לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עִם קֹמֶץ שָׁמַיִם בַּיָּד


עלה למעלה עלה כי כח עז לך, יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים, אל תכחש בם, פן יכחשו בך. דרוש אותם ויימצאו לך מיד. (הרב קוק)
Avatarכינוי: 

בת: 51




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2008


מתוך הבלוג של אילה -

אילה אהובה,

 

השכבתי אותך לישון מתוקה וריחנית מהאמבטיה, את שוכבת עכשיו במיטה עם עיניים עצומות ומוצץ בפה, חולמת חלומות,

מתוקים מדבש, אני מקווה.

 

היום בבוקר כשטיילנו, פגשנו נחש גדול וארסי שכמעט הכיש אותי כי הבהלתי אותו והוא הרגיש מאויים.

שמתי לב בזמן וחזרתי איתך לאחור. אבל אי אפשר לדעת איזה סכנות וקשיים אחרים עוד נפגוש ותפגשי לבדך.

את יודעת אהובה, את תלמדי שגם בני-אדם, כמו נחשים, אין להם שום רצון לפגוע ולתקוף,

אבל לפעמים הם עושים את זה מתוך הפחדים שלהם והחולשות שלהם.

 

היום יום השואה, זה יום שמזכיר לאיזה מקום נורא יכולים להגיע בני-אדם ביחס לבני-אדם אחרים,

אנחנו, כעם, היינו שם בצד הפגוע, לפעמים אנחנו גם בצד הפוגע, גם אצלנו זה נובע מפחד וחולשה.

 

הסתכלתי לך היום בעיניים היפות כל כך ותהיתי מה יש בך מבני המשפחה שלנו שעברו שם ואז מן החיים על הקרקע.

אני בטוחה שאלו שאני יודעת עליהם יותר - אסתר ומקס- ההורים של סבתא לידה ואנדושקה וזוזנקה - האחיות שלה,

חוו אחרת את הרגעים האחרונים שלהם מתוך הידיעה שסבתא כבר הייתה בארץ ישראל

היא לעומת זאת, במקום להתמודד עם האימה שם, הייתה צריכה להתמודד עם הכאב העצום על אובדן כל משפחתה,

אני בטוחה שאם הם היו רואים אותך- את החיים והאור וההמשכיות,

משהו בהם היה נרגע יותר.

אולי הם באמת רואים אותך ומאושרים בך כמוני.

 

את יודעת,כילדה, היה לי קשה לחשוב על אמא שלי-סבתא שלך, איך היא גדלה בלי סבים וסבתות, בלי דודים ודודות

(וגם בלי אבא, אבל זה כבר שייך לסיפור אחר)

לי כבר היו סבתות וסבא ודודים שפינקו ואהבו ושמחו בי,

גם לך יש- סבים וסבתות, דודים ודודות ואפילו שתי סבתות-רבות

יש לך את האפשרות לחיות כאדם חופשי,

לבחור את הבחירות שלך בחיים כשתגדלי,

לשמוח, לאהוב, לטייל, לשחק...

 

תחגגי את אלו,תהני מהם,תשמחי בהם.

תזכרי שתמיד יש לנו את האפשרות והיכולת לבחור בטוב ולראות אותו בזולתנו,

יש לפעמים סבל בלתי מוסבר בעולם, בחיים הפרטיים של כל אחד,

יותר קשה לקבל אותו כשהוא נגרם על-ידי אדם אחר,

אפשר לנסות ברגעים האלו לנסות למצוא את החמלה שבך, לדעת שמי שפוגע, עושה זאת תמיד מתוך הפגיעה שלו עצמו.

זה לא קל ולא תמיד אפשרי, אבל אם מצליחים - זה מאפשר להתמודד אחרת.

 

אהובה שלי,

יותר מכל הייתי רוצה לחבק אותך חיבוק ענק, למנוע ממך כל סבל או כאב אפשריים

אבל גם הכאב הוא חלק מהחיים

יום כזה, כמו היום, מזכיר לנו את זה ומזכיר לנו את אפשרות הבחירה, גם שם.

 

אהבה עד אין קץ לך- צרור אור שכמותך

אמא


נכתב על ידי , 30/4/2008 21:24   בקטגוריות משפחה, נשמה  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



היה אביב או ראשית קיץ


לא ייאמן.

ניסיתי להזכר היכן הייתי בפסח שנה שעברה, היה לי מחוק לחלוטין. תארתי לי שהסיבה שאני לא זוכרת היא שהייתי בקיבוץ

אצל ההורים ומכיוון שאני רגילה,גם לא נחרט לי בזכרון.

אתמול, התכתבות עם חברה צ'כית שהכרתי בקיץ בהודו, הזכירה לי את הסדר שעשיתי בעיירה הסמוכה לקניז'דוב, הכפר שסבתא שלי גדלה בו, המסעדה שישבתי בה עם אמא שלי ואחי, הדוד והבן-דוד.

הזכרון היה חזק. החיבור העמוק הזה לשורשים, מחובר אצלי ישירות להפיכתי שלי לאם.

