בשישי בבוקר המחשב שבק. זאת אומרת, כבר זמן מה שהוא יבב, בכה, היה מקפיץ BSOD-ים* על ימין ועל שמאל, אפליקציות היו קורסות ללא הסבר שוב ושוב, והחמור מכל (תרתי משמע), eMule היה נופל כל הזמן. אבל בבוקר יום שישי, הוא פשוט לא הגיב. המאווררים הסתובבו, היתה לו נשימה עצמונית, אפילו את הדיסקים שמעתי נותנים תפוקת שתן סבירה, אבל המסך המקלדת וה-Windows מיאנו להגיב. כמו ראש ממשלה אחרי שבץ.
בעצה אחת עם מיטב מומחי המחשוב הסובבים אותי, פתחתי אותו והתחלתי לנתק חלקים - כוננים, דיסקים, זכרונות, כרטיסים, מה שאפשר להוריד, הורדתי. בסוף הוא עלה. מאושר, התחלתי להחזיר אותם, עד שהגעתי למסקנה שהאשם בכונן הדיסקטים (מי צריך את החרא הזה היום, כשכל ילד סוחב בכיס דיסק און קיי של ג'יגה?!). ניתקתי אותו, והמחשב הסכים לעלות עוד פעמיים. שבסיומן נדם. המומחים איבחנו "או זכרונות, או לוח אם". מראות קשים.
אתמול התקשרתי לטכנאי שדרכו קניתי את לוח האם לפני שנה; אחרי הכל - הוא עדיין באחריות. הוא אמר שהוא יכול לבוא רק היום, אבל בסוף הצליח לדחוס אותי ללו"ז של אמש. הגיע, ניסה לנתק הכל והמחשב (באופן מפתיע, כי תמיד זה פתאום עובד כשהטכנאי מגיע) לא עלה. ואז הוא אמר "לפני שאנחנו מכריזים סופית שזה הלוח, בוא ננסה להחליף ספק". ירד לקטנוע, הביא ספק חדש, והמחשב, כבמטה קסם - עלה. חמישה עשר מטחי כבוד, מאתיים וחמישים שקלים כולל עבודה וחלקים, וקיבלתי בחזרה את האושר שבאינטרנט.
הלקחים החשובים בעניין הם: א. כשהמחשב מתחיל לעשות בעיות, לא להזניח; ב. גם בעיות "אפליקטיביות" לכאורה, יכולות לנבוע מבעיות חומרה; ג. אם יורד גשם בחוץ והמחשב מתנהג מוזר - תחליף ספק. (חשמל. לא סמים. כן?) זה החלק הכי זול, ואם הוא דפוק - הכל יכול להידפק.
אני רוצה לנצל את הבמה הזאת כדי לקדם את האיש, מושיעי בעת צרה, איש מקסים וטוב לב, ומוכשר בצורה לא רגילה. אם מתקלקל המחשב, והוא במקרה לא באחריות, רק אצלו. וזה הלינק. טלפון: 0523426144. קוראים לו רענן, והוא הגיבור שלי להיום. הוא מגיע לבית הלקוח, ועורך בדיקה חינם (איפה ישנם עוד טכנאים כמו האיש ההוא?!).
*Blue Screen Of De4th - מסך כחול ש-Windows זורקת מדי פעם. בעל ערך אסטטי מוטל בספק; אחרי מסך כחול, כל שנותר הוא לאתחל מחדש את המחשב ולקוות שהעניין לא יחזור על עצמו. מרמז בדרך כלל על משהו מאוד לא תיקן במחשב...