לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שושנת העמקים


אמא, סבתא, ספרנית, חובבת תרבות, דתייה, חושבת, אכפתית, ציונית, שואפת לגאולה ורוצה לבטא את דעותי המושתקות

Avatarכינוי:  שושנת העמקים

בת: 74

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2007

מאבק בעישון הכפוי


מאז ומתמיד הייתי רגישה לעישון בסביבתי. גדלתי בבית לא מעשן אבל עד גיל 30 בערך - לא היה חוק נגד עישון במקומות ציבוריים, כולל אוטובוסים. לא היתה בכלל מודעות לסכנות העישון הפסיבי, ואני הייתי סובלת בשקט, ונתקפת בברונכיט, בדלקות במיתרי הקול (ואז הייתי מורה)! באוטובוסים, האזור הקדמי היה אזור איסור עישון, והאחורי - אזור עישון, אבל המעשנים לא היו מקפידים. הייתי מבקשת מהם יפה לא לעשן על ידי, ולכל הפחות - לעבור לאזור העישון. לעיתים רחוקות היו מתחשבים - לרוב היו עונים לי בגסות בסגנון של "תעברי את!" אחר כך התברר שאנשים שנפגעים מ"עישון פסיבי" עלולים לחלות כמו מעשנים.

 בעקבות הגילוי באה הגאולה, בדמות איסור העישון באוטובוסים, שנאכף  ואחר כך - איסור העישון במקומות העבודה. בספרייה שלנו, למזלי, תמיד התחשבו ולא עישנו במשרדים, וכמובן לא באולמות הקריאה, אבל היו מעשנים בשירותים (והסירחון היה נורא). עכשיו אנשים יוצאים החוצה כדי לעשן, וכך הם לא כופים על הלא-מעשנים את העישון הפאסיבי. נ.ב.: יותר נעים לנשום את בושם הפריחה האביבית מאשר את עשן הסיגריות!

עכשיו קיבלתי הודעה שחוק איסור העישון במקומות ציבוריים (בתי עסק, בתי חולים [!] מקומות בילוי...) אינו נאכף, ותלוי ברצונם הטוב של בעלי המקומות השונים, ומשרד האוצר לא ממהר לכפות אכיפה! בגלל חשיבות העניין, אני מעתיקה את המכתב שקיבלתי עם הקישורים:

על אכפתיות שלנו כאזרחים
איגרת מטה המאבק בעישון הכפוי  |  נשלחת לאלפי אנשים בישראל
הסרה מרשימת התפוצה
הגיליון הבא ייצא לקראת יום העצמאות ובו נספר על  תקוות ברמה הלאומיתפרויקטים רצים:1. דרושה מכת מחץ כנגד התנגדות האוצרתביעות | החתמות
כרטיס אדום

שלום  לפני הכול, נבקשך לקרוא את סיפורו של אלעד לוין מרעננה.

דברו איתנו

קניונים, בתי חולים ועוד מקומות ציבוריים - כולם נתלים באחריות הרשויות המקומיות לאכוף את החוק. אך האוצר חושב שאנחנו טמבלים וחלק ממאות הכותבים לו (על כך דיווחנו בגיליון הקודם) קיבלו תשובה מתחמקת מאחריות: "אין משרד האוצר קובע לרשות המקומית כמה אנשים תעסיק בכל מטלה וגם אינו מעוניין לקבוע באופן קשיח שזהו עיסוקו הבלעדי או העיקרי של עובד". תגובה זו הייתה מביישת כל מדינה מתוקנת ובנוסף היא עזת מצח ומזלזלת באינטליגנציה של הפונים. שכן, התנגדות האוצר לסעיף הפקחים המקורי מנציחה את המצב כפי שהוא היום, קרי: הרשויות לא יחויבו לאכוף את החוק! ניסחנו מכתב סופי בהחלט - נבקשך לעשות מאמץ אחרון בנושא זה - בין אם שלחת כבר מכתב לאוצר ובין שטרם עשית זאת. אם ישנה האוצר את דעתו - עזר הלחץ הציבורי. אם לא ישנה האוצר את דעתו - נשקול לפעול נגדו משפטית. לכן חשוב שהרבה אנשים ישלחו את המכתב שהכנו. אני מתנצל על שאנו נאלצים לשוב ולפנות בנושא זה, אך חשיבותו רבה ביותר. אנא - אנו מבקשים להיעזר גם בשליחתך! זה לוקח רק 5 דקות... המכתב והנחיות לשליחה ניתן למצוא כאן.