ועדיין, הייתי בטוחה שזה קרה לפני שנתיים,אז הלכתי לזכרון הוירטואלי שלי - הבלוג,

גיליתי שכל המסע הזה, המשמעותי כל כך, היה ממש לפני שנה,

זה רק הוכיח לי עד כמה כל התקופה הזו של ההריון והחיים החדשים שאחריו-

יצאה ממדי הזמן והמקום הרגילים.

השנה הזו ללא כל ספק הייתה השנה הארוכה בחיי.

 

ומתוך זה יצא לי שיטוט מחודש בנבכי הבלוג, זה סוג של פלא ומתנה שלי אל עצמי, איך נאגרו בו פיסות חיים שלי,

זה איפשר לי להסתכל בפרספקטיבה על התקופה שעברה.

למשל כל ההתאהבות והכניסה להריון - אני רואה איך הם באו אחרי תקופה שחוויתי בה פתיחה מאד גדולה, של הלב והנפש

ויחד עם זה היה גם המסע ההוא שאפשר כאמור חיבור לשורשים ועבודה משמעותית שלי מול המשפחה שלי,

הכל ביחד פתח פתח והבשיל את הנפש לשינוי הגדול שהגיע.

היום לעומת זאת אני מרגישה קצת הפוך - אמנם איילה הביאה ומביאה לי אור גדול,

אבל אני עצמי נמצאת במקום הרבה יותר מכונס - מין בועה שלי עם עצמי ושלי עם אילה.

(ומצד שני כבר מתחילים לצוץ הנטיה והרצון לשינוי וליציאה אל העולם)

עם כל הקושי שבזה לעיתים, אני גם מרגישה את הצורך בהתכנסות הזאת ובעיכול של כל השינויים שעברו ועוברים

וברור לי שאחריה שוב תבוא הפתיחה והמקום החדש.

 

אני אנסה למצוא את הזמן לקראת יום השואה השבוע, לקרוא שוב את הרשמים שלי מהמסע ולראות היכן הם פוגשים אותי היום.

בינתיים קישור למכתב שכתבתי לסבתא שלי לקראת הנסיעה

והנה אני מביאה שיר אחד שפרסמתי בערך היום לפני שנה  (קצת לפני פסח שנה שעברה)

אני מצרפת גם את מה שכתבתי אז יחד איתו שמתאים לי גם להיום,

(גם היום אני צריכה להתחבר ולהשקיט ולהזכר)

זו הגדולה של שירים מדויקים - שאפשר להתחדש במפגשים איתם.

 

התהלכתי בעיר ימי-ביניימית / אדם זגייבסקי

 

הִתְהַלַּכְתִּי בְּעִיר יְמֵי-בֵּינַיְמִית

לְעֵת עֶרֶב אוֹ עִם שַׁחַר

הָיִיתִי צָעִיר מְאֹד אוֹ זָקֵן דַּיִּי.

לֹא הָיוּ עִמִּי, לֹא שָׁעוֹן

וְלֹא לוּחַ שָׁנָה, רַק הַדָּם הָעִקֶּשׁ

מָדַד אֶת הַמֶּרְחָק הַנִּצְחִי.

יָכֹלְתִּי לְהַתְחִיל מֵחָדָשׁ אֶת חַיַּי

אוֹ לֹא אֶת חַיַּי,

הַכֹּל נִרְאָה קַל,

חַלּוֹנוֹת בָּתֵּי הָאֶבֶן לֹא הָיוּ מוגפים לַחֲלוּטִין,

גּוֹרָלוֹת זָרִים נִפְתְחוּ קִמְעָה.

הָיָה אָבִיב אוֹ רֵאשִׁית קַיִץ,

חוֹמוֹת חַמּוֹת,

אֲוִיר רַךְ כְּמוֹ קְלִפָּה שֶׁל תַּפּוּחַ זָהָב;

הָיִיתִי צָעִיר מְאֹד אוֹ זָקֵן דַּיִּי,

יָכֹלְתִּי לִבְחֹר, יָכֹלְתִּי לִחְיוֹת.

 

הייתי צריכה שיר. שיחבר ויזכיר וישקיט

ידעתי את השיר שאני רוצה ולא מצאתיו

אבל מצאתי את זה שליווה וחימם אותי תקופה ארוכה

וגם הוא הזכיר וחיבר והשקיט ומילא באהבה

כי גם אם לא הכל נראה קל

זה זמן שהאויר מתחמם

וגורלות זרים נפתחים קמעה

ואני צעירה מאד וזקנה דיי

וכמו תמיד אני יכולה לבחור ויכולה לחיות

 

 

נכתב על ידי , 26/4/2008 19:56   בקטגוריות אפשרות להכרות, דיאלוג, לקראת שבת וחג, משפחה, נקודה בזמן, שיר ועוד  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לי ב-30/4/2008 01:05
 



לדף הבא
דפים:  

30,192
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליונת הסלע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יונת הסלע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)