לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שיר, תמונה ואוראלי.




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2008

בתוך משחק מחשב


לאחרונה חשבתי על כך שאנו מבזבזים מחצית מהחיים שלנו כהכנה למחצית השניה.
הבעיה היא, שבמחצית השניה אנו כבר עייפים פיזית ונפשית, וכבר לא מתרגשים מדבר כמו במחצית הראשונה.



בזמן האחרון יוצא לי לחשוב רבות על חיי אדם, ושלי בפרט.
כבר הגעתי לתובנה שאנשים הם תוצר של ילדותם, והדרך לעשות שינויים מהותיים בתפיסת המציאות שלנו היא דרך תיקון ושינוי תפיסת החוויות הראשוניות שלנו.
אתם יודעים, אם יש לך פוביה בלתי מוסברת מכלבים וסביר להניח שננשכת ע"יי אחד כילד- לך תאמץ כלב.
אל תבלבלו בין מה שאני אומר לגישת ה - ' תתמודד עם פחדייך.'
זה משהו אחר, אני מדבר על שינוי מודע של תפיסתנו בכל הנוגע לדברים מסויימים שקשים לנו - חוויה מתקנת, אם תרצו.

בפוסט הקודם דיברתי על אדם שנכווה בנשמתו לאחר שצפה בכלבתו נדרסת בגיל מאוד צעיר.
שכחתי להוסיף שקרוב לעשרים שנה לאחר מכן, הוא יצא לטיול עם מישהי וכלבתה, וכמה מפתיע, היא נדרסה לשניהם מול הפרצוף. עשרים שנה לאחר שזה קרה לו בתור ילד והותיר חותם טראומתי, זה קורה לו שוב (במובן מסוים). הפעם, רץ א' אל המכונית, הרים אותה כפי שיכל, ואפשר לכלבה לצאת בריאה ושלמה לחלוטין.
אם זו לא חוויה מתקנת, אני לא יודע מה כן.



פעמים רבות אני אומר לעצמי - מה אם יכלתי לעשות פורמט למוח שלי:
להתנתק מהפחדים, המחסומים שאני מציב לעצמי, האמונות התפלות שלי, הציפיות הגשמיות שלי מעצמי, ולצאת לגמרי מהגוף שלי לכמה שניות.

אני רוצה להתבונן על חיי כמו שמתבוננים בדמות במשחק מחשב:
אוקיי, אני אדם כזה וכזה, עם הנתונים הבאים, והכישורים הבאים, בעולם כזה וחיים כאלה - מה אני יכול להפיק מכך, וכיצד אני יכול לחיות את החיים בצורה הכי יעילה?
הרבה פעמים התשובות לשאלות הללו מאוד פשוטות, אבל אנחנו מסבכים אותם ומתנהגים בצורה רחוקה מפשוטה בגלל כל מיני פחדים וחינוך שניתן לנו בילדות.
חשבו על כך, הדרך הכי פשוטה היא פשוט לצאת לרגע מתפיסת המציאות הרגילה שלנו ולומר לעצמנו - אני 'מישהו', אני חי בכדור הארץ, תחת תנאים כאלה ואחרים - מה אני רוצה לעשות עם זה? מה אני יכול להפיק מכך? מהי הכמיהה הגדולה ביותר שלי, והאם אני מממש אותה?

הרי מה הטעם לחיות על בסיס סטנדרטים שמונעים על פחדים - לעשות דברים כי צריך וכי כולם עושים אם זה לא לוקח את הרצונות האישיים שלי לשום מקום?
כמה נהדר היה להביט לרגע על עצמי כפי שמביטים בדמות במשחק מחשב. להיכנס לעולם המשחק באמונה שאתה יכול לעשות מה שאתה רוצה, ללא פחדים וספקות - ואם יקרה משהו בדרך, לא סיפור -מתחילים את המשחק מחדש.

חשבו על האפשרויות.



זה קשה, אך זה בהחלט שווה את הניסיון






נכתב על ידי , 22/7/2008 11:29   בקטגוריות שחרור קיטור, אקטואליה, אופטימי, אהבה ויחסים, הגיגים, אומנות, כתיבה, סיפורים קצרים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ניקס ב-8/8/2008 05:58



Avatarכינוי: 

מין: זכר

MSN: 




8,661
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללואיס. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לואיס. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)