לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עִם קֹמֶץ שָׁמַיִם בַּיָּד


עלה למעלה עלה כי כח עז לך, יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים, אל תכחש בם, פן יכחשו בך. דרוש אותם ויימצאו לך מיד. (הרב קוק)
Avatarכינוי: 

בת: 51




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

שרשרת מחטים


שְׁנֵי יְסוֹדוֹת

 

הַלֶּהָבָה אוֹמֶרֶת לַבְּרוֹשׁ

כַּאֲשֶׁר אֲנִי רוֹאָה

כַּמָּה אַתָּה שַׁאֲנָן

כַּמָּה עוֹטֶה גָּאוֹן

מַשֶּׁהוּ בְּתוֹכִי מִשְׁתּוֹלֵל

אֵיךְ אֶפְשָׁר לַעֲבֹר אֶת הַחַיִּים

הַנּוֹרָאִים הָאֵלֶּה

בְּלִי שֶׁמֶץ שֶׁל טֵרוּף

בְּלִי שֶׁמֶץ שֶׁל רוּחָנִיּוּת

בְּלִי שֶׁמֶץ שֶׁל דִּמְיוֹן

בְּלִי שֶׁמֶץ שֶׁל חֵרוּת

בְּגַאֲוָה עַתִּיקָה וְקוֹדֶרֶת.

לוּ יָכֹלְתִּי הָיִיתִי שׂוֹרֶפֶת

אֶת הַמִּמְסָד

שֶׁשְּׁמוֹ תְּקוּפוֹת הַשָּׁנָה

וְאֶת הַתְּלוּת הָאֲרוּרָה שֶׁלְּךָ

בָּאֲדָמָה, בָּאֲוִיר, בַּשֶּׁמֶשׁ, בַּמָּטָר וּבַטַּל.

הַבְּרוֹשׁ שׁוֹתֵק,

הוּא יוֹדֵעַ שֶׁיֵּשׁ בּוֹ טֵרוּף

שֶׁיֵּשׁ בּוֹ חֵרוּת

שֶׁיֵּשׁ בּוֹ דִּמְיוֹן

שֶׁיֵּשׁ בּוֹ רוּחָנִיּוּת

אַךְ הַשַּׁלְהֶבֶת לֹא תָּבִין

הַשַּׁלְהֶבֶת לֹא תַּאֲמִין.

 

זלדה

 

 

זלדה, אהובת נפשי.

התעוררתי שוב בחוסר שקט, אפילו מוקדם מהרגיל אצלי.

נלחמים בי היסודות השבוע, צומחים, שורפים, נושבים, כבדים....

אז אני ממשיכה עם עוד עץ. האח של האורן, הברוש. ועם עצמי.

 

(השיר הזה הזכיר לי שיחה שהייתה לי בשבת עם מישהי שהשנה מאד התחזק הקשר בינינו,

היא אמרה לי: "שנה שעברה ראיתי אותך וכל הזמן ניסיתי לדבר וליצור קשר ואת נראית כל כך סגורה וביישנית ורחוקה. ועכשיו כשאני מכירה אותך, את נראית לי אחרת לגמרי..."

וסיפרתי לה שככה אני נעה על הסקאלה הזאת, או יותר נכון, אני הסקאלה הזאת עם שתי הקיצונינויות (איך אומרים את זה?) שלה.

אנשים אחרים, אמרתי לה שמכירים אותי בהקשר אחר, לא מבינים למה אני אומרת להם שאני סגורה וכו' כי הם חווים משהו אחר לגמרי (נכון לי?)

שלא לדבר על כל מיני תחנות שונות ומשונות ומפתיעות (אולי) בהיסטוריה שלי.

אני דווקא אוהבת להיות כזו "לא מסווגת בקלות", גם כזו וגם כזו, גם מתבודדת וגם קבוצתית, גם קיצונית וגם שמרנית.

אבל לפעמים הם מתווכחים ביניהם, השלהבת והברוש שהם אני.

אולי זו אחת הסיבות לאהבה שלי את זלדה, אני מרגישה את זה גם אצלה.

 

ולגבי האורן, מאתמול, שאלתי אותכם ולא סיפרתי בעצמי.

אז אם אני אהיה בשיחה על אורן, סביר להניח שאהיה זו שמצטטת שירים, ואולי אני גם קצת אהנה לסווג אותו לפי הסוג והמין.

לעומת זאת, אם אני אפגוש את האורן,

זה יהיה קודם כל עם החושים.

אני אגע בו ואמשש ואריח ואדבק מהשרף

ואסתכל למעלה ועל הגזע ומה יש מתחתיו ואיזה ציפור חונה שם על הענפים

ואם אפשר,

אני אנוח קצת בצילו.

וכשהייתי ילדה הייתי מכינה שרשראות מהמחטים הירוקים שלו.

ואני מאד אוהבת איצטרובלים.

נכתב על ידי , 31/1/2007 05:00   בקטגוריות דיאלוג, ילדות, שיר ועוד  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יונת הסלע ב-18/2/2007 17:53
 



חמישה דברים וכו'


  1. הלילה חלמתי שאני במלחמה
  2. בבוקר מוקדם בדרך מהכפר אל העיר, ראיתי ביער צבי, רגע אח"כ ראיתי עוד אחד, יותר צעיר.
  3. לקבוצה לה השתייכתי בקיבוץ קראו קבוצת "עופרים", הייתה הצבעה ובחרו את השם הזה שאמא שלי הציעה. ההשראה הייתה הקבוצה הגדולה מאיתנו בשנה שקראו לה - "יעלים".
  4. היה לנו המנון למנגינת היי יו יה של כוורת. הבית הראשון הלך כך:

נ. מ. וא. הם שלושת הבנים (פה באו השמות שלהם, הבנות נותרו אנונימיות, נו מה?)

ואחריהם כל הבנות של קבוצת עופרים

אנחנו פה לומדים חשבון, תורה וגם לשון

ובסוף הלימודים כולם הולכים לישון

 

הייהו הייהו הייהו הא וכו'...

 

5. פקעות היקינטון ששתלתי בתחילת החורף כבר נבטו ועכשיו מתחיל לצוץ גם עמוד התפרחת. זה משמח אותי.

 

שין תייג אותי ולמה שרק אני אתמודד?

(הערה- למי שלא מכיר, זה מין משימה כזו שמועברת בבלוגיאדה, אפשר לקרוא גם אצל שין,

לכתוב על עצמך חמישה דברים שעדיין לא יודעים)

 

אז אני שולחת הלאה (ופה זו לא פולניה, מי שלא רוצה, לא חייב) -

לסנדי ש. כי היא מאד רוצה

לאיקיוויזי שיכולה גם בשיר

לטלי כי כמוני אני בטוחה שעדיין לא יצא לה

ללי כדי לאתגר אותה, אחרי השמונה שהיא כבר כתבה

ולדנג'ה גנג'ה כי אם אני אאפשר לו, אולי הוא יפתיע

 

 

נכתב על ידי , 30/1/2007 12:13   בקטגוריות ילדות, דיאלוג, בלוג ועוד, אפשרות להכרות  
69 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יונת הסלע ב-2/2/2007 05:49
 



לדף הבא
דפים:  

30,192
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליונת הסלע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יונת הסלע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)