לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שושנת העמקים


אמא, סבתא, ספרנית, חובבת תרבות, דתייה, חושבת, אכפתית, ציונית, שואפת לגאולה ורוצה לבטא את דעותי המושתקות

Avatarכינוי:  שושנת העמקים

בת: 74

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2010    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שנת 2010


"מאוחר מדי" (כמו בספרו החדש של צבי ינאי) נזכרתי לשפוך את הגיגי המותחים על השאלה "למה אני לא חוגגת את ראשית שנת 2010 (ואת ראשית השנה האזרחית בכלל)": מישהו בכלל ציפה ממני לחגוג אותה?? התעוררתי לכתיבה על הנושא בעקבות הפוסט של היפהפיה הנרדמת בו היא מברכת לשנה החדשה אבל אחר כך "מקללת" את מי שלא הגיב לה.

ובכן - בלי שום קשר לפוסט הקודם שלה, שהיה מושקע, ומעניין, אני לא נוהגת לברך לשנה האזרחית. אני חגגתי את ראש השנה לפני שלושה חודשים, וראש השנה אצלי נמשך כל חודש החגים - כי הם בעצם המשך אחד: ראש השנה, יום כיפור, סוכות, שמחת תורה: הם בעצם חגיגה של השנה שעברה, ושל תחילת השנה החדשה. כל זה בהשקעה רגשית מאוד גדולה. אז סליחה: שנה נמשכת אצלי 12 חודשים ולא שלושה!! אם מישהו מברך אותי (אישית) לשנה החדשה אני עונה לו, אבל זה חותך אותי מבפנים. זה נראה לי מלאכותי ביותר. גם מבחינת עונות השנה, זה מוזר לי לחגוג פתאום שנה חדשה באמצע החורף. אז כן, בצ'קים שלי אני צריכה להחליף שנה והדבר גם מתבטא בתלוש המשכורת שלי, ובעוד אי אלו עניינים טכניים כאלה, אבל בעיני - לחגוג את השנה החדשה בזמן זה, בעיני כאילו מבטל את חגיגת השנה החדשה מלפני שלושה חודשים!

עכשיו, אחרי מה שכתבתי, בצירוף מקרים אירוני: את הבלוג שלי התחלתי בדיוק בסוף השנה האזרחית 2006, אבל זה באמת במקרה: כתבתי על עשרה בטבת במוצאי עשרה בטבת, וזה יצא בדיוק ב-31 בדצמבר!

נכתב על ידי שושנת העמקים , 3/1/2010 23:33   בקטגוריות דת ואמונה, הגיגים, חגים ומועדים  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שושנת העמקים ב-19/9/2014 07:55
 



הבלוג שלי בן שנה!


לא יאמן! הבלוג שלי בן שנה!

הנושא החם הוא "סיכום שנת 2007" - לא אכתוב על הנושא הזה, כי אני עורכת את הסיכומים שלי לפי השנה העברית. אולם בצירוף מקרים - כתבתי את הפוסט הראשון שלי במוצאי עשרה בטבת, שחל לפני שנה בדיוק ב-31.12.2006.

יום הולדת הוא יום חשבון נפש: (אוף!) ובכן: לא כתבתי הרבה, היו לי שאיפות יותר גדולות, וכבר חודשיים לא עדכנתי! ויש לי הרבה עדכונים: על חופשה בונציה (לפני חודשיים! וזה מה שניתק אותי מהכתיבה השבועית ולא החזיר אותי), על ספרים שקראתי, על חופשה בים המלח, על דעות פוליטיות, שחרור קיטור, ומה לא. (ולא - חוקרת הפמיניזם לא חזרה אלי)  וכמו שנאמר על התורה (להבדיל) "אם תעזבני יום - יומיים אעזבך", כך קרה גם לי.

