מילא סרטים כחולים על מכוניות, אבל עכשיו הם כבר עברו את הגבול. כתבתי על ההתנתקות, ובתגובה המודעות המרושעות של גוגל הכניסו לי את זה לבלוג:
לחצתי, והגעתי לתוכנית הרדיו של נועם פדרמן. פעיל ימין קיצוני ואביהן של יוזמות הזויות כמו עתירה לבג"ץ להוציא את לילי שרון מקברה. יקיר ישראל של ממש. אז מה עושים נגד זה?
קודם, קצת על איך מודעות של גוגל עובדות: אתה 'קונה' מילות מפתח, ומקציב סכום יומי למסע הפרסום שלך. כאשר מישהו מחפש אחת ממילות המפתח שלך, המודעה שלך מוצגת. אז איך גוגל מרוויחה מזה כסף? אתה קובע סכום שאתה משלם בכל פעם שמישהו מקליק לך על המודעה (נגיד 25 אג'). ככל שהסכום גבוה יותר - המודעה שלך תופיע גבוה יותר בדרוג (בצד של קישורים ממומנים בגוגל). גוגל, כדי להרחיב את ההכנסות שלה, נותנת חלק מההכנסות לאתרים שיציגו את המודעות שלה. נגיד, למשל, ישראבלוג.
נועם פדרמן קנה את "התנתקות". הוא לא קנה, למשל, את "היתנתקות", "הינתקות" או "הנתקות". בצדק, אגב, כי אף אחד לא קורא לזה ככה. הוא גם הסכים לשלם לא מעט כסף, כי כשמחפשים בגוגל הוא מופיע ראשון, בעקביות.
אז מה אפשר לעשות כדי להעלים את המודעות שלו? להקליק, ולהקליק הרבה. לגרום לו להגיע לסכום המקסימלי היומי כבר בבוקר, ואז לכל שאר היום הוא לא יופיע. מעכשיו, כשרואים את המודעה שלו - מקליקים, חוזרים, ומקליקים שוב. כל קליק עולה לחלאה כסף. ככל שהוא ישלם יותר לגוגל, יהיה לו פחות כסף ליוזמות ההזויות שלו.
נ.ב.: לא מספיק לעשות "פתח קישור בחלון חדש". גוגל לא סופר פעמיים. צריך לרפרש את הדף של ישראבלוג בין שתי הקלקות.