לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עִם קֹמֶץ שָׁמַיִם בַּיָּד


עלה למעלה עלה כי כח עז לך, יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים, אל תכחש בם, פן יכחשו בך. דרוש אותם ויימצאו לך מיד. (הרב קוק)
Avatarכינוי: 

בת: 51




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2007

יד ליד ליד


אז היום, בלימוד השבועי שלי על שנת השמיטה. קראנו את הקטע הזה (מתוך מדרש תנאים לספר דברים ט"ו, ח' - במקרה או לא במקרה פרשת השבוע שלי - 'ראה') -

 

"שתי ידיים הן, אחת עליונה ואחת עליונה; העליונה פתוחה ליתן והתחתונה פתוחה ליטול,

והנותן צריך לתת הודאה לפני המקום שנותן ואינו נוטל, שנאמר 'כי פתח תפתח'

עד שלא תפתח, פתח ידך ליתן עד שלא תפתח ידך ליטול.

כדרך שאתה פותח , כך פותחין לו...".

 

אני כתבתי בעקבות זה את שלי -

 

יָד פְּתוּחָה, פְּרוּשָׂה, נוֹשֶׁמֶת

לֵאנְד כַּערְט שֶׁל שְׁבִילֵי הַלֵּב וְהַנֶּפֶשׁ

מִכָּאן זוֹרֵם, מִכָּאן נֵחְסַם, מִכָּאן נִפְתַחַת דֶּרֶךְ חֲדָשָׁה

יָד פְּתוּחָה נוֹשֶׁמֶת לְעֻמָּתָהּ

הַיָּד הַמְּצַפָּה, הַיָּד הַצּוֹפִיָה

הֶחָלָל בֵּינֵיהֶן

נְקוּדַת הַמַּגָּע

   


* לאנד כערט - מילולית - מפת הארץ. ספציפית - מתוך מעשיה של ר' נחמן מברסלב (מעשה מבעל תפילה)

מפה ששייכת ל'חכם המלך' בצורת כף יד שמשורטטים בה כל השבילים בין כל העולמות.

 

 

ואז, דרך נשימת הידיים, נזכרתי בשיר מאד אהוב, שאין לי ספק שכבר הבאתי פה, של אמיר גלבוע ,

הרבה פעמים בחיים השיר הזה מאד מתחבר לי לזמן ולמקום

ועכשיו שוב - רגע (טוב נו, 3 ימים), לפני שאני עוזבת את בית העץ הקטן שגרתי בו תקופה לו קצרה

משאירה בו את מגעי לבאים אחרי והולכת הלאה.

 

בַּשְּׁבִיל הַזֶּה וַדַּאי לִי שׁוּב לֹא אֶעֱבֹר

 

בַּשְּׁבִיל הַזֶּה וַדַּאי לִי שׁוּב לֹא אֶעֱבֹר. עַתָּה

אֶלְחַץ כַּף יָדִי אֶל קְלִפַּת הָעֵץ. אֶפְשָׁר עוֹד

לִפְנֵי שֶׁיֵּרֵד הַגֶּשֶׁם יַעֲבֹר כָּאן מִי אַחֵר וְיִלְחַץ

גַּם הוּא כַּף יָדוֹ אֶל קְלִפַּת הָעֵץ וּבְלִי

דַּעַת יוֹסִיף מַגַּע אֲוִיר עַל גַּבֵּי מַגַּע אֲוִיר.

 

וְאַחַר יָבוֹא הַגֶּשֶׁם. וְכָל הַמַּגָּעִים עִמּוֹ יִגְלְשׁוּ מַטָּה אֶל

אַדְמַת גֶּזַע הָעֵץ וְיִסָּפְגוּ בְּאַדְמַת גֶּזַע הָעֵץ וְיָבוֹאוּ בַּשָּׁרָשִׁים וְיַעֲלוּ

בַּגֶּזַע וּבָעֲנָפִים וִימַלְּאוּ אֶת הֶעָלִים יַרְקוּת

חֲדָשָׁה. הֵיכָן אֶהֱיֶה אֲנִי כַּאֲשֶׁר נְשִׁימַת יָדַיִם יְרֻקָּה

וּקְצָרָה שֶׁלִּי וְשֶׁל הַבָּא אַחֲרַי יִשְׁתַּלְּבוּ בַּמֶּשֶׁךְ

הַנּוֹשֵׁם שֶׁל יְרוֹק הָעַד.

 

אמיר גלבוע

 

(בא לי לקרוא שוב הרבה שירה. אבל כרגע כבר כל הספרים ארוזים. אצטרך להתאפק כמה ימים)

נכתב על ידי , 27/11/2007 19:25   בקטגוריות כתיבה שלי, שיר ועוד, נקודה בזמן, עם המקורות, דיאלוג  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של באשי ב-3/12/2007 17:45
 



געגוע


(נכתב ברובו על כרטיס רכבת + כרטיס ביקור בזמן ההופעה המשובחה של דנג'ה אמש, כי הרי "יש סדק בכל דבר שקיים וככה האור נכנס לעולם" (ל. כהן))

 

אני עוד אתגעגע להריון הזה

לאופן בו עוברים דרכי הדברים

לאופן בו עצב, שמחה, אהבה וכאב מתערבבים

(אף פעם לא ממש רקדתי או התמסרתי לריקודים, עכשיו אני מרגישה רוקדת מבפנים)

לאופן בו הדבר היחיד אליו מתחלף הלא-נודע

הוא באי-ידיעה גדולה ממנו

ושניהם מסרבים לקבל צורה ותשובה.

למקום הפנימי בו קלישאות אמיתיות הופכות לאמיתות פשוטות

למילים שמחפשות את דיוקן

לדיוק שמחפש אחר מילים

לפספוס

ללמידה איך לתת - נתינה אחרת

ללמידה איך לקבל - בלי להתכווץ

להמשך הלמידה והמשכה

לסבלנות

לעכבישה הצהובה הגדולה שחיכתה על פתח ביתי בבית משלה כששבתי מהודו ואז, מתישהו, הלכה

לצורך להתכנס

לחוסר היכולת להסוות את הצורך

לדרך שנחשפת רק תוך כדי צעידה

לאיך שהייתי אחד ואיך שהייתי רחוקה

לאמת, לחשש, לאהבה

לכמה שצדקתי וטעיתי וכמה שזה בכלל לא שינה

לנקודה הפנימית שמתבהרת ומשמיעה את קולה

לאופן שבו שוב ושוב

אני עוברת על פניי

והתנועה כל כך מהירה

שאני כמעט ולא מספיקה

לזהות את עצמי בתוך כל השינויים

אבל אני יותר אני משמעולם הייתי.

 

נראה לי שאתגעגע

כי כבר עכשיו

אני אומרת תודה

והמסע כל כך אישי ופנימי וכל כך מחובר ומשותף

והאופק כל כך פתוח

והנה שמש מולי בחלון עומדת לרדת על ההר ממול ולהכניס עוד שבת מבורכת

שאין שום מניעה

אין כלל וכלל שום מניעה

 

 

 

נכתב על ידי , 23/11/2007 16:00   בקטגוריות לקראת שבת וחג, נקודה בזמן, אפשרות להכרות, נשמה  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יונת הסלע ב-27/11/2007 19:51
 



לדף הבא
דפים:  

30,192
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליונת הסלע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יונת הסלע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)