לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ניר גייגר - בלוג צילום


צילומים וכו...

כינוי: 

בן: 43

Google: 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2008

תמונה מחוף הים - מדריך HDR


אני אקשר אותה לנושא השבועי.

 

אני עדיין חולה ועדיין לא שומר על עצמי, אתמול הלכתי עם המקסימה הזו לטייל בפרדסים, היה חם ואביך וכנראה התייבשתי קצת,

אח"כ נכנסתי לים הקר וצילמתי כמה תמונות, אחת מהן תראו עוד מעט,

בדרך חזרה הביתה אספתי אותה ואותה ,נסענו אלי, הכנתי להן פסטה פשוטה שגרמה להן להזיל ריר ולחשוב שאני איזה שף מדופלם,ראינו קצת טלוויזיה, והייתה גם פאדיחה לא נעימה, השכנים שלי החליטו להזדיין בסלון כנראה ולמרות שזה היה שקט לגמרי הם החליטו את הגמירה המשותפת שלהם לכאורה לעשות בקולי קולות. זה היה נשמע מאוד לא אמין, במיוחד לאור העובדה שמעולם לא שמעתי אותם עושים סקס, אבל זה היה גם קצת לא מכובד לפני האורחים. אבל אין בעיה, כשלהם יהיו אורחים,אני גם אזמין איזו מישהי לעשות להם מופע אורקולי

כשהגעתי למשמרת לילה זה כבר היה יותר מידי, הרגשתי את הדופק בעין מרוב שכאב לי הראש וחתכתי הביתה אחרי שעה,

השינה הייתה לא פשוטה והגרון הרג אותי לגמרי.

אבל עכשיו אני פה, נח באמת ולא בכאילו, אני מבטיח שהיום אני לא יוצא לצלם.

מה שכן,שוב אם מישהי רוצה לבוא לטפל בבחור מסכן וחולה אני יותר מאשמח.

 

לגבי הצילומים, אני אראה לכם עכשיו טכניקה שנקראת הגדלת הטווח הדינאמי,

איך זה קשור לנושא השבועי? זו תמונה בינונית בתחפושת עצמה שהופכת למשהו יפה יותר.

בעקרון התמונה שתראו די מחורבנת מבחינת קומפוזיציה, אין בה גם שום דבר מעניין שימשוך את העין,אבל זו הזדמנות טובה להסביר לכם קצת איך זה עובד.

 

אז בגדול כשמצלמים תמונה באור יום אי אפשר תמיד לחשוף את כל החלקים בתמונה כמו שצריך, זה קורה בעיקר שמצלמים שמים וארץ, אבל לא רק, או שהשמיים יצאו שרופים, כלומר לבנים לגמרי, או שכל מה שלמטה יהיה כהה מידי והרבה פרטים ילכו לאיבוד.

בגדול אם הייתי מצלם סתם ככה, התמונה הייתה נראית בערך כך, פלוס מינוס עריכה שמנסה לתקן כמה שאפשר.

 

 

שימו לב שהאבנים חשופות בסדר יחסית,אבל השמיים שרופים לגמרי,לא רואים בהם עננים,לא שמש, אין בהם פרטים.

 

אז מה עושים?

זה נקרא הגדלת הטווח הדינאמי, או באנגלית high definition range - HDR .

מצלמים לפחות 3 תמונות, אחת בחשיפה בהיר, אחת בחשיפה רגילה ואחת בחשיפה כהה,

כלומר עובדים עם צמצם קבוע ומשנים את מהירות התריס, ברור שחשוב לעבוד עם חצובה, מאוחר יותר נראה למה.

הנה דוגמא לשתי התמונות הקיצוניות,

הכהה -

 

 

פה השמיים יצאו בובה, אבל האבנים כהות מידי ולא ניתן להשתמש בהן.

 

והבהירה

 

 

פה אין שום חלק כהה מידי, יש המון חלקים שרופים, אבל מה שחשוב לי בתמונה הם החלקים שהיו כהים מאוד בתמונה המקורית, אבל פה נראים בסדר.

 

 

מה שעושים עכשיו,כשיש לי את 3 התמונות זה להכניס את כולן לתוכנה שנקראת פוטומאטיקס, התוכנה לוקחת את החלקים שחשופים טוב מכל תמונה ומחברת אותם ביחד, היא לוקחת לדוגמא את השמים מהתמונה הכהה, את האבנים מהתמונה האמצעית ואת החלקים המוצללים שבין האבנים מהתמונה הבהירה.

היא עושה ערבוביאדה שכזו עם עצמה ומוציאה תוצאה סופית, בשלב זה ניתן בתוכנה להגדיר את המוגזמות של הצבעים, אנשים בד"כ נוטים מאוד להגזים בעריכות HDR וזה נראה נורא.

אחרי שמסיימים עם ההגדרות מעבירים את התמונה לפוטושופ לתיקונים אחרונים.

 

אני צילמתי ב 5 חשיפות אתמול למרות שממש לא חייבים,ופה למטה התוצאה הסופית.

 





פעם הבאה אני אבוא לשם עם נעליים מתאימות למים ובגד ים, ואז אוכל לעשות את אותו דבר רק בקומפוזיציה מעניינת, ואז יהיה שמח :)

 

שאלות טענות תיקונים וסעד (ואני באמת מתכוון לזה, סעד) יתקבלו בברכה.

שיהיה שבוע נפלא



נכתב על ידי , 9/3/2008 13:02  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




180,177
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפסיכולוג חובבן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פסיכולוג חובבן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)