יש לי בעיה עם איזונים: הכתיבה מפריעה לי לפעמים לחיות את חיי האמיתיים. אם על כל דבר אני צריכה לרוץ ולספר, אני מתחילה להיות "וירטואלית" (הצילו, אני נעלמת! ואף פעם לא אהבתי במיוחד את החיבורים שהיינו צריכים לכתוב על כל טיול). דווח לי על הרצאה בנושא "second life" בכנס של MINERVA בנושא דיגיטציה של אוצרות תרבות. המרצה דיברה על חוויה שלה של "חיים מקבילים ברשת". כלומר - בן אדם יוצר לעצמו דמות, קונה לה בית, בגדים וכו' (בכסף אמיתי, אבל הכל וירטואלי), ממציא לה עבודה, פעילויות, חברים... וכך בן אדם יכול לחיות גם חיים אחרים, עם בחירות אחרות מאלה שבחר בחיים האמיתיים. זה נשמע מרתק, כי לפעמים אנשים מצטערים על הבחירות שלהם, אבל לא מעזים - או לא יכולים - לשנות את חייהם, והאופציה הזאת מאפשרת להם לנסות משהו אחר בלי לשלם את המחיר האמיתי! הבעיה היחידה שאני רואה בזה היא: איך בן אדם מוצא זמן לשני חיים! האם זה לא פוגע בחיים המציאותיים שלו?

ובכן - ברגע זה לא אכתוב על הנ"ל, אלא יש לי חוויה אחרת לתאר:

היום, כשהתכוננתי לשיעור בפרשת השבוע אותו אני נותנת אחר הצהריים, קראתי אצל נחמה ליבוביץ (עיונים חדשים בספר שמות) פירושים ומדרשים על הסנה הבוער, והיה אחד שריגש אותי מאוד:

שמות רבה ב,ז:    ... הדא הוא דכתיב [זה מה שכתוב] (שיר השירים ה,ב) "פתחי לי אחותי רעיתי יונתי תמתי" - מה התומים [=התאומים] הללו- אם חשש אחד בראשו, חברו מרגיש, כן אמר הקב"ה (תהלים צא, טו) "עמו אנכי בצרה" ... אמר לו הקב"ה למשה: אי אתה מרגיש שאני שרוי בצער כשם שישראל שרויין בצער? הוי ידוע, ממקום שאני מדבר עמך - מתוך הקוצים - כביכול: אני שותף בצערם"

 

כשקראתי דברים אלה, ממש זלגתי דמעות מרוב התרגשות: תארו לכם את הרעיון הזה שהקב"ה שותף בצרותינו ונכנס איתנו לתוך הקוצים, והדימוי הזה של תאומים שמרגישים זה את צרתו של זה! אני מקווה ומאחלת לנו, לכל קוראי ולכל עם ישראל בכלל (ואני לא מתנגדת לאחל לכל העולם כך) - שהקב"ה ישמע לצערנו ויגאל אותנו, כל אחד מצרותיו הוא וגם את הכלל מצרותיו הוא! הלוואי אמן!

נכתב על ידי שושנת העמקים , 29/12/2007 21:13   בקטגוריות הגיגים, חוויות אישיות, תנ"ך, פרשת השבוע  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שושנת העמקים ב-3/1/2008 16:36
 



האם כדאי לתייג את עצמי?


יש לי התלבטות: האם כדאי להצטרף לטבעות בלוגים, להגדיר את עצמי בכותרת בצורה יותר מפורטת?

מצד אחד - אני לא אוהבת תגיות. אני רוצה להציג את עצמי על ידי תוכן הדברים שאני כותבת, ושהקוראים יגלו אותי לאט לאט.

 מצד שני, הגדרות יותר מדויקות ושיוך לקטגוריות יכולים להגדיל את התפוצה שלי, ואני כותבת כדי שיקראו!

 ומצד שלישי - הן גם יכולות להרחיק ממני קוראים פוטנציאליים, שיש להם דעות קדומות על חלק ממה שאני!

 אני לא יודעת מה להחליט. כמובן אני מבטאת את הדעות שלי בפוסטים, אבל אני מתארת לי שמי שכבר התחיל להתעניין יקרא עד הסוף, ומקסימום יעיר. אני לא רוצה לכתוב רק לבעלי הדעה שלי, או המגזר שלי - גם אני מתעניינת בכותבים שונים ממני. לגבי הבלוג שלי אני מרגישה כמו כלפי שתיל רך שצריך להזהר לא לשבור אותו.

מה דעתכם?

נכתב על ידי שושנת העמקים , 6/5/2007 23:02   בקטגוריות הגיגים  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שושנת העמקים ב-9/5/2007 11:53
 




דפים:  
5,626

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשושנת העמקים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שושנת העמקים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)