לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שושנת העמקים


אמא, סבתא, ספרנית, חובבת תרבות, דתייה, חושבת, אכפתית, ציונית, שואפת לגאולה ורוצה לבטא את דעותי המושתקות

Avatarכינוי:  שושנת העמקים

בת: 74

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2007

על כתום ותפוחי זהב


אני ממשיכה ללכת עם סרט כתום קשור לתיק, לזכר גוש קטיף (אין לי אוטו לקשור עליו סרטים). בלי שום קשר, אני אוהבת את הצבע הכתום, ויש לי חולצה וסוודר כתומים (שהיו לי לפני שהצבע אומץ על ידי תומכי גוש קטיף) וכובע שסרגתי לעצמי אחר כך.

השבוע באתי לרופא השיניים בתלבושת הכתומה, והוא - שבעבר שוחח אתי הרבה על גוש קטיף (הוא אוהד) שאל אותי למה אני ממשיכה עם הכתום, הרי כבר אין גוש קטיף?

ואני עניתי: אין גוש קטיף אבל יש תפוזים! ואז פצחתי בנוסטלגיה בקשר לתפוזים (איך הצלחתי לעשות זאת באמצע טיפול שיניים?):

 

מגיל שתים עשרה, גרנו בראשון לציון, והיה לנו בית קטן עם גינה, ובה המון עצי פרי: היו לנו זנים שונים של תפוזים: שמוטי, ושינגטון, תפוזי דם, ועוד זנים שאני לא זוכרת את שמם, וגם מנדרינות, לימונים, מנגו, שני עצי תאנה, רימון, גויאבה ושני עצי שזיפים (אחד שזיפים אדומים, ואחד - צהובים). זה היה גן עדן בזעיר אנפין. לאף פרי שטעמתי מאז לא היה אותו טעם עסיסי.

הדבר בולט ביחוד בתפוזים שהיו מתוקים, עם חמיצות במידה, ותמיד עסיסיים. ריח הפריחה שלהם היה יוצא מן הכלל (והיו בסביבה שלנו גם פרדסים!). והמראה של עצי תפוז בגשם הוא לא יתואר! 

זה מה שמצאתי באינטרנט, לא מצאתי תמונה של תפוז בגשם!

פתאום הבנתי למה אנשי גוש קטיף בחרו לעצמם את הצבע הכתום: הוא מסמל את הפרדסים שהיו פעם סמלה של ארץ ישראל, ענף יצוא חשוב. בסיפורים על הגולה - ילד שקיבל מתנה תפוז מארץ ישראל היה מאושר! ולפעמים חלקו תפוז אחד לכל המשפחה! (כך זה בסיפורים שקראתי, אני לא יודעת מאיזו תקופה, בוודאי הרבה לפני שנולדתי).

אחד מזכרונות הילדות שלי הוא סיפור שלמדתי בכיתה א' ושמו: הקוטפת הקטנה (או שרונה הקוטפת הקטנה) מאת לוין קיפניס, על ילדה שאביה מזמין אותה לעבוד איתו יום אחד בפרדס. זה היה סיפור יפה, ואהבתי מאוד את השם שרונה.

פרדס

 

  היום לתפוזים יש טעם סינטטי וחבל!!!

 

נכתב על ידי שושנת העמקים , 14/2/2007 21:28   בקטגוריות גוש קטיף, נוסטלגיה, ראשון לציון, תפוזים  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שושנת העמקים ב-24/2/2007 22:57



5,626

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשושנת העמקים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שושנת העמקים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)