לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עִם קֹמֶץ שָׁמַיִם בַּיָּד


עלה למעלה עלה כי כח עז לך, יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים, אל תכחש בם, פן יכחשו בך. דרוש אותם ויימצאו לך מיד. (הרב קוק)
Avatarכינוי: 

בת: 51




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2007

במצב ביניים שכזה


כמו תינוק

 

הָרַךְ מִכֹּל

חוֹוֶה אֶת הַקָּשֶׁה מִכֹּל

יוֹצֵא מִתּוֹךְ חֹם בְּלִי חָלָל

אַל חָלָל נְטוּל חֹם

 

מִתּוֹךְ כָּךְ לָמַדְתִּי

אֶת יִתְרוֹנָהּ שֶׁל

הַזְּרִימָה הַטִּבְעִית

אֶת כֹּל הַנָּחוּץ

כֹּחַ הַחַיִּים כְּבָר יַעֲשֶׂה

 

יֵשׁ הַרְבֵּה חָכְמָה וְכֹחַ

בַּמְּקוֹמוֹת

שֶׁאֵין בְּהֵם מִלִּים

 

אֲבָל

 

מִי

 

יַצְלִיחַ

 

לְטַפֵּל

 

בִּדְאָגוֹת

 

כְּמוֹ

 

תִּינוֹק

 

(מתוך ספר הטאו / לאו צה, בתרגום – ניסים אמון)

 

 

אתם מכירים את השיר היפה של ארז הלוי – 'במצב ביניים שכזה'? (שיר מושר לשם שינוי)

אני שם.

קצת כמו כל עםישראל שנמצא בין "לפני החגים" ל"אחרי החגים"

ככה אני

נעה בין מקום מאד מחובר להריון, לשינויים שאיתו, למסע הפנימי-חיצוני המפעים הזה

לרגעים של הנאה והכרה בכך שאני בעצם בימים ושבועות אחרונים של חופש, של "אני לעצמי".

הגוף משתנה ומתחיל להצהיר על מה שהוא נושא כלפני חוץ, אבל עדיין לא מכביד עליי

ולשמחתי אני לא סובלת כמעט מתופעות לוואי.

היום היה לי רגע כזה – ארגנתי קצת את הבית – כביסה, כלים, הבלאגן הסיזיפי שאיכשהו מתבלגן כל פעם מחדש. ולזה נלווית הריצה המוכרת שחזרה עם החזרה מהודו – עבודה, חברים, שוק, בית, קצת לרוח, קצת לגוף...העובדה שהדרקון עדיין לא שב – רק מחדד את זה.

ראיתי את עצמי כך וראיתי עד כמה הכל עומד להשתנות

אני אפילו לא מסוגלת לדמיין באיזה אופנים, או בעצם, לדמיין אני מסוגלת, אבל ברור לי שהמציאות תהיה שונה מכל דמיון שיש לי – עם הטוב והשפע שהיא תביא וגם עם הקשיים.

זה כמו שכשאני מדמיינת את הנשמה, שאני אפילו לא יודעת אם היא בגוף של בן או בת, אני מצליחה לראות רק את הילדונת שהייתי אני.

וברור, כל כך ברור שהיא תהיה משהו – מישהו חדש וייחודי לחלוטין.

 

ובעניין אחר, אבל מאד קשור – ההתמודדות עם הסביבה.

הייתה לנו מנוחה מזה בהודו, ובעצם לדרקון יש פטור חלקי מזה, ההתמודדויות שלו לא פחותות משלי,

אבל לפחות הוא לא נושא את השינויים הדרמטיים בגופו  

אין לי בעיה לעת עתה עם הגוף שמשתנה, אני אפילו נהנית מהנשיות הלא מוכרת שמתחדשת בי

אבל זה השלב שבו האופן שבו ההריון נהיה נחלת הכלל הוא כבר מחוץ לשליטתי,

כל יום הוא ניכר יותר לעין,

ולי בתור מי שתמיד הייתה קצת קנאית לפרטיות שלה, קשה עם האופן שבו התהליך האינטימי בחיי –

הופך לנחלת הכלל.

אני קצת שמחה עכשיו על תכונה שלי, שלא תמיד אני חובבת אותה – משהו שאני מקרינה מאד של גבולות –

"תתקרבו עד הנה ולא יותר" שכזה, שקירבה ואמון נדרשים כדי לפוגגו.

כרגע לפחות אני מרגישה שהיא מגנה עליי. אני רוצה לבחור עד כמה לשתף ואת מי.

אין לי במה להתבייש, להיפך ובכל זאת...

 

ובכלל מוזר לי שהנפח שאני תופסת בעולם גדל.

אני תוהה אם זה ישפיע גם על תהליכים פנימיים,

במובנים רבים ברור לי שהלידה המתקרבת (אני בערך באמצע הדרך) תשנה את מקומי בעולם,

אבל בעיקר לכוונים של צמצום וגמישות והשתנות.

 

טוב, התחלתי להתפלסף וזה הזמן לעצור.

 

מעניין אותי דוקא לשמוע חוויות מקבילות מכן, האמהות הותיקות יותר (ואולי גם האבות, קיבלתי השבוע מייל מרגש מחבר טוב ששיתף אותי בשינוי שעשתה האבהות בחייו).

 

בקרוב פוסתמונות מלאדאק.

 

נכתב על ידי , 24/9/2007 17:05  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עצמי ב-10/10/2007 15:14




30,192
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליונת הסלע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יונת הסלע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)