לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

צמח בר


כינוי: 

בת: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2013

15 דברים שצריך לוותר עליהם למען האושר


אני לא נוהגת לקרוא מאמרי וסיפרי עזרה עצמית וכיו"ב, כל אותם מדריכים שמספרים לי מה אני צריכה לעשות בכדי להיות חכמה יותר, רזה יותר, יפה יותר, מטופחת יותר, עשירה יותר, או סתם רק יותר. כל אלו הופכים אותי ליותר אומללה כמאמר השיר

אבל כשחברת פייסבוק שלי העלתה את הקישור לכתבה הזו משהו בכותרת קרץ לי, והתחלתי לקרוא.

בערך במשפט הראשון של סעיף 2 , אמרתי לעצמי- את זה אני צריכה לתרגם, אז הרי לכם.

צריכה- לעצמי. עבורי. בשבילי.

אבל תהנו בכל מקרה.

 

המקור כאמור כאן, אני רק תרגמתי.

 

15 דברים שצריך לוותר עליהם למען האושר

 

הרי לנו רשימה של 15 דברים שאם נוותר עליהם, חיינו  יהפכו קלים הרבה יותר, והרבה הרבה יותר מאושרים. אנו נאחזים בדברים רבים כל כך הגורמים לנו להרבה כאב, מתח וסבל- ובמקום לשחרר את כולם, במקום להרשות לעצמנו להיות חופשיים ממתח ומאושרים- אנו נאחזים בהם. לא עוד. החל מהיום אנו נוותר על כל אותם דברים שאינם משרתים אותנו, ואנו נאמץ אל חיקנו את השינוי. מוכנים? הנה אנו מתחילים:

1.  וותרו על הצורך להיות צודקים כל הזמן. רבים מאיתנו אינם יכולים לשאת את המחשבה שהם טועים- ברצונם להיות צודקים תמיד- גם כאשר הם מסתכנים בסיומן של מערכות יחסים נפלאות או בגרימה למתח וכאב עצומים, לנו ולאחרים. זה פשוט לא שווה את זה. בכל פעם שאתם חשים צורך "דחוף" לקפוץ ראש למריבה לגבי מי צודק ומי טעה, שאלו את עצמכם את השאלה הזו: "האם הייתי מעדיף להיות צודק, או שמא אני רוצה להיות טוב? " ויין דייר. האם זה ישנה באמת? האם האגו שלכם באמת כל כך גדול? (ותוספת שלי- גם יהודה עמיחי פעם אמר , צמח בר)

2. וותרו על הצורך שלכם להיות בשליטה.  הנכונות שלם לוותר על הצורך שלכם לשלוט כל הזמן על מה שקורה לכם ולסביבה שלכם- מצבים, אירועים, אנשים וכיו"ב בין אם אלו קרובים לנו, עמיתים לעבודה או סתם זרים שאנו פוגשים ברחוב – רק תאפשרו להם להיות. אפשרו לכולם ולכל דבר רק להיות כפי שהם ותראו כמה זה יגרום לכם להרגיש טוב יותר.
"ברגע שאנו משחררים זה זה קורה. הם ששיחררו זכו בעולמם. אולם כאשר אנו ממשיכים לנסות ולנסות, העולם אינו בר-השגה". לאו טסו

3.  וותרו על ההאשמה. שחררו את הצורך שלכם להאשים אחרים על מה שיש או אין לכם, על איך שאתם מרגישים או לא מרגישים. הפסיקו לפזר את הכוחות שלכם והתחילו לקחת אחריות על החיים שלכם.

4.  שחררו את ההתנגדות שלכם לשינוי. שינוי הוא דבר טוב. שינוי יעזור לכם לנוע מנקודה א' לנקודה ב'. שינוי יעזור לכך לשפר את חייכם וכן גם של הסובבים אתכם. לכו אחר האושר שלכם, אמצו אליכם את השינוי – אל תתנגדו לו.

5.  וותרו על השיכנועים האישיים להכשלה עצמית. אוי ויי. מה רבים האנשים הפוגעים בעצמם משום שהם בעלי דפוס חשיבה שלילי, נגוע, חוזר על עצמו של הכשלה עצמית? אל תאמינו לכל מה שהמוח שלכם אומר לכם- במיוחד אם זה שלילי ומכשיל. אתם הרבה יותר טובים מכך.
"הדעת היא כלי נפלא אם משתמשים בו כראוי. אולם אם נעשה בו שימוש שגוי, הוא הופך להיות מאוד הרסני". אקהארט טול


6.  וותרו על אמונותיכם המגבילות על מה שאתם יכולים או לא יכולים לעשות, על מה אפשרי ומה לא אפשרי. מעתה, אתם לא תרשו יותר לאמונותיכם המגבילות לתקוע אתכם במקומות הלא נכונים. פירשו את הכנפיים שלכם ועופו!!!
"אמונה אינה רעיון רעיון שנאחז במחשבה, זה רעיון שאוחז את החשיבה". אלי רוזלה


7.  וותרו על התלונות. שחררו את הצורך המתמיד שלכם להתלונן על כל אותם דברים מרובים – אנשים, מצבים, אירועים הגורמים לכם לאומללות, עצב ודיכאון. אף אחד לא יכול להפוך אתכם לאומללים, אין מצב שיכול לגרום לכם עצב או אומללות אלא אם אתם מאפשרים זאת. לא המצב הוא זה שגורם לרגשות הללו לעלות, אלא אתם בוחרים להבחין בהם. לעולם אל תמעיטו בערך הכח של המחשיבה החיובית.


