לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2007

ספרנות היא אחד המקצועות השמרניים ביותר. באמת??


 

 

קראתי את הפוסט של דעה באי נוחות מסוימת.

 

אנחנו הספרנים מתלוננים תכופות על דימוי הספרן השלילי בקרב הציבור הרחב

ובקרב המעסיקים שלנו, המתבטא בתנאי שכר מבישים.

אילנה כתבה על הנושא, כולל הפניה למאמר מרתק של אלי אשד, ספריות העתיד.

 

ואז אני קוראת קביעה גורפת של דעה, ספרנית בעצמה:

"ספרנות היא אחד המקצועות השמרניים ביותר".

 

איך אנחנו רוצים שהדימוי ישתנה אם ספרנית כותבת ככה?

 

אני גם לא מסכימה עם הקביעה הזאת. בתור ספרנית דינוזאורית בת 52 ,

אינני יודעת בת כמה דעה, אני יכולה להעיד שהמקצוע שלנו השתנה ומשתנה

כל הזמן ואנחנו חייבים כל הזמן ללמוד ולהתעדכן על מנת לספק לקוראים שלנו

שרות טוב והולם למציאות של ימינו.

 

תכנית הלימודים בבית ספר לספרנות ומידענות השתנתה במשך השנים ללא הכר

והתאימה את עצמה לשירותים הרבים החדשים שאנחנו מספקים.

 

אני קוראת את הקביעה על שמרנות בתוך הבלוג של דעה.

שומעים? יש לה בלוג!

כמה יותר קולית היא יכולה להיות?

זה שמרנות? ממש לא.

לדעתי דעה בעצמה היא דוגמה לספרנית מודרנית ומעודכנת ולא שמרנית.

 

נניח שדעה התכוונה לקיטלוג עצמו, לא למקצוע כולו, גם עם זה קשה לי להסכים.

דברים כן השתנו מאז שאני התחלתי לעבוד.

 

אני בין אלה שעוד יכולים להסביר למה מקטלגים בלי "ה" הידיעה.

 

מי שיודע שיכתוב את התשובה בתגובות.

בין הפותרים נכון יוגרלו פרסים יקרי ערך. מה פתאום, סתאאם בשביל הקטע.

 

קודם כל יש קטלוג ממוחשב, יש שיתוף פעולה, יש רשתות ביבליוגרפיות,

יש העתקת קיטלוגים, יש סְטַנְדַּרְטִיזַצְיָה של כללים ויש יוזמות חדשות

כמו הדבלין קור.

 

העיקרון של הקטלוג הוא לתאר את הפריט בצורה המדויקת ביותר.

הרשומה באה במקום הפריט שלא נמצא בידינו באותו רגע.

זה לא קשור אם הפריט מבוקש או לא.

 

מה "העלות" של התיאור המדויק הזה?  זה כבר סיפור אחר שניתן להתווכח עליו.

למה לעצור בסדרות? אני הייתי שמחה להפטר מכתיב חסר בעברית!

 

יש בכל מקצוע אנשים שמרנים ואנשים שמושכים קדימה. אז יש גם בספרנות.  

מה לגבי מקצועות אחרים? מה עם מורים? הם לדעתי הרבה יותר שמרנים.

 

הייתם צריכים לראות איזה היסטריה הייתה אצל המזכירות כאשר הכניסו את

מכונת הכתיבה החשמלית הכדורית למשרד.

חלקם התייחסו למכונת הכתיבה החשמלית כמו לדוברמן עם כלבת.

גם את זה אני זוכרת כי עבדתי בהדפסות בתור סטודנטית.

 

לדעתי ניתן לסווג את השמרנות כפונקציה של אופי או גיל יותר מאשר של מקצוע,

למרות שגם עם הכללה כזאת אני לא שלמה.

 

מה דעתכם?

 

נכתב על ידי , 12/2/2007 13:31   בקטגוריות ספרנות -מידענות, עבודה  
66 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-20/2/2007 14:37




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)