2. פרויקטים

חדש! פורום בו ניתן לדבר על נושא העישון הכפוי. ניתן לפתוח לדיון נושאים חדשים כמו גם להגיב על נושאים קיימים. כניסה: כאן. אנו גם מזמינים אותך לקרוא על הפרויקט החדש שלנו בו אנו מפרטים דרכים שניתן לעזור למאבק: מתנדבים. פרויקטים רצים (בשטח וגם באינטרנט): החתמות, כרטיס אדום (הרעיון הנפלא אותו מריץ נועם בנימיני) וכמובן תביעות - זה הנושא הבא.

3. אכיפה אזרחית - אם אין אני לי, מי לי?

המקרה המפורסם של אירית שמש מכרמיאל, שתבעה בשנה שעברה מסעדה בירושלים, פתח שער של זהב לפעילות של כל אחת ואחד מאיתנו "האזרחים הקטנים" למען עתיד נקי מעישון. התיק הגיע, כזכור, עד לבית המשפט העליון שם קבע השופט אליקים רובינשטיין: "אכן, הרשויות צריך שיעשו מלאכתן כפי שהטיל עליהן המחוקק בפיקוח ובאכיפה. ואולם, כבדותה ואיטיותה של פעולת הרשויות מצדיקה לפתוח פתח ל"אכיפה אזרחית", כך שהאזרח האיכפתי המבקש לשמור את בריאותו ובריאות הציבור יוכל להשפיע אף הוא לתקנת הרבים".

מצערת העובדה, שרק באמצעות הפעלת כלים משפטיים ניתן לגרום לבתי העסק להפסיק לזלזל בבריאותנו ובשמירה על החוק. חוסר התחשבותם של המעשנים מחד, ואוזלת ידיהן של הרשויות הממונות על אכיפת החוק מאידך, לא מותירות בידינו הרבה ברירות. המצב אמנם מעושן והרשויות המקומיות עצלות, אך פתחה המדינה פתח לכל אזרח לעזור לה - באמצעות תביעות קטנות.

אנו מקבלים את הצעתו של השופט רובינשטיין בשתי ידיים וקוראים לך לבוא בשער הזהב! הזרוע המשפטית שלנו תדאג לנסח עבורך מכתב התראה וכתב תביעה. מבחינתך אין קל מזה!  ביכולתך להיווכח עד כמה זה קל - הנחיותינו כאן.

עת אביב הגיעה ואכן... ניצנים נראים בארץ!

בחודשיים הקרובים יידון בית משפט השלום בתל אביב בלא פחות מחמש תביעות קטנות נגד בתי עסק המזלזלים בחוק! תושבי הצפון והדרום - איפה אתם?... צפויות זכיות של התובעים ודיווחים נרחבים על כך יובאו באיגרות הקרובות. אחת מהתביעות היא של הדס סלע  נגד מסעדת "אגאדיר" שבנמל תל אביב (הדס מניפה את הזרוע המשפטית של מטה המאבק והיא אשר עונה לפונים בתבת הייעוץ). תוכלו לקרוא על התביעה של הדס כאן.

חדשות אחרונות:

עיריית תל אביב שולחת פקחים לקניון היוקרתי והנוצץ ברמת אביב, אשר מקפיד בעצמו על איסור העישון מזה שנתיים, ומציגה לראווה בטלוויזיה: הנה אנו עושים משהו... לקטע הווידיאו יש ללחוץ כאן. אם היו רוצים באמת לשנות, הייתה העירייה שולחת פקחים לקניון "דיזנגוף סנטר" המעושן (זה גם יותר קרוב לבית העירייה).

האיסור לעשן במקומות ציבוריים בצרפת מחמיר   מדוע נשים הרות מעשנות?  "קמתי ונפלתי וקמתי שוב"  עישון או אנשים  במעבר מהחטיבה לתיכון: מס' המעשנים גדל פי 4  קבוצה טיפולית: משנים הרגלים 

זכותך לנשום נקי - תמיד ובכל מקום!

בברכת "לנשום נקי",יקיריך חתמו כולם? זכותם לנשום נקי אמיר סימן טובדרושים מתנדבים מטה המאבק בעישון הכפויבפורום כבר ביקרת?

ייעוץ משפטי חינם: [email protected]Hebrew Problem? - Read it onlineכתובת מטה המאבק: linshom@gmail  

נכתב על ידי שושנת העמקים , 11/4/2007 23:06   בקטגוריות אקטואליה, מאבקים חברתיים  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שושנת העמקים ב-16/4/2007 14:22



5,626

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשושנת העמקים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שושנת העמקים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)