לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עִם קֹמֶץ שָׁמַיִם בַּיָּד


עלה למעלה עלה כי כח עז לך, יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים, אל תכחש בם, פן יכחשו בך. דרוש אותם ויימצאו לך מיד. (הרב קוק)
Avatarכינוי: 

בת: 51




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

אז אם כבר מדברים על מכשפות...


השירים ששמתי והשיחה סביבם גרמה לי לחשוב על זה עוד קצת. מה הן באמת מכשפות, מה הן בשבילי?

אז הנה וידוי - אני הייתי שמחה להיות קצת יותר מכשפה!

מה היא מכשפה בעיניי?

  • מישהי ש'מחוברת' באופן עמוק לאינטואיציות שלה ולחוכמת הדורות שעוברת דרכה לדור שלה.
  • מישהי שלא פוחדת לחשוב ולהגיד מה היא רוצה ולפעול על מנת להשיג את אותו דבר. - כולל אסרטיביות...
  • מישהי ש'מחוברת' לנשיות שלה ולא חוששת להיות סקסית.
  • מישהי שמרשה לעצמה להיות שונה גם אם זה לא מתאים לקריטריונים של החברה.

אחד הסיפורים שאני אוהבת מספרות המדרש היהודי הוא המדרש על חוה ולילית  ה"מכשפה היהודית" האולטימטיבית. (שימו לב לתאורים השונים כל כך בשני הקישורים שנתתי).

מזכרון חופשי שלי, המדרש מנסה להסביר למה יש שני סיפורי בריאה, בראשון נאמר "זכר ונקבה ברא אותם" ובשני חוה נוצרת מצלעו של אדם.  ההסבר הוא שלילית הייתה האשה הראשונה שנבראה יחד עם אדם מכיוון שכך היא גם דרשה שיוויון מלא. למשל שביחסי המין ביניהם לעיתים גם היא תהיה "מלמעלה". 'אדם' לא יכל לסבול זאת והתלונן ולכן שלחו את לילית אי שם לאוקיינוס, היכן שגם אשמדאי שוכן. ואז נבראה חוה מצלעו של אדם - אשה צייתנית שיודעת את מקומה...

כנקמה, לילית מאז מנסה לפגוע בצאצאיהם של אדם וחווה וגם ל'צוד' את הזרע  ממעשי האוננות וליצור ממנו עוד שדונים וליליות.

זה סיפור מדהים באופן שבו הוא מראה איך משתמשים בשדיות/מכשפות בשביל להתמודד עם נשים חזקות, חכמות, חריפות...והופכים אותן לדמויות מאיימות שיש להתגונן מפניהן.

אחד הספרים שמחכים אצלי לקריאה הוא - "מי מפחד מלילית" של אוהד אזרחי ומרדכי גפני. אולי אחרי שאקרא אותו יהיו לי תובנות נוספות.

 

אז מכשפה / לילית. כן חלק מהתכונות יש בי. חלק הייתי שמחה שיהיו לי יותר.

אהבת החתולים כבר קיימת

וגם אהבת הנדודים (כנפיים, מטאטא...העיקר שאפשר לעוף  ).

 

אני קוראת לפעמים בבלוג של כרמית, מכשפה ישראלית מודרנית. אפשר להתווכח עד כמה מאמינים במיני קסם ומאגיה, אבל יש פה בשבילי גם שאלות יסוד שקשורות לזהות, לתפיסת מקום בעולם, לאמון ואמונה בעצמי ובעולם.

 

אז כן, אני מאחלת גם לעצמי להיות קצת יותר מכשפה בשנה הקרובה ובכלל.

נכתב על ידי , 1/12/2006 15:28   בקטגוריות עם המקורות, נקודה בזמן  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לי ע ב-2/12/2006 20:01




30,192
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליונת הסלע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יונת הסלע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)