לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עִם קֹמֶץ שָׁמַיִם בַּיָּד


עלה למעלה עלה כי כח עז לך, יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים, אל תכחש בם, פן יכחשו בך. דרוש אותם ויימצאו לך מיד. (הרב קוק)
Avatarכינוי: 

בת: 51




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2008

על בשלות ויסודות


ט"ו בשבט לפני שנה,

גם אידיום והרומני היו שם. סדנת כתיבה ויצירה על עצים שהנחיתי עם חברה.

כתבתי שם את זה -

 

אֲנִי פֹּה

אֲנִי מְחוֹרָר. אֲנִי עַל הַמִּדְרוֹן

לִפְעָמִים אֲנִי נִרְאֶה בִּלְתִּי אֶפְשָׁרִי

אֲבָל אֲנִי פֹּה.

 

אֶת פֹּה

אַתְּ נִפְרֶשֶׂת. אֶת מִּתְכַּנֶסֶת.

לִפְעָמִים זֶה נִרְאֶה לָךְ בִּלְתִּי אֶפְשָׁרִי

אֲבָל אַתְּ פֹּה.

 

ובסדר הט"ו בשבט הקטן שעשינו אח"כ ושאלנו את עצמנו - איזה פרי אנחנו - איזה פרי אנחנו רוצים להיות,

ואני אמרתי שתאנה - כי הפירות שלה מבשילים בעיתם כל אחד בזמנו.

 

 

ט"ו בשבט השנה,

מה שכתבתי אז נראה במובנים מסויימים כאילו כתבתי אותו היום. מאד מדוייק.

גם התאנה. נראה שההפרייה וההבשלות של חלקים שונים בי מלווים אותי בצורה מאד ממשית השנה.

הזמנתי את פיצ שתגיע אלינו בט"ו בשבט, אבל היא מזכירה לי בדרכה שהיא תבוא בדיוק ברגע בו היא תהיה מוכנה ובשלה

ואף לא רגע קודם.

ואני מקבלת את זה באהבה, לא רק כי לא באמת יש לי ברירה...

אלא כי ברור לי שאחד השיעורים המרכזיים שלי בהריון הזה שאני בטוחה שילווה אותי מאד חזק גם בהורות, הוא לשחרר.

אנחנו בשנת שמיטה עכשיו - זה בסדר לרצות, להתכוון, לעשות הכי טוב שאפשר

אבל גם לשחרר, לא לנסות לאחוז במה שממילא לא בידיי - לעשות הכי טוב שאני יכולה

ולתת אמון שפירות מבשילים בעיתם ולכל אחד מהם טעמו המיוחד,

שדברים יקרו בדרכם ותפקידי הוא לאפשר להם לקרות.

שוב ושוב אני מגלה שפלאים קורים במקום שבו מצליח להיות השילוב של התכוונות, לקיחת אחריות, אבל גם שחרור.

 

מאד יפה לומר את זה. אני קוראת לזה זמני האדמה שלי.

אלו הזמנים שבהם אני מחוברת לשורשים שלי, ליציבות. הפנים שלי מופנות לעבר השמש ולעבר הזולת.

אני סבלנית גם לחששות שלי ולבכי כשהוא בא - ויודעת שהפחד הוא לא אני

שאי וודאות הוא חלק בלתי נפרד מהריון ושיש גם את הוודאות בכל הטוב שמלווה אותי.

יש לי יכולת לתת ויכולת גם לקבל.

ואני כאן ועכשיו.

 

אבל יש גם זמנים אחרים. אני קוראת להם זמני הים.

הם מגיעים בדרך כלל בלילות כשהאדמה נחה ומתחדשת.וההגנות מתרופפות.

החששות, השאלות, המחשבות - הופכות לגלים שמקיפים אותי ומבהילים אותי.

אני לא יודעת היכן אני ולאן דרכי מועדת ואני לא יודעת מתי תבוא המערבולת הבאה - שבה אני פתאום אשכח גם לנשום.

כשאני שם, לעיתים אני לא בטוחה שבבוקר אני אפגוש שוב את האדמה

ולא בטוחה שהיא תהיה לי כשאזדקק לה כדי להזין את הקטנה שבתוכי.

כל הידיעות על הכח, האור, האמונה - נדחקות למקום לא נגיש.

אני שוחה ושוחה עד שהעייפות מכניעה אותי שוב לתוך השינה.

 

ואני קמה ונושמת ושוב יש לי שורשים. ואני מגלה שוב שאני לא הים והוא לא אני. אבל הוא שם.

לפעמים הוא צץ גם ביום. ולוקח זמן להתאושש מהטלטלה.

 

ואיפה האש?

היא נמצאת שם היכנשהו בליבה. גם בלב.

היא המקום של הטרנספורמציות והשינויים, אני עוברת דרכה והיא דרכי ובדרך הזאת אני משתנה - גם מתרככת וגם מתעצמת.

גם היא לעיתים מאיימת ולעיתים גורמת לי להרגיש שבשביל לפגוש אותה כבר היה שווה המסע.

 

והרוח?

הרוח תמיד שם. אני לא תמיד איתה. אבל היא איתי.

לפעמים היא באה לביטוי דרך שיר, דרך תפילה או אבן.

כשאני מקשיבה, היא גם נותנת לי הדרכה.

היא מזכירה לי שאני יודעת בדיוק מה ואיך ומתי, רק צריכה לעיתים להזכר.

 

אדמה, ים, אש, רוח, אני, את, אתה. אין היום לידה (כך נראה), אבל זה מה שכן נולד ממני היום. עוד קצת הבנה.

 

ופתאום אני מגלה שמה שכתבתי ופרסמתי בט"ו בשבט לפני שנה.

היה אז בדיוק בתאריך הלועזי של הלידה המיועדת השנה...מעניינות הדרכים.

 

מקווה שעבר עליכם ט"ו בשבט שמח ומצמיח. ושהצמיחה תמשיך, לפריחה ופריון ועוד ועוד והכל בזמנו ובמקומו.

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 22/1/2008 18:13   בקטגוריות אפשרות להכרות, כתיבה שלי, נקודה בזמן, נשמה, לקראת שבת וחג  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ikiwisi ב-23/1/2008 22:58




30,192
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליונת הסלע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יונת הסלע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)