8.  וותרו על המותרות של הביקורתיות. שחררו את הצורך שלכם לבקר דברים, אירועים או אנשים שונים מכם. אנו כולנו שונים ועדיין אנו כולנו דומים. כולנו רוצים להיות מאושרים, כולנו רוצים לאהוב ולהיות נאהבים וכולנו רוצים להיות מובנים. כולנו מייחלים למשהו, ומשהו מיוחל ע"י כל אחד מאיתנו.


9.  שחררו את הצורך להרשים את האחרים. הפסיקו לנסות כל כך קשה להיות משהו שאינכם רק בכדי לגרום לאחרים לחבב אתכם. זה לא עובד כך. ברגע שאתם מפסיקים לנסות כל כך קשה להיות משהו שאתם לא, ברגע שאתם מסירים את כל המסיכות שלכם, ברגע שאתם מקבלים ומאמצים אליכם את העצמי האמיתי שלכם, אתם תגלו שאנשים נמשכים אליכם ללא כל מאמץ.
"עקבו אחר האושר שלכם והיקום יפתחו דלתות עבורכם במקום שבעבר היו רק חומות". ג'וזף קמפבל

10.  וותרו על תגיות. הפסיקו לתייג כמוזרים או כמשונים את אותם דברים, אנשים או אירועים שאינכם מבינים ונסו לשמור על דיעה פתוחה בכל פעם קצת יותר. מוחות עובדים רק בפתיחות. "הביטוי הגבוה ביותר של בורות הוא כאשר אתם דוחים משהו שאינכם יודעים עליו מאומה." ווין דייר.

 

11.  וותרו על הפחדים שלכם. פחד הוא רק אשליה, הוא אינו קיים- אתם יצרתם אותו. הכל נמצא בראש שלכם. עשו תיקון בית פנימי והחיצוני יתמקם בעצמו במקומו.
"הדבר היחידי שאנו צריכים לפחד ממנו, הוא הפחד עצמו" פרנקלין ד. רוזבלט.

 

12.  שחררו את התירוצים שלכם. אימרו להם שהם מפוטרים ושלחו אותם לארוז. אתם כבר לא צריכים אותם יותר. פעמים רבות אנו מגבילים את עצמנו בגלל כל אותם תירוצים רבים שבהם אנו משתמשים. במקום לצמוח ולעבוד על שיפור עצמנו והחיים שלנו, אנו נתקעים, משקרים לעצמנו, משתמשים בכל מיני תירוצים – תירוצים שב – 99.9% מהמקרים אינם אפילו אמיתיים.

 

13.  שחררו את העבר. אני יודעת, אני יודעת. זה קשה. במיוחד כאשר העבר נראה כל כך טוב יותר מאשר ההווה והעתיד נראה כל כך מפחיד, אולם אתם חייבים לקחת בחשבון את העובדה שרגע ההווה הוא כל מה שיש לכם וכל מה שיהיה לכם. העבר הוא מה שאתם מתגעגעים אליו- העבר שאתם חולמים עליו עכשיו- התעלמתם ממנו כשהוא היה ההווה. הפסיקו להשלות את עצמכם. היו נוכחים בכל מה שאתם עושים ותהנו מהחיים. לאחר הכל, החיים הוא מסע ולא יעד. שיהיה לכם חזון ברור של העתיד, הכינו את עצמכם אליו, אולם תמיד תהיו נוכחים בהווה.

 

14.  וותרו על התקשרויות. רעיון זה הוא, עבור רובנו כל כך קשה לתפוס ואני חייבת לאמר לכם שעד כה כך זה היה גם עבורי (ועדיין), אולם זה לא משהו בלתי אפשרי. אתם משתפרים יותר ויותר עם הזמן והתירגול. ברגע שבו תתנתקו מכל אותם דברים (ואין זה אומר שאתם צריכים לוותר על האהבה שלכם עבורם- משום שאהבה והתקשרות אינם באים ביחד, התקשרות מגיעה ממקום של פחד, בעוד שאהבה...ובכן, אהבה אמיתית היא טהורה, טובה וחסרת אנוכיות, במקום שבו יש אהבה, לא יכול להיות פחד, ומשום כך, אהבה והתקשרות אינם יכולים לחיות בדו-קיום) אתם תהפכו כה רגועים, כה סובלניים, כה טובים, כה רגועים. תגיעו למקום שבו תהיו מסוגלים להבין הכל אפילו מבלי לנסות. מצב מודעות ללא מילים.

 

15.  וותרו על הניסיון לחיות את חייכם לפי ציפיותיהם של אחרים. אנשים רבים מדי חיים חיים שאינם שלהם לחיותם. הם חיים את חייהם לפי מה שאחרים חושבים שזה הטוב ביותר עבורם, הם חיים את חייהם לפי מה שההורים שלהם חושבים כי זה הטוב ביותר עבורם, לפי מה שהחברים שלהם חושבים, לפי מה שהאויבים שלהם חושבים, המורים שלהם, הממשלה שלהם והתקשורת שלהם חושבים שזה הטוב ביותר עבורם. הם מתעלמים מהקול הפנימי שלהם, אותה קריאה פנימית. הם כל כך עסוקים בלרצות אחרים, בלחיות לפי ציפיותיהם של אחרים, שהם מאבדים את השליטה על חייהם עצמם. הם שוכחים מה גורם להם להיות מאושרים, מה הם רוצים, מה הם צריכים...ובסופו של דבר הם שוכחים את עצמם. אתם חיים רק פעם אחת- כאן ועכשיו- אתם חייבים לחיות אותם, שיהיו שלכם ובמיוחד אל תתנו לדיעותיהם של אחרים להסיח אתכם מהנתיב שלכם.

 

 

***

כמו כל דבר, יש כאן כמה (כמה????) קלישאות, אבל מה הופך את הקלישאה לכזו, אם לא האמת?

נכתב על ידי , 13/5/2013 20:00   בקטגוריות יומן מסע  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצמח בר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צמח בר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)