוקר שהגיעה מייד אחרי תפילת שחרית, קפה, סיגריה ומדיטציה מלאת כוונות בגינה שהתחרבשה כי גיליתי מה היונים עשו לי במרפסת עם אור ראשון.

 

התקשורת - כאן ובכל העולם - מחרחרת מלחמה. הדיווחים הרצופים שמגיעים מ"השטח" היישר לאוזניו ועינייו הדואבות של הציבור יוצרים כאן אפקט פחד היסטרי, חסר תקדים, נורא ואיום, משבית ממש. תאגידי התקשורת - כאן ובכל העולם - לא ממש רוצים שתצאו מהבית ותזעמו. הם מעדיפים שתמשיכו להישאר בבית, על מנת שימישכו לספר לכם כמה רע כאן, לגרום לכם לחסכים עמוקים של פחדים, חששות, דאגות ומה לא. שתמשיכו לשבת מול הטלויזיה ולפחד. ואת הפחד תרצו - אולי - לנטרל עם קניות. כן. זה כל העניין. הרי ידוע שאנשים מאוד אוהבים לפנק את עצמם במוצרים. ימי הולדת, חתונות, דירה חדשה, עבודה חדשה - הכל (ואני לא אגיד קונספירציה, כי קונספירציה טובה היא כזו שלא מודעים לה - וכאן, בעצם, זה כל-כך שקוף. כל-כך שקוף שאפילו קשה לראות) מסתכם בכמה קאצ'ינג הקופה הרושמת תדפוק.

 

ואין כמו מלחמה, אמיתית שכזו, בשר ודם, עם פצצות מרגמה, קסאמים, מטעני חבלה, שהידים, גנרלים וחיילים בני 18 עם מדים - שתגרום לעלייה משמעותית במספר הקאצ'ינגים של הקופות הרושמות. יש מיתון - נכון שיש מיתון - אבל יש גם פלח אוכלוסייה גדול מאוד שלא מפסיק לקנות דברים. בכל פורטל יש פרסום, בכל עיתון, מגזין, שבועון, תכנית טלויזיה או תכנית רדיו - תגלו פרסומות. אני לא מחדשת כאן דבר. גם בגלי צה"ל מפרסמים את סרסורי מפעל הפיס. מישהו מפיקוד העורף רומז למלחמה - ישר תראו את כל עמישראל ואישתו עומדים בתורים לקופות הקאצ'ינג עם כמויות מזון שיכולות להבירא מדינת עולם שלישי קטנה במזרח אפריקה. שימו לב לעלייה המשמעותית של האנגרי המזון (מגה, ויקטורי, סופר סנטר ושות') במקביל לעלייה באלימות ובמצב הבטחוני. שימו לב לכמות הפרסומות בערוצים המסחריים ובתחנות הרדיו האזוריות. שימו לב מה מספרים לכם במבזקי החדשות ומה מנסים למכור לכם מייד אחריהן.

 

וכששני ילדים מתים בערב סוכות, וביום החג נהרגת אישה מניסנית, שני חיילים ועוד 22 פלסטינאים בצד השני (לא כולל ה-7 מאתמול) - שימו לב איך מפמפמים לכם כל הנוסנבאומים והיעריים למיניהם. איזה יופי משפחה מוכת שכול מצטלמת בטלויזיה, כל הפרחים שנקטפו להם בפיגועים. הזיכרון העתידי של המשפחות והחברים נלקח. הילדים האלה לא יתחתנו, ולא יסיימו תואר, ולא יילדו ילדים, ולא יטיילו בחו"ל. הם לא ידעו מה יקרה בעונה הבאה של ה"סופרנוס" או "הבית הלבן" ולא יראו את העונה השנייה של "השיר שלנו". הם לא ידעו איך ישמע הדיסק הבא של שלמה ארצי או אהוד בנאי, ולא ידעו מי יזכה בבחירות הקרובות לכנסת. הם לא ידעו אם כהנא צדק, הם לא ידעו מערכת יחסים רומנטית.

 

הם מתים. הם והם - ישראלים ופלסטינאים גם יחד.

 

אבל הם לא היחידים. ברגע זה ממש מאושפזים כ-40 ילדים במחלקה האונקולוגית בשניידר. אף אחד לא יכול להסביר לילד בן 3 למה יש לו לוקימיה. בשנה החולפת מאות קיפדו את חייהם בתאונות דרכים - אבל קולם כמעט ולא נשמע בתקשורת. אלפי אנשים מתים מזיהום אוויר מידי שנה - אבל זה לא מצטלם טוב להראות אישה גוססת מריאות מלאות גרורות. יש לערוצים המסחריים עלי תאנה כאילו חברתיים. יש את רינו צרור ומיקי רוזנטל. שבין מסמך אנושי מזעזע למשנהו, הם מוציאים אותנו למקבץ פרסומות - כי אתם יודעים, החרא הזה שהם מספרים לנו מביא לנו דכאון. ואין כמו לקנות ריהוט חדש לבית בשביל להדחיק אותו.

 

שטייניץ רוצה לצאת למבצע חומת מגן 2 בעזה. זה לא ממש הילדים שלו שיצאו להילחם ולהיהרג שם. אבל אם תבקשו ממנו (או מכל חבר כנסת מיליטנט עם רצח בעיניים) לתמוך בקידום הצעת חוק שתגביל את את כמות הכימיקלים ששופכים כל מיני מפעלים מזהמים ברחבי הארץ - רוב הסיכויים שהוא ושכמותו יבקשו לבדוק את העניין ולחזור אליכם.

 

 

אין לי פואנטה הפעם. אבל תשמעו - זה לא יכול להמשיך ככה. כבו את הטלויזיה וצאו לרחוב. תצאו כבר.

 

 

 

נכתב על ידי , 30/9/2004 17:05   בקטגוריות דת ומדינה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Xavier McReath ב-7/10/2004 14:54
 



חם בגיזרה


 

בערב חג קסאמים שורקים מעל שדרות, ונופלים בסוכה. הורגים שני ילדים קטנים, בני 2 ו-4 ופוצעים עוד 26. במקביל מדווחים על תקרית אש קשה בבית חנון. אתם כבר יודעים מה הולך להיות הדיווח הבא בשעות הקרובות. השאלה היא רק כמה חיילים נהרגו.

 

וזה לא שייזכרו את הערב הזה במיוחד. תנו לזיכרון הקצר של האנשים שחיים כאן גג יומיים והם ישכחו. את בסלאן, על 350 נרצחים כבר שכחו. אז מה זה כבר שני ילדים קטנים.

 

אני מחכה לראות מתי תחליטו, אם בכלל, לצאת לרחובות ולהפגין, בספונטניות, בזעם שמצטבר לכם בין הגרון לסרעפת. כמה זמן עוד ייקח, כמה הרוגים ונרצחים עוד ייספרו, כמה עוולות תספגו עד שתקומו ותגידו די. לפני שנתיים הימרתי עם האיש שלי שייקח לכם שנתיים להתעורר. נדמה שאני הולכת להפסיד בהתערבות הזו.

נכתב על ידי , 30/9/2004 08:15   בקטגוריות דת ומדינה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Life of my own ב-30/9/2004 21:10
 



לדף הבא
דפים:  

108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)