לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שושנת העמקים


אמא, סבתא, ספרנית, חובבת תרבות, דתייה, חושבת, אכפתית, ציונית, שואפת לגאולה ורוצה לבטא את דעותי המושתקות

Avatarכינוי:  שושנת העמקים

בת: 74

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2007    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2007

אל תדאגו


שלום לכולם!

בשבוע הבא אי"ה אנחנו מתחילים שיפוצים בבית, וכל הסיכויים שלא אוכל לכתוב בבלוג. אל תדאגו!

נכתב על ידי שושנת העמקים , 24/5/2007 21:24   בקטגוריות חוויות אישיות  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שושנת העמקים ב-25/6/2007 09:41
 



לנשום נקי


הנה קישור למגילת הזכויות של כל אדם לנשום אוויר נקי:

http://www.linshom.com/free.htm

נכתב על ידי שושנת העמקים , 21/5/2007 12:34   בקטגוריות מאבקים חברתיים  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שושנת העמקים ב-12/6/2007 10:35
 



ירושלים שלי - ליום ירושלים


לא נולדתי ולא גדלתי בירושלים, אבל היא תמיד היתה בשבילי מושא געגועים. חלק מילדותה של אמי עבר בירושלים, ושמעתי ממנה הרבה סיפורים, וגם סבתי ז"ל היתה מעריצה של ירושלים, ועברה לגור בה בהזדמנות הראשונה.


אני שייכת לדור שנולד לתוך ירושלים מחולקת. בבית הספר היסודי נסענו כמה פעמים לטיולים לירושלים. בין השאר ביקרנו בהר ציון ומהתצפית שמעל "קבר דוד" [מיוחס לדוד המלך...] צפינו על העיר העתיקה ועל הר הבית. יש לי תכונה מרגיזה: תמיד כשמצביעים לי על מקום, אני מסתכלת לכיוון אחר, כך שקשה לי לעקוב אחרי הסברים לתיירים. אמרו לנו: "תסתכלו לשם ולשם - כיפת הזהב זה הר הבית, ומתחתיו - הכותל" - בקושי ראיתי את כיפת הזהב... "נו, שם, שם, איך את לא רואה!" ביקרנו במרתף השואה, אחר כך ב"יד ושם", בגן "מנורה" ליד הכנסת [הישנה] - יש לי תמונה קטנטנה מכיתה ד' שבה אנחנו עומדים על מדרגות המנורה, זה היה לפני בניית הכנסת החדשה [היה ויכוח אם לקרוא לה "משכן הכנסת" - כמו שהחילונים רצו, או למצוא לה כינוי אחר - כמו שהדתיים רצו, כי "משכן" זה המקום של "השכינה" וזה הכינוי של בית המקדש המטלטל שהיה במדבר, נחשו מי ניצח בויכוח...].


 הכל היה קטנטן, בגן החיות היה טלסקופ בו אפשר היה לשלשל מטבע ו"לראות ארץ שכנה דרך הטלסקופ" - ירדן. אני  זוכרת ביקור משפחתי שבו אכלנו חומוס באיזשהו כוך של מסעדה ברח' בן יהודה...


 


בדיבורים ליד שולחן שבת, סבתא שלי ז"ל היתה אומרת "מוכרחים לכבוש את ירושלים העתיקה", ואבא שלי יבל"א (שלא היה רחוק מדעותיה) היה עונה לה: "איך את מדברת! את יודעת כמה קרבנות עלולים ליפול במלחמה כזאת??".


 


במלחמת ששת הימים, ישבנו במקלט מאולתר בגינה שלנו בראשון, ושמענו כל הזמן חדשות, שלא אמרו כלום. סבתא שלי היתה בבית שלה בירושלים ודאגנו לה מאוד, כי שמענו שבירושלים יש קרבות קשים (אל תשאלו איך שמענו, אני כבר לא זוכרת). ביום השלישי למלחמה, פתאום הודיעו שירושלים שוחררה, והשמיעו ברדיו את מוטה גור אומר "הר הבית בידינו, אני חוזר: הר הבית בידינו", את הרב גורן תוקע בשופר, את החיילים מברכים שהחיינו בהתרגשות עצומה, ואחר כך אומרים קדיש על הנופלים בבכי נורא... ואז הגיעה סבתא שלי מירושלים, ואנחנו אומרים לה: ירושלים משוחררת! והיא עונה: אני יודעת זאת כבר מזמן! התברר שבזמן שהיא ישבה במקלט, אחד השכנים שלה ששירת בהג"א היה בא לשם מפעם לפעם ומביא עדכונים מהקרבות...


כמובן ההתרגשות שלנו היתה עצומה, ובהזדמנות הראשונה הגענו לכותל - והתרגשנו!!! המראה הזה של הרבה הרבה אנשים עולים לכותל, אחרי שהוא היה בשבילנו מעבר להרי החושך!!! הייתי בטוחה שעוד מעט בונים את בית המקדש (אוי, תמימה שכמותי. אבל הייתי בת 16.5 ובגיל זה מותר להיות תמים).


 


מה עוד ירושלים בשבילי? עיר המלומדים. כשעוד גרתי בראשון ולמדתי באוניברסיטה, תמיד המרצים הירושלמים היו אחרים, מיוחדים כאלה. בחברה ה"תל אביבית" באופיה לא מצאתי את מקומי. אף פעם לא אהבתי את התחרות המוקצנת ואת החומרנות. הירושלמים תמיד נחשבו מופנמים יותר, צנועים, סולידיים, אינטלקטואליים. אוהבים לבלות בבית עם חברים או עם ספר טוב. חברותיים (למרות המופנמות). כשעברתי לירושלים הרגשתי שהגעתי הביתה, ולא התאכזבתי. אני גרה בשכונה עממית, ליד כל העמך וגם ליד מלומדים - וטוב לי!


 


תרבות בירושלים: אם רק ארצה, כל יום אני יכולה ללכת להרצאה, כל פעם בנושא אחר: למשל הרצאות מדעיות באוניברסיטה (הקישור הזה הוא רק דוגמא)  נושאים פוליטיים, תרבותיים, מוסיקליים במכון ואן ליר, יד יצחק בן צבי, המרכז למוסיקה, ועוד ועוד. וגם הרבה הרבה שיעורי תורה. אני מקבלת הרבה הודעות על הרצאות, כנסים, תערוכות וארועים ואין לי זמן ללכת לכולם.


 


 

נכתב על ידי שושנת העמקים , 19/5/2007 22:39   בקטגוריות חגים ומועדים, נוסטלגיה, ציונות, ירושלים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

5,626

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשושנת העמקים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שושנת העמקים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)