לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2007

ש-א-נ-ה נה נה


 

איכילוב הוא בית חולים מהסוג שאם כבר להיות חולים, נראה לי שזה מקום טוב לשהות בו. יופי של צוות רפואי יש שם.

 

אז חליתי ונותחתי. קיבלתי את התוצאות המשמחות שהבלוטה בבית השחי (זו שהוציאו לפני שבועיים) נקייה, וגם השוליים הנוספים שהוציאו מסביב למקום שבו היה הגידול - נקיים. אלה בשורות משמחות, מאחר שזה אומר שסרטן השד שלי היה במצב 1, כלומר, קטן מ-2 ס"מ, בלי מעורבות של בלוטות הלימפה. זאת אומרת שאין גרורות, לפחות עד כמה שמכשירים רפואיים יכולים למצוא. זה אומר שהיה גידול סרטני ואינו עוד. או כמו ידיד שלי שאמר "הלכת לרופא, חתכו אותך, הוציאו, סגרו, נגמר. והכל תוך חודשיים".

 

אבל זה לא נגמר. הסרטן אמנם כבר לא שכן קרוב (ובמקרה כזה הייתי בהחלט מעדיפה אח רחוק), אבל בגלל גילי הצעיר, בוא תבוא כימותרפיה ולאחריה סדרת הקרנות מתישה. בשבוע הבא יש לי פגישה עם האונקולוגית. בד בבד התחלתי פרוצדורה של שאיבת ביציות והקפאתן To Be On The Safe Side אם חלילה השחלות שלי יפגעו מהכימו ויכולתי הנשית לייצר ביציות חדשות תיפגע. פגשתי הבוקר את הרופאים שיטפלו בי בחודש הקרוב בתחום הזה, ואחרי השאיבה וההקפאה וכל הג'אז הזה אני אתחיל בטיפולים האונקולוגיים.

 

וגם: היום יומולדת. וכמו שאומרים אצלנו בעדה: השמחה רבה. בערב אפגוש חברות וחברים לחגוג קצת, ובחג אבלה עם המשפחה וחברותא. השנה שלי הולכת להיות נהדרת. קצת יותר מהשנה הקודמת שסגרתי אתמול, כי למעט החודשיים האחרונים שהיו - איך לומר - קצת מלחיצים ומדאיגים, הייתה לי שנה נפלאה.

 

שנה טובה, נשיקות וחג שמח!

 

נכתב על ידי , 11/9/2007 16:56   בקטגוריות יומן מחלה, In The Little  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של tooti ב-10/10/2007 12:24
 



להיות אחת מתשע


 

כשהכרזתי על חזרתי לכתיבת הבלוג ביולי, כוונותיי היו טהורות. באמת שהתכוונתי. נשים נרצחו, הוכו, נאנסו. היו המון ידיעות שאספתי והתכוונתי לפרסם פה, להוסיף לסטטיסטיקה שאני אוספת כבר 4 שנים. ואולם, כמו תמיד, החיים מזמנים הפתעות מרובות. חלקן גרועות, חלקן גרועות יותר.

 

זה התחיל עם גוש קטן בשד הימני, המשיך בקביעת תור אצל כירורג, הפניה לממוגרפיה, אולטרסאונד וביופסיה. אחר כך הגיעו התוצאות. זה לא בטוח שפיר, אמר לי הרופא. אולי כדאי לעשות ביופסיה נוספת. הרופאים בקופת החולים דנו בממצאים והחליטו פה אחד לתת לי הפניה למרפאת בריאות השד באיכילוב.

 

באיכילוב לוקחים ברצינות כל גידול. הרופאים המדהימים החליטו לא לקחת סיכון ולהוציא את הגידול ולבדוק אותו היטב. לחתוך אותו לסלייסים דקים דקים, כמו קרפצ'יו, ולבדוק אותם אחד אחד. ככה התחיל אוגוסט. ב-1 בחודש - ניתוח על הבוקר. אחר כך: שבועיים חופשת מחלה. חזרתי להוציא תפרים, קיבלתי בתמורה תוצאות.

 

סרטן השד. החדשות הטובות הן שהגידול בחוץ. החדשות הפחות מרנינות: ניתוח נוסף (ככה סגרתי את אוגוסט). הוציאו בלוטה מבית השחי כדי לבדוק אם אין בה תאים סרטניים. פתחו את השד שוב לנקות עוד שוליים ולשלוח למעבדה. וכל החודש הזה בדיקות, בדיקות, בדיקות. בדיקה גנטית, מיפוי עצמות ובדיקות דם, CT בטן-אגן-חזה עם חומר ניגודי (גועל נפש היוד הזה. חשבתי שאני הולכת למות. לקח לי יומיים להתאושש מהבדיקה הזו. אני לא מבינה איך זה שהצליחו להטיס אדם לירח אבל לא הצליחו לסנתז איזה חומר ניגודי בטעם פטל). לא מצאו גרורות.

 

ובהמשך (עוד שבועיים-שלושה זה יתחיל): ארבעה חודשים של כימותרפיה; ואז: שבעה שבועות של הקרנות יומיומיות. ולפני חגיגת הרעל יש שלב של שאיבת ביציות כי כל הרעל הזה עלול לפגוע לי בפוריות.

 

בקיצור, אוגוסט נגמר, עכשיו כבר ספטמבר. עוד פחות משבוע אני אהיה בת 31. 0.5% מהנשים שחוטפות סרטן השד הן בנות 30 ומטה. הסטטיסטיקות לא מנחמות. גם לא הסיכויים הגדולים להחלמה. הכל מבולבל ורגיש. נסיעה לחו"ל בוטלה בעקבות הממצאים החדשים. אני אצטרך לקחת חופש מהעבודה, כי גם לימודים וגם עבודה זה עמוס ואינטנסיבי מדי בשביל מי שהולכת לחטוף כימותרפיה והקרנות. הבנתי שמתעייפים מזה. גם רגשית ונפשית.  

 

וההחלטות הלא פשוטות שצריך לקבל בזמן הזה. להסתפר קצר, למשל. עשיתי את זה בשבוע שעבר. אני צריכה להתרגל לקצוץ הזה. נשירת השיער עלולה להפתיע אותי מדי. וההחלטה להפסיק לעבוד תקופה קצרה (עדיף מלהפסיד שנה אקדמית). ואיפה לגור, ולמי לספר, ובמי להסתייע, וכמה ספק להטיל במה שמכינים לי, וכמה שקט נפשי חסר לי פתאום בימים האחרונים, פתאום זה נהיה מוחשי כל כך. אפילו בכיתי סוף סוף.

 

אני מספרת כדי שעל הדרך תהיה לי הזדמנות להפציר בכן ללכת ולהיבדק. גילוי מוקדם הוא הדבר הכי טוב שיכול לקרות בכל מחלה; סרטן השד - על אחת וכמה. סרטן השד זה לא מחלה שיכולה לקרות רק לסבתות ולדודות. זה יכול לקרות גם בגיל צעיר. ההמלצה היא ללכת לכירורג שד (כירורג שד! לא כירורג כללי!) פעם בשנה לבדיקה פיזית. אפשר לבקש שילמד אתכן לבדוק בעצמכן, בבית, במקלחת תוך כדי הסתבנות. 80% מהגידולים נמצאים לא שפירים בסופו של דבר. אז אסור להיבהל. להקפיד להיבדק. זה מה שחשוב. 12% מהנשים יחלו בסרטן השד בחייהן. זה לא מעט. זה אפילו יוצא אחת משמונה.

 

ניפגש בקרוב, מבטיחה לחזור לעדכן.

רק בריאות!

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 6/9/2007 10:57   בקטגוריות יומן מחלה  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חוד התער ב-22/11/2007 14:25
 





108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)